2014-03-29, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Hittar du källorna själv eller klipper och klistrar du från en FSB-lista? Varför tycker du ryssarna ska få invadera Ukraina och f.d. sovjetiska, nu självständiga stater? Tycker du inte om demokrati och självständiga stater? Ska Putin ta över alla länder i Europa som har röstat på högerpartier? Är du en vänsterfascist?
Suck... vet inte ens vad FSB är och mer angeläget vet jag faktiskt inte varför jag svarar på dina inlägg. Jag tycker inte att Ryssland skall få invadera något land, detta har dock inte hänt.
"Many forms of Government have been tried and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed, it has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time." - Winston Churchill.
Jag föredrar utopier där människor är fria, inte majoritetens diktatur. Nej, och nej.
2014-03-29, 20:44
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ne
Suck... vet inte ens vad FSB är och mer angeläget vet jag faktiskt inte varför jag svarar på dina inlägg. Jag tycker inte att Ryssland skall få invadera något land, detta har dock inte hänt.
"Many forms of Government have been tried and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed, it has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time." - Winston Churchill. Jag föredrar utopier där människor är fria, inte majoritetens diktatur. Nej, och nej.

En förvirrad anarkist som felciterar Churchill. "it has been said", han kommenterade något som någon annan sagt din fuling.
http://richardlangworth.com/worst-form-of-government

Självklart vet du vad FSB är. "Majoritetens diktatur", du är en vidrig vänsterfascist alltså, en förvirrad anarkist som tror på sin egen förträfflighet trots att han betraktas som en idiot av andra?
Senast redigerad av Xelious 2014-03-29 kl. 20:52.
2014-03-29, 20:53
Avslutad
Citat:
En förvirrad anarkist som felciterar Churchill. "it has been said", han kommenterade något som någon annan sagt din fuling.
http://richardlangworth.com/worst-form-of-government

Självklart vet du vad FSB är. Majoritetens diktatur, du är en vidrig vänsterfascist alltså, en förvirrad anarkist som tror på sin egen förträfflighet trots att han betraktas som en idiot av andra?
Haha alltså vad snackar du om? Ad hominem åter igen. Jag citerar denna quote:
Speech in the House of Commons (1947-11-11)
The Official Report, House of Commons (5th Series), 11 November 1947, vol. 444, cc. 206–07.
http://en.wikiquote.org/wiki/Winston_Churchill
Vari ligger det felaktiga menar du?
2014-03-29, 20:54
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Zerohedge är för idioter. Inga siffror stämmer. Varför läser du idiotmedia?
Gasen och oljan har redan diskuterats och konstaterats var ersättbar och att Ryssland kommer lida stort av bortfallet av utländsk valuta.

Säg mig Herr Nationalekonom, eftersom Ryssland kommer att lida alla helvetens kval och Europas ekonomi blomstra, varför inga ekonomiska sanktioner införts ännu? Varför dröjer EU? Varför bara tomma "hot"?Varför inte bara kapa banden direkt? Ingen handel alls - inga köp, ingen försäljning - måste väl vara det perfekta vapnet mot Ryssland?
2014-03-29, 21:00
Medlem
xvodors avatar
Citat:
Bildt? Det är vår utrikesminister och i denna fråga har han varit väldigt duktig, så pass att ni landsförrädare störts kraftigt av hans fina retorik. Jag har inte mycket till övers för Bildt annars, moderaterna har varit svagare i försvarsfrågan än vad sossarna var.

Du som en av Putins stövelslickare kan berätta varför du ogillar just Bildt?

Du och Bildt har samma stil, vilken jag inte är så förtjust i. Ni bryr er inte om människan.
2014-03-29, 21:01
Medlem
Omvärlden har väl inte godkänt några av Rysslands påhittade nya territorier. No-nameområden efter Georgienkriget och nu Krim, som ju tillhör Ukraina enligt en samstämd omvärld. Putins fascistiska metoder ändrar ju inte fakta utan sänker bara Rysslands anseende än mer i omvärlden. Att välkomna in Ukraina i den demokratiska världen känns rätt eftersom landet utan tvivel har en del att tillföra västerlandet. Ryssland blir säkerligen ganska isolerat framöver, familjens svarta får helt enkelt.
Tur att vi i Sverige inte har några större ekonomiska affärer ihop med Ryssland. Flertalet länder i Europa lär omvärdera hur handel med en opålitlig granne skall reduceras till säkrare nivåer.
Senast redigerad av Lucas49 2014-03-29 kl. 21:06.
2014-03-29, 21:23
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

En ren och skär lögn, till och med den bisarra karaktären Putin har ju erkänt att det rörde sig om ryska soldater som härjade runt på Krim, har du missat det?
2014-03-29, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
En ren och skär lögn, till och med den bisarra karaktären Putin har ju erkänt att det rörde sig om ryska soldater som härjade runt på Krim, har du missat det?
Ryska soldater på Krim ≠ invasion.
2014-03-29, 21:33
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ryska soldater på Krim ≠ invasion.

Ja, om de agerar utanför sina baser och försöker bryta loss en del av Ukraina mot landets vilja och mot det avtal man slutit med samma land. Då är det invasion.
2014-03-29, 21:37
Medlem
Ryska nationaldemokrater (antikommunister, vill avveckla neosovietismen m.m. läs på ryska [1]) verkar stöda Ukrainas val liera sig med Europa[2]. Detta var förstås innan (i december 2013) detta nu genomförda .... manipulerade maktskiftet. Shiropaev är en av ledarna.

[1] sökord "Национальный демократический альянс"
[2] http://nazdem.info/ (kör genom google eller bing translate)
Senast redigerad av zeke12 2014-03-29 kl. 21:44.
2014-03-29, 21:39
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Spana in denna artikeln:
http://www.zerohedge.com/news/2014-03-13/which-european-countries-will-suffer-most-if-russia-turns-gas
Rysk gas står för närmare 100% av vad Sverige importerar.

Jaaaaa! Vår gasimport är ju så otroligt stor!!!

12 TWh av 578 TWh eller 6 TWh av 377 TWh beroende på hur man räknar.

http://www.energimyndigheten.se/Global/Ny%20statistik/Energibalans/databars7.pdf

Det är väl ett 30 tal kommuner i Västsverige som kan få lite problem, tills en pipeline med norsk gas blir byggd. Annas så kan säkert USA leverera den skvätten gas.
2014-03-29, 21:45
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Säg mig Herr Nationalekonom, eftersom Ryssland kommer att lida alla helvetens kval och Europas ekonomi blomstra, varför inga ekonomiska sanktioner införts ännu? Varför dröjer EU? Varför bara tomma "hot"?Varför inte bara kapa banden direkt? Ingen handel alls - inga köp, ingen försäljning - måste väl vara det perfekta vapnet mot Ryssland?

Det är, onekligen, det perfekta vapnet emot den relativt lilla ryska ekonomin, (bara fyra gånger större nominellt BNP än lilla Sverige).

Men eftersom EU inte kommer att bli helt opåverkat av t.ex. stopp av rysk gas, så använder EU detta vapen bara om Ryssland går vidare och invaderar östra Ukraina, Moldavien eller annat icke EU/NATO land. Skulle Ryssland invadera EU/NATO land så skulle det givetvis bli krig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in