2014-03-29, 09:13
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att den är avställd betyder - för mig - att man inte betalar skatt inte nödvändigtvis att den inte körs.
Den har bara varit avställd under denna vinter. Var nog i trafik våren 2013.
Citera
2014-03-29, 09:17
Medlem
highfives avatar
Finns bilder på hans ansiktsbok på bilen. Regnr syns också. Sen går man in på transportstyrelsens hemsida och söker under Fordon, sen andras fordon. Var en sådan slagning som även gjordes på KJs bil.
Citera
2014-03-29, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Den har bara varit avställd under denna vinter. Var nog i trafik våren 2013.

Var den normalt avställd under vintern eller endast denna vinter?
Citera
2014-03-29, 09:26
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var den normalt avställd under vintern eller endast denna vinter?
Det vet jag inte.
Citera
2014-03-29, 09:31
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Finns bilder på hans ansiktsbok på bilen. Regnr syns också. Sen går man in på transportstyrelsens hemsida och söker under Fordon, sen andras fordon. Var en sådan slagning som även gjordes på KJs bil.

Äger han fortfarande samma bil? Full rulle i Boden och WL kan ju knappast kallas handlingsförlamad.

http://www.nsd.se/nyheter/skrackfarden-7568137.aspx

http://www.nsd.se/nyheter/17-aring-doms-mot-sitt-nekande-7575664.aspx
Senast redigerad av larsingvarsfru 2014-03-29 kl. 09:51.
Citera
2014-03-29, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Mina anatomiska kunskaper är inte så bra. Jag visste inte ens att lungan är mer än 1 cm tjock. Men i lungan finns det ju luft. När kniven kommer fram till lungan så puttas väl lungan undan från kniven. Den sitter väl inte fast i ryggen? Då kan det ju tänkas att kniven skär in i lungan lika mycket oavsett om kniven sticks in 40 eller 80 mm. Det mått som behövs är väl bredden på såret där det kommer ut ur muskulaturen och innan den når lungan. Den där daggern är ju inte konisk hela vägen heller så har den stuckits in väldigt långt så är ju bredden ungefär lika oavsett.

Nu har du och några till granskat hennes skador antagligen så noggrant det går utifrån tillgängligt material. Tror du att skadorna är gjorda kalkylerande och eftertänksamt, tortyr alltså, eller ett vilt huggande?
Tänkte också om hon varit upphängd skulle nog huden gå tillbaka en bit och delvis täcka sårkanalen, främst på A B.
Citera
2014-03-29, 09:37
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
OJ det var ett långt inlägg!
Och jag är inte förvånad att du försöker hitta anledningar för att detta inte kan ha hänt, språk problem och alla andra anledningar som du raddar upp.

För mig är det inte så svårt att förstå.

På SMS ska AN ha hotat att döda VB 1-1/2 månad innan VB mördas.
MB berättar själv för F att AN är arg på VB.
Om du läser fup så ser du på VB/MBs FB att 1-1 1/2 månad innan VB mördas är det väldigt oroligt i deras relation och VB har mer än en gång skrivit/sagt/gjort saker som kan avslöja relationen.

Polis/åklagare har struntat i detta hot (bara en lite fråga i förhör om AN hotat/kontaktat VB och den släpper man det)
Kanske polisen skulle ha kollat ANs skype/FB? Sushirestaurangens mobil?

Fup. 1072
Mikael berättade då att det var ett problem mellan honom och Vatchareeya. Mikael sa att hon påstått att de hade en relation vilket de inte hade enligt honom, Francesca tror att det var på facebook men är inte säker. Mikael sa att hon därför fick börja träna i Luleå istället. Francesca uppger att Vatchareeya inte kom på de 2 veckor som var kvar till Francesca åkte till Grekland, detta var i slutet på april i början på maj som Mikael berättade detta. Mikael sa att hans fru var väldigt arg på grund av detta.

Kan bara instämma - Polisen har inte utrett detta tillräckligt.

Om FB-konversationen eskalerade kan väl sms:en gjort likaså? MB kanske mordhotade VB på kvällen den 4/5? Kanske var det därför hon ringde 112*? En liten skärmdump på 112*-samtalet som svar på ett hot? MB kanske hotade henne till livet i sista sms:et kl 19.31? Kanske var det därför VB inte följde mönstret och svarade som hon brukar....
Citera
2014-03-29, 09:38
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Vad anser du att han har gjort med de bitar som saknas om han inte slängt dem.
Det skrev jag ju. T.ex. lindat runt ett paketet med VBs kropp inlindad i ett duschdraperi.
Citera
2014-03-29, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Det skrev jag ju. T.ex. lindat runt ett paketet med VBs kropp inlindad i ett duschdraperi.

Är det troligt att han inte tar med sig just den tejpen som inte matchas på rullen.
Utan enbart de bitar som matchar tar han med sig och slänger.

Jag tror tejpbitarna kommer från en annan rulle.
Vi vet ju heller inte om det var en femmetersrulle eller ej. Då kommer bitarna garanterat inte från denna rulle.
Citera
2014-03-29, 09:54
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jag gick igenom det rättsmedicinska utlåtandet igen och hittade något jag missat tidigare:

3 av de 4 sårkanaler som passerade bröstkorgen (huggen i ryggen: D, H och L) har faktiskt djup angivet - samtliga dessa löper 1 cm in i lungorna. (FUP 417).

Det kan inte vara en tillfällighet att såren är lika djupa.

Jag är övertygad om att bladet är kort eller hade någon form av parerstång eller att handen fungerade som en sådan.

Nog kan det vara en tillfällighet och djupet kan också förklaras med att förövaren står i viss position till offret. Men jag drar samma slutsats som du, att det förmodligen var ett kortare vapen. Det är en av mina invändningar mot den berömda daggern.
Citera
2014-03-29, 09:55
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Är det troligt att han inte tar med sig just den tejpen som inte matchas på rullen.
Utan enbart de bitar som matchar tar han med sig och slänger.

Jag tror tejpbitarna kommer från en annan rulle.
Vi vet ju heller inte om det var en femmetersrulle eller ej. Då kommer bitarna garanterat inte från denna rulle.
Det verkar inte som vi förstår varandra. Jag påstår ju att han inte behöver ha slängt några tejpbitar. Han kan ju ha använt de saknade bitarna till att tejpa ihop något annat när han paketerade VBs kropp. Jag tycker det känns mycket mer sannolikt än alternativet att rullen hos KJ var VBs. Och att mördaren använt en annan rulle av samma typ och med samma delning. Och att KJ hade en tredje rulle delad på samma sätt som de andra två.
Citera
2014-03-29, 09:58
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Äger han fortfarande samma bil? Full rulle i Boden och WL kan ju knappast kallas handlingsförlamad.

http://www.nsd.se/nyheter/skrackfarden-7568137.aspx

http://www.nsd.se/nyheter/17-aring-doms-mot-sitt-nekande-7575664.aspx

Detta hände i slutet av mars 2013. VB mördades 4/5 2013. De två 17-åringarna, några som KJ eller VB kände? Känns himla långsökt, men tycker att det mesta i styckmordet är långsökt. Många kommenterar fick inlägget i nsd iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in