Ångrar lite att jag slutade prenumerera för en 10 år sedan, även om tidningen sakta tappade i kvalitét (eller så var det bara jag som blev äldre

). Det sista jag minns är någon följetång av Lindahl där Fantomen är fast i någon slags Matrix-värld varvat med tråkigare och tråkigare biserier. Tidigare nämnda Thorgal hör givetvis till en av de bättre, och det är en skam att man inte kan köpa den kompletta serien någonstans. Gillade även Camelot 3000, Wiggen och Linda och Valentin (även om den sistnämnda var lite rörig på sina ställen).
Men Fantomen har väl alltid harvat sig fram i sina traditionella spår, med få ändringar sedan Falks dagar. Fantomen spränger en ond kidnapparliga och knockar alla elakingar, och i slutet så orsakar skurkledaren sin egna död, för usch om Fantis faktiskt tar livet av någon. Visst, jag förstår att det är en tidning för alla åldrar, men vilken 10-åring kollar inte på våldsamheter idag?
Vad jag vet så finns det ingen som har försökt göra en ny, modern version av Fantomen. Det hade varit intressant att se en lite mörkare sida av serien. Utan kalsonger.