2014-03-29, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Skojar du?
Sheraton system är kopplat till ett kort , som drages i en kortläsare, drages och en frukost registreras och förbrukas , dvs det går inte att dra kortet en gång till och få en frukost till.
Att bara uppge rumsnumret är nog länge sedan man frångick på större hotell.
På mindre hotell kan det räcka med att visa nyckeln.
Förr var det ganska slappt och att ta en gratisfrukost på Tex Esso Motorhotell var enkelt på den tiden. Men nu tycker jag de har stramat åt det hela väldigt noga på de flesta hotell.

Jag har inte varit gäst på Sheraton men på de allra flesta hotell som serverar frukostbuffé, låt oss säga mellan klockan sex och nio på morgonen, får en hotellgäst äta frukost hur många gånger hon eller han vill under denna tid.
Citera
2014-03-29, 10:23
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Överens

Överens om det mesta, ja.

Ett litet tillägg bara.
Även om fem stjärnor är det högsta ett hotell kan få (Undantaget Burj Al Arab och liknande som går helt utanför ramarna och därför brukar beskrivas som "sexstjärniga" eller "sjustjärniga", men ändå rent faktiskt bara har fem stjärnor.) så är tre stjärnor det högsta en restaurang kan få; det har helt olika bedömningssystem som inte liknar varandra särskilt mycket.

Vilket gör att ett femstjärnigt hotell "bara" kan ha en restaurang med maximalt tre stjärnor (Stjärnor i restaurangmiljö handlar för övrigt bara om maten och har inget med servicen att göra. Servicen betygsätts med andra symboler.); om vi håller oss till de system som styr bedömningarna av dessa branscher.

Det är inte extremt mycket som skiljer ett fyrstjärnigt hotell från ett femstjärnigt. Det handlar mest om extra tillägg inom samma kriterier som ska uppfyllas för att få fem stjärnor istället för fyra.

Vad du menar med det under spoilern nedan förstår jag inte. Det enda jag får med mig är att du kommenterar den delen där jag undrar vem som har påstått att du har fel med att gästerna gör det. Vilket gör att jag inte förstår varför du då tagit upp det i första rundan...

Hur vi än vrider och vänder på det så spelar det ingen roll om Sheraton eller Nyman gjort fel. Sheraton kommer med absolut största säkerhet ta på sig allt eftersom "alla" älskar en "underdog" och inget hotell vill framstå som den stora som kör över den lilla bara för att de har rätt i sak. Och att visa på att Nyman inte har en aning om hur servicen/värdskapet ser ut på nivåer där hon vanligtvis inte brukar befinna sig har Sheraton definitivt inget att vinna på.
Citera
2014-03-29, 10:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Skojar du?
Sheraton system är kopplat till ett kort , som drages i en kortläsare, drages och en frukost registreras och förbrukas , dvs det går inte att dra kortet en gång till och få en frukost till.
Så är det. Jag läser här en recension från Sheraton i Stockholm från 2012.
Citat:
As some-one else intimated, breakfast can be a bit chaotic and I agree its largely due to the lay-out of the various things. In the crowd the first morning, I seated myself as there was no-one on the door. Some-one eventually asked me for my room keycard. I gave the room number, but they wanted the card 'so we can check you off'. At the end, of a small breakfast of juice, coffee (already on the table), cerial and a pastry, I asked for the bill, but was told it was automatic when they swiped my card.
Citera
2014-03-29, 10:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Överens om det mesta, ja.

Ett litet tillägg bara.
Även om fem stjärnor är det högsta ett hotell kan få (Undantaget Burj Al Arab och liknande som går helt utanför ramarna och därför brukar beskrivas som "sexstjärniga" eller "sjustjärniga", men ändå rent faktiskt bara har fem stjärnor.) så är tre stjärnor det högsta en restaurang kan få; det har helt olika bedömningssystem som inte liknar varandra särskilt mycket.

Vilket gör att ett femstjärnigt hotell "bara" kan ha en restaurang med maximalt tre stjärnor (Stjärnor i restaurangmiljö handlar för övrigt bara om maten och har inget med servicen att göra. Servicen betygsätts med andra symboler.); om vi håller oss till de system som styr bedömningarna av dessa branscher.
Ja, stjärnor för maten. "bestick-betyg" för komfort/service etc. .. och där sträcker sig skalan till fem.

Citat:
Det är inte extremt mycket som skiljer ett fyrstjärnigt hotell från ett femstjärnigt. Det handlar mest om extra tillägg inom samma kriterier som ska uppfyllas för att få fem stjärnor istället för fyra.
Ja, Rica blir alltså inte relevant för att visa att det inte är någon skillnad mellan olika hotell.

Citat:
Vad du menar med det under spoilern nedan förstår jag inte. Det enda jag får med mig är att du kommenterar den delen där jag undrar vem som har påstått att du har fel med att gästerna gör det. Vilket gör att jag inte förstår varför du då tagit upp det i första rundan...

Hur vi än vrider och vänder på det så spelar det ingen roll om Sheraton eller Nyman gjort fel. Sheraton kommer med absolut största säkerhet ta på sig allt eftersom "alla" älskar en "underdog" och inget hotell vill framstå som den stora som kör över den lilla bara för att de har rätt i sak. Och att visa på att Nyman inte har en aning om hur servicen/värdskapet ser ut på nivåer där hon vanligtvis inte brukar befinna sig har Sheraton definitivt inget att vinna på.
Bl a snafflebit som anser att jag är en okunnig och en viktigpetter när jag säger att man både betalar för och och kan förvänta sig annan service/standard om man väljer högre framför lägre antal stjärnor på ett hotell.
Senast redigerad av micro113 2014-03-29 kl. 10:41.
Citera
2014-03-29, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag har inte varit gäst på Sheraton men på de allra flesta hotell som serverar frukostbuffé, låt oss säga mellan klockan sex och nio på morgonen, får en hotellgäst äta frukost hur många gånger hon eller han vill under denna tid.

Det tillåter jag mig att tvivla starkt på.
Men det kan kanske någon som jobbar på något hotell som värdinna eller
ekonomiavdelning bekräfta för dig .
Jag tror inte på det påståendet i alla fall.
Citera
2014-03-29, 10:37
Medlem
Citat:
Skojar du?
På mindre hotell kan det räcka med att visa nyckeln.
Förr var det ganska slappt och att ta en gratisfrukost på Tex Esso Motorhotell var enkelt på den tiden. Men nu tycker jag de har stramat åt det hela väldigt noga på de flesta hotell.
Och vad tror du skulle hända om gästen vill gå in i frukostmatsalen två gånger eller registrera sitt kort för två personer?
Citera
2014-03-29, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Bl a snafflebit som anser att jag är en okunnig och en viktigpetter när jag säger att man både betalar och för och kan förvänta sig annan service/standard om man väljer högre framför lägre antal stjärnor på ett hotell.

Det som föranleder fem stjärnor för en del hotell har du ofta ingen nytta av som privatperson.

Och ja ibland kan servicen vara bättre på ett tre stjärnigt hotell , det beror precis på vad man frågar efter eller önskar sig. Det brukar dock vara mer personal på ett fem stjärnigt hotell.
Citera
2014-03-29, 10:47
Medlem
Dongelidongs avatar
ÄR det konstigt att folk lackar ur?
http://www.exponerat.info/zigenskan-diana-nyman-i-regeringens-kommissionsgrupp-har-full-sjukersattning-fk-nekas-utreda-henne/

Jag har aldrig mött/sett en människa som bär typiska finsk-zigenska kläder arbeta, har du?
Citera
2014-03-29, 10:48
Medlem
Samt att lobbyn är mycket trevligare att sitta i ifall man bara vill ha en kaffe, du slipper allt stök åh bök. Plus mycket bättre med solljus in åh sådant. Personalen försökte bara vars trevlig men missuppfattades.. Antagligen går Diana på helspänn hela tiden och förväntas bli kränkt..

Ja för jävligt att en människa är så utsatt att hon ständigt tänker på det.. Antagligen dygnet runt..

Men men..
Citera
2014-03-29, 10:56
Medlem
Citat:
Det som föranleder fem stjärnor för en del hotell har du ofta ingen nytta av som privatperson.

Och ja ibland kan servicen vara bättre på ett tre stjärnigt hotell , det beror precis på vad man frågar efter eller önskar sig. Det brukar dock vara mer personal på ett fem stjärnigt hotell.
Jo, det har man nytta av. Till exempel så är det någon som tar emot en när man kommer ner till frukostmatsalen och om det inte är någon som gör det och man därför går direkt in så springer de inte efter en och ber en vända tillbaka bara för att de har missat i sin service.
Citera
2014-03-29, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dongelidong
ÄR det konstigt att folk lackar ur?
http://www.exponerat.info/zigenskan-diana-nyman-i-regeringens-kommissionsgrupp-har-full-sjukersattning-fk-nekas-utreda-henne/

Jag har aldrig mött/sett en människa som bär typiska finsk-zigenska kläder arbeta, har du?
Citat:
Än i dag lider hon av sviterna efter barndomens sjukdomar. Hon ser dåligt, har reumatism och en ständigt molande värk i kroppen.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2325667-diana-nyman-ger-inte-upp-sin-kamp

Pappan slet i skogen, mekade med bilar och hade travhästarna. Tillsammans körde de returpapper, mamman hade lastbilskörkort. Märkligt att dom hade det så fattigt.
Citera
2014-03-29, 11:01
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttkudden007
Samt att lobbyn är mycket trevligare att sitta i ifall man bara vill ha en kaffe, du slipper allt stök åh bök. Plus mycket bättre med solljus in åh sådant. Personalen försökte bara vars trevlig men missuppfattades.. Antagligen går Diana på helspänn hela tiden och förväntas bli kränkt..

Ja för jävligt att en människa är så utsatt att hon ständigt tänker på det.. Antagligen dygnet runt..

Men men..
Ja hon arbetar som det. Dels som sakkunnig på DO och dels i Romska Rådet. Där ägnar hon dagarna åt att leta upp situationer hon kan bli kränkt av och försäkringskassan betalar hennes lön. Goda tider för henne nu med Ynkelhag i regeringen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in