2014-05-02, 22:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det har ingen gjort.
Åklagarna har presenterat ett högst rimligt scenario med stöd av övertygande bevis. Det saknas: mordvapen, mord- och styckningsplats samt tid för utplacering av likdelar, men det finns en bilägare med en blodig, likluktande bil som under söken efter VB har agerat på ett minst sagt märkligt och misstänkt sätt genom att bl.a. rapportera att "gulhuset" varit tomt och att detta kunde avskrivas från vidare sök, i förhör ljugit om en stor kniv han tidigare använt som yxa, försökt rikta misstankarna mot MB och AN plus en del andra han menat haft ett horn i sidan till honom mm. På VB:s ena vrist fanns kontakt-DNA; en +1:a, som med största sannolikhet tillhör KJ samt också med största sannolikhet har avsatts efter att benen rengjorts, på en tejprulle som låg på hans badrumsskåp återfinns VB:s DNA; tejpen överensstämmer med de tejpbitar som fanns i VB:s hår.

Alla scenarion måste inkludera KJ som gärningsman; något annat är helt uteslutet.
Citera
2014-05-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Kommenterar det fetlagda:
MB har en bror boende i Buddbyn. Jag tror hans uppkoppling mot masten 6 maj är punkt 8 på kartan och bör alltså varit senare på kvällen efter arbetsdag i Kalix. Samma kväll 6 maj kopplar KJ upp sig mot en annan mast inte långt ifrån Buddbyn, fast då omkring 18.30-snåret, om jag inte minns fel. Varför var han där?
Vart vill jag komma med detta? Ingen aning, men har lite svårt att släppa att båda varit i området samma kväll. Har inte info om vad KJ gjorde där och inte MB heller, men hittade själv MB:s bror.

En slipad kanalje kan stänga av/lägga ifrån sig mobilen i Buddbyn, för att kolla in en kuf och kanske mixtra med grejer..för att vara konspiratorisk.
Polisen har väl inte frågat MB vad han gjorde där, utan tänker som jag, att han hälsar på brorsan. KJ var iaf först i området av dem två.
Tack för svaret. Jag tycker det är lite intressant att händelser inträffar tids- och rumsmässigt dem emellan, är det ren slump?
När det gäller tjafset om taxibilar, tidpunkter och platser så bör man inte låsa sig vid tanken om att MB ska ha passerat Bodsvedjan/grubban eller inte. Man kan även tänka sig att MB/AN fick bråttom hem av en föraning om att det hänt något med VB. Varför skulle de annars ha så bråttom hem från middagen, för att sätta sig och surfa och kolla tv (om jag minns rätt)? Jag kan tänka mig att MB satt sig bakom datorn bland annat för att kolla om det framgick något på VB facebook som kunde styrka föraningen om att något kan ha hänt henne. Om han gjorde det så kanske han kom fram till att hon stalkade honom som vanligt så han lät bli att höra av sig. MB kanske till och med kände det som befriande att hon inte ringde eller skickade 300 sms den kvällen, Sedan kvittar det om han har hållt på med karatesajter, räkningar, vad som helst, folk säger inte allt de gör, inte ens i polisförhör. Någon som vet?
Citera
2014-05-02, 22:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Åklagarna har presenterat ett högst rimligt scenario med stöd av övertygande bevis. Det saknas: mordvapen, mord- och styckningsplats samt tid för utplacering av likdelar, men det finns en bilägare med en blodig, likluktande bil som under söken efter VB har agerat på ett minst sagt märkligt och misstänkt sätt genom att bl.a. rapportera att "gulhuset" varit tomt och att detta kunde avskrivas från vidare sök, i förhör ljugit om en stor kniv han tidigare använt som yxa, försökt rikta misstankarna mot MB och AN plus en del andra han menat haft ett horn i sidan till honom mm. På VB:s ena vrist fanns kontakt-DNA; en +1:a, som med största sannolikhet tillhör KJ samt också med största sannolikhet har avsatts efter att benen rengjorts, på en tejprulle som låg på hans badrumsskåp återfinns VB:s DNA; tejpen överensstämmer med de tejpbitar som fanns i VB:s hår.

Alla scenarion måste inkludera KJ som gärningsman; något annat är helt uteslutet.
Halva tråden har handlat om scenarior med luckor med andra än KJ som GM, så något annat är inte uteslutet.
Citera
2014-05-02, 22:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vi ska nog inte fästa så stor tilltro till särlingens påståenden över huvud taget, är jag rädd. Varken vad det gäller den påstådda alkoholkonsumtionen eller oralsexet med Vatchareeya under eftermiddagen/kvällen den 4 maj .. Påhitt av en anledning.
Eller den till "metallåtervinningen" förpassade yxkniven...
Citera
2014-05-02, 22:28
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Det står var och en fritt att diskutera scenarion både utifrån KJ´s skuld och utifrån hans oskuld.
Citera
2014-05-02, 22:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Eller den till "metallåtervinningen" förpassade yxkniven...

M. Machetekniven kan ha varit användbar för att skilja benen från torso och händerna från armarna om man inte vet exakt hur man gör detta vid lederna. Att hunden bet sönder machetekniven och datakabeln är lögn som så mycket annat som Kristoffer Johansson påstått ..
Citera
2014-05-02, 22:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Halva tråden har handlat om scenarior med luckor med andra än KJ som GM, så något annat är inte uteslutet.
Problemet är att detta är scenarion som kan kasseras på grundval av att de inte finner något som helst stöd i utredningsmaterialet; det är fria fantasier som hämtat sin näring ur skvaller, uppförstoring av tidsangivelser, långsökta personkopplingar, osv.
Citera
2014-05-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ingen av dem kommer ihåg exakt tid. Med ledning av taxikvittot vet man tiden och bägges versioner är helt OK vad betr. tiden för hemkomst. - Tror du inte att AN:s svärson kommit ihåg om han beställt två olika taxibilar - och tror du att den arga, svartsjuka AN låtit MB sätta sig i en taxi som styrt färden mot okänt mål!?
Det får vara hur det vill, men det finns en detalj som går att kolla upp som framgår på taxikvittot - körsträckan 9,19 km. Kolla upp vilket vägval som ger sträckan och körtid enligt taxikvittot så blir det slut på tjafset.
Senast redigerad av Husvagn2 2014-05-02 kl. 22:46.
Citera
2014-05-02, 22:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Problemet är att detta är scenarion som kan kasseras på grundval av att de inte finner något som helst stöd i utredningsmaterialet; det är fria fantasier som hämtat sin näring ur skvaller, uppförstoring av tidsangivelser, långsökta personkopplingar, osv.
Det saknar stöd pga en utebliven utredning.
Citera
2014-05-02, 22:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
DEet får vara hur det vill, men det finns en detalj som går att kolla upp som framgår på taxikvittot - körsträckan 9,19 km. Kolla upp vilket vägval som ger sträckan och körtid enligt taxikvittot så blir det slut på tjafset.
Enligt Google Maps är bästa vägval, Lulevägen 9,2 km. Det är också denna väg. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-05-02, 22:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Enligt Google Maps är bästa vägval, Lulevägen 9,2 km. Det är också denna väg. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Och vad skulle enligt dig ha kunnat utspelas under denna väg? - Och var nu inte så blygsam, utan ge oss en detaljerad beskrivning.
Citera
2014-05-02, 22:58
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Tack för svaret. Jag tycker det är lite intressant att händelser inträffar tids- och rumsmässigt dem emellan, är det ren slump?
När det gäller tjafset om taxibilar, tidpunkter och platser så bör man inte låsa sig vid tanken om att MB ska ha passerat Bodsvedjan/grubban eller inte. Man kan även tänka sig att MB/AN fick bråttom hem av en föraning om att det hänt något med VB. Varför skulle de annars ha så bråttom hem från middagen, för att sätta sig och surfa och kolla tv (om jag minns rätt)? Jag kan tänka mig att MB satt sig bakom datorn bland annat för att kolla om det framgick något på VB facebook som kunde styrka föraningen om att något kan ha hänt henne. Om han gjorde det så kanske han kom fram till att hon stalkade honom som vanligt så han lät bli att höra av sig. MB kanske till och med kände det som befriande att hon inte ringde eller skickade 300 sms den kvällen, Sedan kvittar det om han har hållt på med karatesajter, räkningar, vad som helst, folk säger inte allt de gör, inte ens i polisförhör. Någon som vet?
Trodde han att VB var i fara så tog han kanske Caddyn för att kolla upp var hon kunde vara? Kanske därför han hade bråttom hem från bröllopsmiddagen? Mobilen blev kvar i kavajen. Troligtvis visste han var VB fanns denna kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in