Citat:
Ursprungligen postat av
larsingvarsfru
Kommenterar det fetlagda:
MB har en bror boende i Buddbyn. Jag tror hans uppkoppling mot masten 6 maj är punkt 8 på kartan och bör alltså varit senare på kvällen efter arbetsdag i Kalix. Samma kväll 6 maj kopplar KJ upp sig mot en annan mast inte långt ifrån Buddbyn, fast då omkring 18.30-snåret, om jag inte minns fel. Varför var han där?
Vart vill jag komma med detta? Ingen aning, men har lite svårt att släppa att båda varit i området samma kväll. Har inte info om vad KJ gjorde där och inte MB heller, men hittade själv MB:s bror.
En slipad kanalje kan stänga av/lägga ifrån sig mobilen i Buddbyn, för att kolla in en kuf och kanske mixtra med grejer..för att vara konspiratorisk.
Polisen har väl inte frågat MB vad han gjorde där, utan tänker som jag, att han hälsar på brorsan. KJ var iaf först i området av dem två.
Tack för svaret. Jag tycker det är lite intressant att händelser inträffar tids- och rumsmässigt dem emellan, är det ren slump?
När det gäller tjafset om taxibilar, tidpunkter och platser så bör man inte låsa sig vid tanken om att MB ska ha passerat Bodsvedjan/grubban eller inte. Man kan även tänka sig att MB/AN fick bråttom hem av en föraning om att det hänt något med VB. Varför skulle de annars ha så bråttom hem från middagen, för att sätta sig och surfa och kolla tv (om jag minns rätt)? Jag kan tänka mig att MB satt sig bakom datorn bland annat för att kolla om det framgick något på VB facebook som kunde styrka föraningen om att något kan ha hänt henne. Om han gjorde det så kanske han kom fram till att hon stalkade honom som vanligt så han lät bli att höra av sig. MB kanske till och med kände det som befriande att hon inte ringde eller skickade 300 sms den kvällen, Sedan kvittar det om han har hållt på med karatesajter, räkningar, vad som helst, folk säger inte allt de gör, inte ens i polisförhör. Någon som vet?