Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Aftonbladets artikel du länkar till är ett sammelsurium av citerade källor som Aftonbladet blandar medan intervjun i radion så fick hon berätta i lugn och ro om vad som hände. Den går att lyssna på och allt blir i ordningsföljd det är med hennes egna ord dessutom.
Hur vet vi det?
Det enda vi vet är ju att artikeln kom först och att det hon sa i radio inte till 100% stämmer överens med det som Aftonbladet skriver. Om det är Aftonbladets skribenter som rört ihop det hela eller om det är Nyman som har ändrat sin historia kan vi ju bara spekulera kring.
Jag trodde, som jag skrivit tidigare, ursprungligen att det hela bara var ett stort missförstånd som berodde på lite fel från båda hållen. Men efter Nymans senaste utspel igår (Det senaste som jag känner till.), där hon påstod sig blivit ännu mer kränkt av det öppna brevet, tror jag inte längre att det hela riktigt skett så som hon beskrivit det utan att hon trots allt är en extremt beräknande person som har siktet fullständigt inställt på en rejäl ekonomisk ersättning för detta trauma hon utsatts för (Och fortsätter att utsättas för.).
Ju mer kränkt hon kan bli desto mer kan hon räknas få...
Jag hoppas att jag har fel, för jag kan inte påstå att jag är särskilt intresserad av se den extrema skada det här skulle få för romerna om det skulle bevisas att hon genom en lögn verkligen är skyldig till hela det här spektaklets utveckling.
Hon kanske drabbats av någon egen form av "
Baader-Meinhof-fenomenet" eller kanske rör det sig om "
Priming" och i hennes fall är det då kopplat till kränkningar. Alltså att hon ser kränkningar i alla situationer eftersom hon är extra mycket inne på det...
Vem vet?
Konstigare saker har ju hänt...