Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-03-28, 20:23
Medlem
WERYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag kommer inte ställa upp som officiell representant för SvP innan den dagen partiet tydligt deklarerar sitt motstånd mot den demokratiska parlamentarismen. Jag anser att demokratin är en av de allra viktigaste orsakerna till det förfall vi ser i samhället. Visst är det dåligt med befolkningsutbyte också, men det var demokratin som skapade förutsättningarna för befolkningsutbytet och inte tvärtom. Vill man angripa roten till problemet måste demokratin avskaffas

Hade Sverige haft demokrati, så hade folket röstat nej till mångkulturen. Det var vad man gjorde i Schweiz, där dom har demokrati på riktigt, så det visar att det mångkulturella vansinnet, kan stoppas med just demokrati. I alla exempel där man infört mångkultur, så har det alltid bestämts uppifrån, i strid mot folkviljan, med historiska undantag, då någon krigsherre invaderat ett land och militärt infört mångkultur. Så orsaken till att vi har det som vi har det, är snarare p g a brist på demokrati. Beslutet om mångkultur togs uppifrån, utan hänsyn till folkviljan(85% var emot beslutet). Det närmsta Sverige någonsin varit demokrati i modern tid var 2003, när vi röstade nej till EMU, och politikerna fogade sig efter folkviljan, utan tjafs(med undantag för vissa antidemokrater inom Fp)

Det parlamentariska systemet, där ansvarsbefriade politiker styr och ställer, är den riktiga boven i dramat
Citera
2014-03-28, 21:49
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
Hade Sverige haft demokrati, så hade folket röstat nej till mångkulturen. Det var vad man gjorde i Schweiz, där dom har demokrati på riktigt, så det visar att det mångkulturella vansinnet, kan stoppas med just demokrati. I alla exempel där man infört mångkultur, så har det alltid bestämts uppifrån, i strid mot folkviljan, med historiska undantag, då någon krigsherre invaderat ett land och militärt infört mångkultur. Så orsaken till att vi har det som vi har det, är snarare p g a brist på demokrati. Beslutet om mångkultur togs uppifrån, utan hänsyn till folkviljan(85% var emot beslutet). Det närmsta Sverige någonsin varit demokrati i modern tid var 2003, när vi röstade nej till EMU, och politikerna fogade sig efter folkviljan, utan tjafs(med undantag för vissa antidemokrater inom Fp)

Det parlamentariska systemet, där ansvarsbefriade politiker styr och ställer, är den riktiga boven i dramat

Jag uppfattar nog att riksdagspartierna tar lite (understatement) mer ansvar för Sverige än SVP.
Citera
2014-03-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag uppfattar nog att riksdagspartierna tar lite (understatement) mer ansvar för Sverige än SVP.
Njae. Att åttondelsnegern Reinfeldt bestämde att invandringen skulle höjas enbart i syfte som hämnd för att Sverigedemokraterna valdes in i riksdagen kallar jag inte direkt för ansvar.
Citera
2014-03-28, 22:21
Medlem
Citat:

Låna ut din bostad till mig, så skall jag ta "ansvar" för den!

När du kommer hem till den så kommer den visserligen att vara full med negrer och blattar, men ansvar för den kommer jag att ta!!!
Citera
2014-03-28, 22:36
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Du "uppfattar".
Det är därför vi har massarbetslöshet, total bostadsbrist, extrem privat överskuldsättning, statsskuld på 1000 miljarder kronor, flest våldtäkter i Europa och övrig skenande våldsbrottslighet och ett "samhälle" där svenskar begår självmord i ekonomisk och social desperation. Du är en sån vidrig systemlojal äcklig jävla fitta. Sådana som dig kommer hänga i lyktstolpar bredvid Reinfeldt et consortes.
Senast redigerad av -Wasteland- 2014-03-28 kl. 22:42.
Citera
2014-03-29, 00:29
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:

Inte en chans i helvetet, det är ju riksdagspartierna som förde Sverige ner i helvetet som råder idag.

Sparken skall dom ha allihopa!
Citera
2014-03-29, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Med papperslösa avser jag personer som begärt politiskt asyl, fått avslag men ändå vägrar att lämna landet, eller ekonomiska flyktingar som saknar flyktingsskäl överhuvudtaget.

Jag tror att du har förläst dig på Proletären och kan rekommendera den utmärkta Realisten istället

Jag har läst litegrann på Realisten och det som gjorde mig avskräckt var en man som sa att "massmänniskan" ska utrotas i ett sista blodigt krig. Jag trodde inte att ni tyckte likadant som nationalisterna på 30-talet utan att de våldsamheter som förekom då berodde på att man krigade mot Storbritannien och USA. Sedan har jag lyssnat lite på de artister ni säljer och det var liksom bilder på hängda människor, folk som sjöng om galgrep m.m.
Tror nog ändå att KP är rätt val, de förespråkar revolution och det är klart att det inte kommer vara en barnlek, men för er verkar våld och mord vara nåt centralt inte ett nödvändigt ont.

Jag läste också om er partiledare som har haft ett hjälpprojekt för amerikanska nationalistiska revolutionärer där de flesta hamnade i fängelse på långa straff.
I en intervju med en man som heter Klas Lund citerade han en av de nationalisterna där han sa att varje man en gång i sitt liv ska mörda och en gång bli pappa. Tycker det låter rätt sjukt. Inte att bli farsa då såklart
Senast redigerad av KvasiOrko 2014-03-29 kl. 12:19.
Citera
2014-03-29, 12:27
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Du "uppfattar".
Det är därför vi har massarbetslöshet, total bostadsbrist, extrem privat överskuldsättning, statsskuld på 1000 miljarder kronor, flest våldtäkter i Europa och övrig skenande våldsbrottslighet och ett "samhälle" där svenskar begår självmord i ekonomisk och social desperation. Du är en sån vidrig systemlojal äcklig jävla fitta. Sådana som dig kommer hänga i lyktstolpar bredvid Reinfeldt et consortes.

Din svartmålning av sakernas tillstånd har alltså SVP receptet för en lösning på och är beredda att ta ansvar för. Tillåt mig att småle.
Dina två sista meningar behöver ingen kommentar utan visar enbart vilket förakt för svenskar du bär på.
Citera
2014-03-29, 13:39
Medlem
TheBurdens avatar
Tolerans för rasism:
Citat:
För ett nationalistiskt parti är nationen (i betydelsen folket) det viktiga. Nationalistiska strömningar kan se olika ut i olika länder beroende på olika länders historia men Sverige har genom sin avlägsenhet varit etniskt svenskt så länge det finns skriftliga källor (med undantag för lite samer uppe i norr). Därför är det självklart för svenska nationalister att kräva hela landet som ett svenskt territorium. Att ansvarslösa politiker släppt in människor från avlägsna länder med avlägsen kultur och avlägsen genuppsättning är inget vi kan ta ansvar för. Vi kan inte acceptera att de är här nu utan måste arbeta för ett svenskarnas Sverige där svenskar lever och svenskar styr. Sverige ska bli svenskarnas plats på jorden. Vi har ärvt landet av våra förfäder och har ingen skyldighet att dela med oss av vårt arv.

Detta handlar ingalunda om hat mot andra folk utan om övertygelsen om att svenskarna måste ha rätt till en egen plats där vi kan leva och utvecklas. Historiskt har vi den platsen i Sverige och den platsen kräver vi åter.

Men rasister då? De som hatar alla muslimer eller alla araber? De passar väl inte in på den beskrivning som jag här gett? Jodå. Min drivkraft är inte hat. Men mitt mål: Ett svenskt Sverige, delar jag med rashataren. Även om vi har olika anledningar är målet det samma. Det är dessutom inte konstigt om svenskar blir rasister i dag.

Om man ser hur ens barndoms kvarter förvandlas till ett getto, ser hur ens barn trakasseras av invandrarelever, ser hur invandrare skriker och slår efter ens hund om man lämnar den utanför affären en stund, om man har svårt att förstå vad läkaren säger för att han just kommit från ett främmande land, om man ser hur barnprogrammen på tv ständigt propagerar för invandring, om man ser hur svenska butiker och restauranger tvingas slå igen medan invandrarbutiker och –restauranger dyker upp i varje hörn, om man ser etniska konflikter som urartar i allt ifrån klotterkrig till skottlossningar och så vidare, är det inte så konstigt att man tröttnar på mångkulturen. Om man sedan inte tillåts diskutera det är det inte otänkbart att ilskan växer till genuint hat mot hela folkgrupper.

Hur kan man då som ett invandringskritiskt parti vända ryggen åt dessa människor som drabbats så hårt av mångkulturen att de börjat hänge sig åt rått hat? Jag förespråkar inte rashat, jag besöker gärna främmande länder och lär mig om deras kulturer, men jag inser att multikulturella, multietniska samhällen inte fungerar och jag menar att vårt folk har rätten till ett eget land. Men jag vänder inte ryggen åt de folkkamrater som utvecklat ett hat mot främlingar. Jag förespråkar tolerans för rasism.
https://www.realisten.se/2014/03/23/tolerans-for-rasism/
Citera
2014-03-29, 17:34
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Har förstått de som så att KP vill hindra arbetsköpare att kunna lönedumpa genom att krav och lagar ska göra att utländsk arbetskraft ska ha samma rättigheter, lönenivåer och säkra arbetsmiljöer som svenska.
Ett annat sätt är ju att man helt enkelt förbjuder utländsk arbetskraft helt och hållet. Ingen utländsk arbetskraft, ingen lönedumpning.
Citat:
KP har representation på över 50 orter i Sverige, de har sex bokhandlar, antikvariat, ett fotbollslag, ett bokförlag.
Idrott är väl bra. Men böcker och gamla möbler och tavlor? Seriöst varför ägnar sig ett politiskt parti åt sådant över huvud taget?
Citat:
Tror att SvP skulle kunna lära mycket av dem och med gemensamma resurser skulle ni kunna uträtta mycket mer kul på, kunna sälja era skrifter och böcker i deras bokhandlar osv.
Tror du att de vill sälja Realisten i sina bokhandlar?
Citat:
Det gläder mitt hjärta och hjärna att du inte förstod mitt ironiska svar.
Du verkar lättroad.
Citat:
För att vara tydlig vem är det som inte är stolpskott i SVPs sekt?
Alla.
Citat:
Motgift mot vad?
Antivit propaganda.
Citera
2014-03-29, 18:05
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Kanske röstar jag på SvP i något val i framtiden om de gör tillräckligt mycket bra saker för arbetare tills dess, men i år blir det KP. Jag ser aldrig att Svenskarnas parti arrangerar några strejker eller protesterar mot utförsäljningen av statliga företag, har ni skrivit nåt mot friskolor nångång. Mot bemanningsföretag som förstör arbetsrätten genom svinigt utnyttjande av utländsk arbetskraft?
Du kanske känner till att SvP går på våldtäktsvandringar i parker där kvinnor har blivit överfallna? Detta medan politikerna ger dessa nidingar en varm cell och tjocka murar att gömma sig bakom så att allmänheten inte kan göra processen så kort med dem som dessa as förtjänar?

Självklart kan man ifrågasätta att statens egendom säljs, men det är kanske inte så centralt? Det som staten har sålt kan staten köpa åter eller till och med konfiskera. Vad som verkligen spelar roll är att kvinnor våldtas. Man kan inte göra en våldtäkt ogjord (men man kan förstås hänga nidingen i en galge). Sen förstår jag inte varför friskolor är så fel. Om jag vill sätta mina ungar i en svensk skola istället för en rasblandningsskola med diverse vilda blatteungar så är väl det något jag kan få göra? Var tänker du sätta dina egna barn? I en skola där svenskarna är en minoritet?

SvP är väl så vitt jag vet mot bemanningsföretag (även om jag själv är skeptisk till detta motstånd).
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
Beslutet om mångkultur togs uppifrån, utan hänsyn till folkviljan(85% var emot beslutet).
[...]
Folket var mot mångkultur men röstade ändå igen och igen på de som var för den. Varför? Jo därför att i en demokrati kan man alltid muta folk till att vara mot sig själva, spela ut olika särintressen emot varandra etcetera.

Folkomröstningar är något som NS-Tyskland tillämpade, bland annat när Österrike annekterades. Hermann Göring var ju av den uppfattningen att en regim som vill bli långvarig måste ha folkets stöd, och att folkets stöd inte avspeglades bäst i allmänna partival med parlamentarism. Jag har svårt att se att han hade fel i detta.

Visst kan vi diskutera Schweiz, men det är inget stabilt samhällsbygge egentligen. Mycket av landets välstånd har berott på internationell banksekretess som är avskaffad nu. Schweiziska armén är ett skämt och landet har de facto levt på att vara ett skatteparadis med grannländers goda minne.
Citat:
Jaha varför det då? Tycker du att utvecklingen går åt rätt håll?

SvP har ett program som gör det som krävs för att säkra svenskarnas överlevnad, vad har riksdagispartierna? Floskler och integrationsprojekt?
Citat:
Jag har läst litegrann på Realisten och det som gjorde mig avskräckt var en man som sa att "massmänniskan" ska utrotas i ett sista blodigt krig. Jag trodde inte att ni tyckte likadant som nationalisterna på 30-talet utan att de våldsamheter som förekom då berodde på att man krigade mot Storbritannien och USA. Sedan har jag lyssnat lite på de artister ni säljer och det var liksom bilder på hängda människor, folk som sjöng om galgrep m.m.
Tror nog ändå att KP är rätt val, de förespråkar revolution och det är klart att det inte kommer vara en barnlek, men för er verkar våld och mord vara nåt centralt inte ett nödvändigt ont.

Jag läste också om er partiledare som har haft ett hjälpprojekt för amerikanska nationalistiska revolutionärer där de flesta hamnade i fängelse på långa straff.
I en intervju med en man som heter Klas Lund citerade han en av de nationalisterna där han sa att varje man en gång i sitt liv ska mörda och en gång bli pappa. Tycker det låter rätt sjukt. Inte att bli farsa då såklart
Kan du belägga dessa påståenden med källor?

Angående vår syn på våld så anser vi att våld är ett medel, inte ett självändamål. Våldet är ett medel vi använder för att överleva. Hur du har fått en annan uppfattning får du själv förklara.
Citat:
Din svartmålning av sakernas tillstånd har alltså SVP receptet för en lösning på och är beredda att ta ansvar för.
SvP har lösningarna ja.

SvP vill ändra hela samhället i grunden och frångå den dekadenta konsumtionsmaterialismen. Eftersom massa resurser i dag förslösas på ytlig konsumtion finns det enorma optimeringsmöjligheter. Folk kan sysselsättas med allt möjligt, vi kommer ju kunna ordna detta snabbt eftersom vi vill ha en statlig styrning av ekonomin.

Bostadsbristen avhjälper vi med hjälp av massiva repatrieringar. Detta frigör massvis med arbetstillfällen då blattar åker hem och lämnar jobben fria för svenskar att söka. Frågor på det?
Senast redigerad av HugoStieglitz 2014-03-29 kl. 18:08.
Citera
2014-03-29, 21:43
Bannlyst
Christoffer Stenqvist, gruppledare för SvP Stockholm intervjuas av bloggen Politiska betraktelser:
http://politiskabetraktelser.wordpress.com/2014/03/29/christoffer-stenqvist-svp-intervjuas/

En av våra medlemmar som attackerades av en vänsterpöbel i Malmö har intervjuats av Realisten:
https://www.realisten.se/2014/03/28/exklusivt-for-realisten-se-20-aringen-berattar-om-overfallet-i-malmo/

Citat:
Ursprungligen postat av Hararacer
Skulle vara nice med lite negerslavar till nåt av mina gods. Kan jag få detta om SvP tar över? Annars får jag rösta på nåt annat parti.
Nej, det är inte särskilt aktuellt.
Senast redigerad av Straybullet 2014-03-29 kl. 21:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in