2014-03-29, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om Uppgiften om en GUL plastpåse kommer från KJ finns det nog all anledning att misstänka att sanningshalten inte är så hög ..

Frågan är då bara vad han får ut av att ljuga om en sådan sak? Kan det vara som så att han (eller i ditt fall de) gömt något från henne i en sådan påse och om nu polisen skulle hitta den så hade han haft en förklaring till varför det eventuellt fanns spår från honom på denna påse i sådana fall? Annars finns det ingen anledning om att ljuga om en sådan sak tycker jag. Såvida det inte är så som många gör när de ljuger ger onödiga detaljer för att lögnen ska låta mer trovärdig.
Citera
2014-03-29, 13:35
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Jag frågade efter sidhänvisning där det står att MB är vapenfetiscist och fick "mothugg" om min bevandring i FUP från just Namibia1 och en till.
Jag har ännu inte fått svar vilken eller vilka sidor det står att MB är vapenfetiscist, som PeterNoster hävdar står i FUP. Fetischism var klassat som sjukdom i Sverige så sent som till 2009. Jag ville bara kolla om det stämmer med PeterNosters uppgifter att detta står klart och tydligt i FUP. Inget annat.

Vilket inlägg pratar du om?
Citera
2014-03-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
WL har en vit kombi, vilket också framgår av förhören med honom. Det var kanske hans bil vittnet såg. WL var ju där för att, som han säger, hjälpa en ung tjej och kille som fått trubbel när de geocachade.
Jag är lite inne på att WL har svårt att hålla isär händelser kopplat till datum. WL har ställt frågan om han var där den 17 maj. WL tackade nej till fest med KJ i stugan den 18 maj. Vittnet såg den svarta golfen och vita combin 18 eller 19 maj. WL väljer att åka på geocashing för att hjälpa två 13 åringar och parkerar sin bil ca 20 meter från gula huset. WL uppger händelsen med olika datum i FUP (19 och 20 maj). I förhör med Polisen uppger han även att han inte har någon aning om hur 13 åringarna tog sig hem. Han själv körde hem med den vita combin (bilen rullade med andra ord, oavsett om den var avställd eller inte). Om vittnet har sett en svart golf och en vit combi någon gång mellan 18-19 maj så kan den vita bilen tillhöra WL. Även JJ har en vit combi. Golfen kan vara DJs. Om det är DJs bil så minskar sannolikheten något att den vita tillhör WL, såvida inte KJ lånade golfen av DJ. Inte helt otänkbart om KJ trodde att han var förföljd av Polisen varför han lånar DJ svarta golf för vissa ärenden och låter sin Hyundai vila i garaget.

Leker med tanken på att WL lade in benen i gula huset den 19 maj. 13 åringarna hör av sig till WL den 20 maj vilket skrämmer upp WL att åka dit för att hjälpa dem, framför allt att inte hitta kroppen och benen. Frågan om det var den 17 maj kan vara ett sätt att skrämma 13 åringarna att tänka rätt, att det inte var den 20 maj som geocashing genomfördes. Det skulle kunna vara det som KJ refererar till när han säger till Polisen i förhör att han förstå att de inte släpper ut honom. Om han visste vem det var så skulle han ta hand om honom och då skulle ingen veta vad som hade hänt (inte citerat ordagrant). KJ kan ha försökt att skaffa sig vittne för den dagen genom att kontakta NS, dra till Gruvberget och berätta vad som hade hänt, därefter åka till stugan för att prata och sedan åka till NS för att spela xbox (allt medan WL flyttar på benen, dumt nog till gula huset den 19 maj). KJ kan ha förstått att WL försökte sätta dit KJ genom att lägga benen i gula huset varpå KJ håller tyst i hopp om att går fri för att ta hand om honom senare.

Som alla förstår som läser ovanstående så är det mycket hittepå och konspiratoriskt. Men texten ovan kan alltid tjäna som idé och uppslag för andras tankar, inget mer.

Det märkliga är att det går att bygga en historia kring JJ och KJ där dessa två har hjälpts åt med torso och benen. I så fall var det JJ och DJ bilar som sågs av vittnet vid gula huset den 19 maj på kvällen.

KJ kan ha gjort allt själv också. Kojan som ligger 50-60 meter därifrån kan ha använts som spaningsplats och för övernattning. Även kroppen kan ha legat där från början då platsen ligger strategiskt och nära fp 1 och fp 2.

WL nämner att han hade lagt ett maskeringsnät över kojan, något sådant finns inte kvar men märkena inne i gula huset skulle kunna komma från detta maskeringsnät. Det kan även ha försvunnit av andra skäl.

Lite ostrukturerat, men har inte tid att laga till det.
Senast redigerad av Husvagn2 2014-03-29 kl. 13:41.
Citera
2014-03-29, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Håller med till 100 %. Med tillägget att om det är viktigt för KJ att slutföra något så tror jag han kan prestera mer än vad han klarar i vardagen.

Så hans funktionsnedsättning handlar egentligen bara om vilja?
Själv har jag inte koll på det, så det är bättre att fråga dig.
Citera
2014-03-29, 13:42
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Du verkar själv inte läst FUP, ändå säger du till andra i tråden att läsa den? Ironin i detta.

Sluta snacka skit Brain-Level.

Namibia1 är en av de mest pålästa i såväl FUP, Häktningsprotokoll, Ljudfiler och Dom i tråden. Dessutom har hen stenkoll på diverse personers facebookprofiler, gillningar, kommentarer.
Citera
2014-03-29, 13:45
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Jag frågade efter sidhänvisning där det står att MB är vapenfetiscist och fick "mothugg" om min bevandring i FUP från just Namibia1 och en till.
Jag har ännu inte fått svar vilken eller vilka sidor det står att MB är vapenfetiscist, som PeterNoster hävdar står i FUP. Fetischism var klassat som sjukdom i Sverige så sent som till 2009. Jag ville bara kolla om det stämmer med PeterNosters uppgifter att detta står klart och tydligt i FUP. Inget annat.

Är man 50 år och samlar på en massa Bowieknivar och dessutom låtsasfightas med dem utomhus kan man med säkerhet klassas som vapenfetischist.
Citera
2014-03-29, 13:46
Medlem
highfives avatar
Nu får ni klämma ur er hur ni tycker ingångsticken ser ut efter en Push Dagger jämfört med sticken i fup. Ska vi utesluta Push Dagger? Sen vill jag att ni svarar på om ni tror att GM kan ha haft en Push Dagger i varje hand med kanske lite olika utseenden. Tänkte att rättsläkaren kan få två olika vapen att fundera kring på måndag.

Minns känsla är att höjden på såren passar bättre efter en Pipe Dagger.

Den här måste ni titta på. En som hugger en upphängd gris.

http://www.youtube.com/watch?v=PucS-vjTCsk

Edit: Kör helbild och stanna filmen när ni ser såringångarna och begrunda. 4 min in i filmen.
Senast redigerad av highfive 2014-03-29 kl. 13:50.
Citera
2014-03-29, 13:48
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Den här måste ni titta på. En som hugger en upphängd gris.

http://www.youtube.com/watch?v=PucS-vjTCsk

Edit: Kör helbild och stanna filmen när ni ser såringångarna och begrunda. 4 min in i filmen.

Mycket intressant!

Killen var dessutom smålik MB i mustasch.
Citera
2014-03-29, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mit fetande.

Jep! och WL anger i FUP förhör TVÅ OLIKA datum för detta.

Både att:
det hände den 19 Maj FUP 1308
och att
det hände den 20 Maj FUP 1320

Hmmm...

Sedan var det någon, kommer tyvärr inte ihåg vem det var, som postade en link till ett screenshot av en Facebook konversation mellam WL och ED, flickan som WL påstått han åkt ut och hjälpa vid det Gula Huset, och i denna facebook konverstaion daterad den 22 Maj, 2013, kl 20:51 frågar WL flickan ED:

WL: - "Var det i Fredags jag kom och hjälpe er?" ( Fredag var den 17 Maj !!! )

ED: - (ser ut som om något är överstruket) "men kolla, värden är liten, ska gjöra så"

WL: - "yesyes, du såg inget konstigt?"

WL. - "Nej men jag höll ju ett öga öppett, Det var ju inte direkt ett "mistänkt" område heller dock"

Det som man kan fråga sig är, var det på Fredagen ??? och varför WL readan den 22 Maj frågar ED om vilken dag (datum) han hjälpte henne och hennes kompis vid Gula Huset, på detta tidspunkt hadde WL inte ens tagits inn på förhör.

Och om det var på Fredagen den 17 Maj han hjälpte ED etc, vad hadde WL då vid Gula Huset att gjöra den 19 och/eller den 20 Maj ???

Bra hittat! Och fraan daa tills benen hittades hade det gaatt 4 dagar ungefär precis som ME saa konstigt viste om
Citera
2014-03-29, 13:54
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Mycket intressant!

Killen var dessutom smålik MB i mustasch.

Detta är också ett vapen som har till syfte att antingen döda eller döda/oskadliggöra någon i självförsvar. Just nu känner jag att stämjärn/håljärn är väldigt, väldigt avlägset som mordvapen.
Citera
2014-03-29, 13:56
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Bra hittat! Och fraan daa tills benen hittades hade det gaatt 4 dagar ungefär precis som ME saa konstigt viste om

Den här typen av människor som nämner fler datum, men hoppar över ett visst datum, brukar vara lite rädda för att ange det rätta. Jag sätter mina euro på att 18/5 är rätta datumet.
Citera
2014-03-29, 13:58
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Detta är också ett vapen som har till syfte att antingen döda eller döda/oskadliggöra någon i självförsvar. Just nu känner jag att stämjärn/håljärn är väldigt, väldigt avlägset som mordvapen.

Push dagger är klart möjligt.

Nu har man ju inget att jämföra med tyvärr, annat än teckningen på s422 (EDIT: och beskrivningarna i RMVs rapport.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in