2014-03-29, 15:23
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
När det gäller sökorden som återfanns och som de söktes efter i MBs mobil så var det sparade SMS-meddelande. Dvs både skrivna av honom och erhållna SMS.

Sex var det i särklass vanligaste och dö/döda näst vanligast. Fup sid 951. Var en diskussion om detta igår.

Frekvensen på MBs samtalskommunikation med VB 1/5-4/5 Fup sid 936

Enligt följande:
1/5 27%
2/5 80%
3/5 95%
4/5 26%

95% var den högsta noteringen under mätperiodens 87 dagar.

Varför drar du upp detta igen efter de ändlösa diskussioner vi hade om saken i höstas? Vad har denna procentsiffra för någon som helst relevans?

Om Vatchareeya skickat 2 SMS en dag och ingen annan av MB:s bekanta hade skickat något så hade en frekvens på 100% noterats. Det skulle då enligt din logik ha varit bevis för något (vad vet jag inte riktigt). Om Vatchareeya skickat 100 SMS en dag (vilket varit långt över medel), men andra kontakter också varit på alerten och skickat 200 så skulle frekvensen vara 33% - alltså enligt dig ett tecken på: Ja vad för något?

Antingen fattar du på fullt allvar inte detta - vilket stämmer dåligt med min uppfattning om din tankeförmåga - eller så ägnar du dig åt medveten vilseledning i tråden.
Citera
2014-03-29, 15:24
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det vet man inte. Personer reagerar mycket olika i en sådan situation. "Ni har inget på mig, jag är oskyldig", kan han ha menat.

Två spontana uttryck med olika innebörder .. Allt för att passa in i ditt pussel, eller hur Q ..
Citera
2014-03-29, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En tid som gott och väl räcker för att ta in syninformation.

Speciellt om det är något som man betraktar som ovanligt. Det lägger man särskild minnesvikt på.
Citera
2014-03-29, 15:29
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Varför drar du upp detta igen efter de ändlösa diskussioner vi hade om saken i höstas? Vad har denna procentsiffra för någon som helst relevans?

Om Vatchareeya skickat 2 SMS en dag och ingen annan av MB:s bekanta hade skickat något så hade en frekvens på 100% noterats. Det skulle då enligt din logik ha varit bevis för något (vad vet jag inte riktigt). Om Vatchareeya skickat 100 SMS en dag (vilket varit långt över medel), men andra kontakter också varit på alerten och skickat 200 så skulle frekvensen vara 33% - alltså enligt dig ett tecken på: Ja vad för något?

Antingen fattar du på fullt allvar inte detta - vilket stämmer dåligt med min uppfattning om din tankeförmåga - eller så ägnar du dig åt medveten vilseledning i tråden.
Det är rätt, kan man inte läsa statistik och förstå statistik ska man heller inte hänge sig till att försöka dra analyser utifrån den.
Just den där statistiken ger ingen som helst indikation på någonting, det är mycket mer intressant med VB's svarstider på sms och hur meddelande frekvensen var på väg ner.
Citera
2014-03-29, 15:31
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Så det är bara VB som kunnat bryta ett mönster och gått ensam, du säger kanske det och kanske så men det finns ingen större sannolikhet att det var VB när man väger in alla omständigheter.

Olycklig kärlek är ett oerhört drivmedel och från KJ var det bara halva vägen till älskaren jämfört med hennes hemadress.
Citera
2014-03-29, 15:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Var kan jag titta på sökarbetet. Gärna länk.
Här är länken: http://youtu.be/PncVJZ0jopg

Den som hör någon prata om papper i bagageutrymmet, eller ser ett papper i någon annan bil än A räcker upp en hand. Så min fråga kvarstår, hur visste domstolen att det låg ett papper i alla tre bilarna?
Citera
2014-03-29, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Kvitton hit eller dit. Om jag skulle få påknackning av polisen om min sambos död eller motsvarande skulle väl det sista jag sade vara "Ni har inget på mig" eller så.

OM du hade blivit mobbad hela skoltiden och fått stå till svars för vad andra gjort. Med vetskap om att du var oskyldig.

OM du - utifrån dessa erfarenheter - vet att du träffade VB den kvällen.

Så kanske den reaktionen inte varit så märklig.
Citera
2014-03-29, 15:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Kvitton hit eller dit. Om jag skulle få påknackning av polisen om min sambos död eller motsvarande skulle väl det sista jag sade vara "Ni har inget på mig" eller så.

Han var medveten om att polisen misstänkte honom och hade luppen på sig. KJ verkade vara fullt medveten om att polisen kanske följde varje steg han tog. I skenet av det ställer jag mig frågande till att KJ verkligen skulle ta risken att ertappas med att flytta kropp eller delar därav?
Citera
2014-03-29, 15:36
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag menar att något betyder så mycket för henne att det bryter hennes vanor och kanske t o m rädslor, kanske var dessutom mobilen urladdad.

Åklagarna framhåller att VB var en tjej som alltid såg till att ha sin mobil laddad. Att framhålla ett antagande som en sanning gör att de kan spinna vidare på teorin om att KJ senare tog hand om telefonen.

Ingen regel utan undantag - även VB:s mobil laddade ur då och då och fanns ingen laddare tillgänglig så..
Citera
2014-03-29, 15:38
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Två spontana uttryck med olika innebörder .. Allt för att passa in i ditt pussel, eller hur Q ..

Eller underfundigt språk kanske normalt ingår i din naturliga repertoar ? Brukar knalla till korvmojjen och beställa "en grillad med utan senap" för att det inte ska framstå som direkt glasklart vad du vill ha - eller hur va, Q ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-29 kl. 15:41.
Citera
2014-03-29, 15:39
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det vet man inte. Personer reagerar mycket olika i en sådan situation. "Ni har inget på mig, jag är oskyldig", kan han ha menat.

Mest troligt. Han var ju även medveten om att bilen skulle tas in för genomgång.
Citera
2014-03-29, 15:39
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Vilket inlägg pratar du om?

Detta

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hur har du kunnat undvika det faktumet. Det står ju i FUP direkt från hästens mun och var det slutade vet vi ju alla vid det här laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in