Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Ja jag är inte särskilt förtjust i Massis sätt att uppträda i denna rättegång, det ska jag villigt erkänna. Åklagarna tycker jag väl uppträder korrekt i det stora hela.
Jag kan ju absolut inte hålla med om att åklagarna uppträder korrekt i det stora hela,
dom uppträder stirrigt och det är just i dessa jäktade stunder dom uttalar sig på ett
sådant sätt att man inte annat än kan undra om dom faktiskt tror på sitt eget åtal eller inte,
däremot vill dom ge sken av det men just nu når dom inte riktigt fram med det budskapet.
Tex det senaste om WL, Anna Bergström ger sin kommentar till denna samtalskommunikation
mellan MB och WL, hennes svar blir följande:
"
– Det visar egentligen bara att älskaren har haft kontakt med Kristoffers kompis mamma.". Kuriren kontaktar sedan WL som bekräftar att han kontaktat MB tre dar innan mordet,
precis det Thomas Olsson påstod.WL säger också till Kuriren att denna kommunikation dessa
herrar emellan kan se skum ut, själv tycker jag att Annas uttalande är det som blir skumt
och ignorant.
Citat:
Sen är det ju en lite bisarr omständighet att vi är ett antal kufar i tråden som läst FUP:en så mycket fram- och baklänges att vi kan vissa detaljer bättre än utredarna själva. Det är lätt att raljera över detta, men i praktiken är det näst intill omöjligt att hantera en stor och komplex utredning utan att göra fel och åtminstone gå bort sig i detaljer ibland. Det är ju knappast så heller att de fått ledigt från alla andra mål sen i maj för att ägna sig åt detta på heltid.
Åklagaren U Schönbeck har ju uttalat sig om just detta när Thomas Olsson var lite "stressad",
har man inte tid för ett "mål" kanske man inte skall åta sig "målet". Med detta uttalande från
US så får man väl förmoda att just US har tagit sig tiden att medverka till fullo i detta "mål".
Vad Thomas gör med sin tid det vet jag inte, men jag kan iallafall tycka att han får åklagarna att framstå som otillförlitliga och opålästa och till sin hjälp att förlöjliga utredningen, vilket verkar vara han syfte har han hjälp av Massi ,som i detta fall stjälper mer än hon hjälper.