2013-12-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Jag delade ut nr 1 2014 igår faktiskt (jobbade på Citymail) men har inte fått hem den själv än. Du menar väl inte Thorgal? Bästa biserien som gjorts i Fantomen. Jag har läst att redaktionen hade en massa schyssta nya idéer för sig det här året, så ge inte upp än.
Thorgal heter den, tack! Minns du vad du läste? Jag fick med en plansch där det står när resterande 2014 tidningar kommer, varannan är tydligen ett dubbelnummer på 100 sidor.
Citera
2013-12-24, 14:35
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Thorgal heter den, tack! Minns du vad du läste? Jag fick med en plansch där det står när resterande 2014 tidningar kommer, varannan är tydligen ett dubbelnummer på 100 sidor.
Minns när jag läste vad? De har kört med dubbelnummer i några år nu vilket i sig är ganska tråkigt men förståeligt eftersom de säkert inte har tillräckligt med pengar. Thorgal har funnits sen 70-80 talet så det är ingen ny serie. Skulle man fråga alla fantomenläsare viljken biserie som skulle vara bäst så skulle Thorgal vinna utan tvekan, så ge den en chans.
Citera
2013-12-25, 11:47
Medlem
Citat:
Minns när jag läste vad? De har kört med dubbelnummer i några år nu vilket i sig är ganska tråkigt men förståeligt eftersom de säkert inte har tillräckligt med pengar. Thorgal har funnits sen 70-80 talet så det är ingen ny serie. Skulle man fråga alla fantomenläsare viljken biserie som skulle vara bäst så skulle Thorgal vinna utan tvekan, så ge den en chans.
Vad det var för idéer redaktionen hade fått.
Citera
2013-12-25, 13:31
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Vad det var för idéer redaktionen hade fått.
Jaha nej det minns jag inte, tror faktiskt inte de avslöjade vad det var för nåt utan det var ganska hemligt.
Citera
2013-12-25, 18:59
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Läste nr 1 2014 nyss och jag är besviken. Den var jättetunn. ett fantomenäventyr och en annan serie om vikingar och gudar. Nää, tidningarna från 90-talet var bättre.
Thorgal är ju enda orsaken att köpa Fantomen om det inte finns något trevligt tecknad av Boix el. Leppänen. Stilen på Thorgal har ju dock ändrat en aningen sedan de började publiceras, kanske kräver längre inkörssträcka.
Citera
2014-01-22, 07:43
Medlem
Citat:
Sedan -95 i Fantomen, så nej, det är ingen ny serie i Fantomen.
Citera
2014-03-29, 19:21
Medlem
jucklozs avatar
Varför hette Fantomen Dragos på 70-talet ?
Citera
2014-03-29, 20:22
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juckloz
Varför hette Fantomen Dragos på 70-talet ?

Man blandade ihop figuren med Lee Falks andra hjälte Mandrake, som på danska hette/heter just Dragos.

Edit: Det finns tydligen konkurrerande uppfattningar:
http://seriewikin.serieframjandet.se/index.php/Dragos
Senast redigerad av Pojken med guldbyxorna 2014-03-29 kl. 20:42.
Citera
2014-03-31, 20:08
Medlem
Svedjebondes avatar
Försöker komma ihåg vad en biserie i Fantomen hette. Har inte mycket att gå på å jag kan blanda ihop saker men vi försöker ändå.
Det bör ha varit mitten av 80talet eller tidigare, Scifi, utspelar sig i rymden men det är inte Achilles Wiggen eller Flash Gordon, jag vill minnas att tecknarstilen var annorlunda. En av de utomjordiska karaktärerna såg ut lite som en egyptisk farao och behövde inte rymddräkt, och jag har en känsla av det var en kvinnlig karaktär. Tror att själva historien innehöll en rymdbas i omlopp runt Jupiter som höll på att krasha.
Senast redigerad av Svedjebonde 2014-03-31 kl. 20:37.
Citera
2014-05-20, 01:17
Medlem
Signalkabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svedjebonde
Försöker komma ihåg vad en biserie i Fantomen hette. Har inte mycket att gå på å jag kan blanda ihop saker men vi försöker ändå.
Det bör ha varit mitten av 80talet eller tidigare, Scifi, utspelar sig i rymden men det är inte Achilles Wiggen eller Flash Gordon, jag vill minnas att tecknarstilen var annorlunda. En av de utomjordiska karaktärerna såg ut lite som en egyptisk farao och behövde inte rymddräkt, och jag har en känsla av det var en kvinnlig karaktär. Tror att själva historien innehöll en rymdbas i omlopp runt Jupiter som höll på att krasha.

nu skjuter jag från höften, men är det "transportören" av leppänen?
Citera
2014-05-30, 11:04
Medlem
Svedjebondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalkabel
nu skjuter jag från höften, men är det "transportören" av leppänen?
Hm, det var väl Leppänen som ritade både Achilles Wiggen och Transportören?
Har bara vaga minnen av den senare, känns inte helt rätt men jag får kolla upp den iallafall.
Tack för tipset.
Citera
2014-06-06, 21:30
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svedjebonde

Fanns en serie som gick som hette Linda och Valentin. Kan det vara den?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Linda_och_Valentin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in