Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-03-28, 00:22
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Höglund och Jacobsson ger stabila intryck. Alla i Motgiftsgänget klarar sannolikt av en intervju. Nu har jag aldrig hört eller sett Straybullet men tror att han hade framstått som vettig och påläst. Finns säkert massa andra i SvP som också har talets gåva och som ser hela och rena ut.

SvP utmanade väl Vänsterpartiet (om jag minns rätt) på debatt för ett tag sen. Men dom vågade inte ställa upp.

Motgift mot vad? Är tragiskt att du inte heller fattade ironin i mitt inlägg men jag hade inte förväntat mig något annat heller. Skicka fram vem ni vill och jag ställer upp på en debatt. Säger inget om mig men har inga problem med att bemöta stolpskott. Visserligen förtjänar ni ingen publicitet men å andra sidan så skall ni ut i dagsljuset för att bekänna färg. Det går bra att sitta på flashback och yra om er egen förträfflighet men dagsljus tål ni inte.
Citera
2014-03-28, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Motgift mot vad? Är tragiskt att du inte heller fattade ironin i mitt inlägg men jag hade inte förväntat mig något annat heller. Skicka fram vem ni vill och jag ställer upp på en debatt. Säger inget om mig men har inga problem med att bemöta stolpskott. Visserligen förtjänar ni ingen publicitet men å andra sidan så skall ni ut i dagsljuset för att bekänna färg. Det går bra att sitta på flashback och yra om er egen förträfflighet men dagsljus tål ni inte.

Ring in till Motgift på måndag så skall du få din lilla debatt.
Citera
2014-03-28, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Okej, du har gett mig mycket att fundera på. Jag kan inte så mycket om politik och jag är inte medlem i KP, jag läser bara tidningen. Ska fundera lite och se om jag kommer på några bra svar.
Men du är hemskt otrevlig, jag tycker inte heller att araber ska få våldta, råna eller mörda svenskar.

Proletären är väl inget man prenumererar som hobbysosse vill jag påstå. Visst, dem är rätt mesiga idag jämfört med 70-talet men att tycka Stalin var en hyvens kille ses ju som rätt rumsrent i det partiet tex.

Att hoppa på dig och kalla dig kommunisthora var därmed berättigat.
Citera
2014-03-28, 00:37
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Vad fan yrar du om egentligen din jävla hagga? Diskussionen handlade ju om olika SvP:are som gjort och kan tänkas göra intervjuer och således är dom redan ute i dagsljuset din dumma jävel. Härlig kognitiv dissonans dessutom när du inte kan bestämma dig för huruvida man ska debattera mot SvP eller inte, som om det spelar någon roll vad systemlakejer ängslas över, partiet växer ändå.
Citera
2014-03-28, 00:38
Bannlyst
Citat:
Företräder du något parti eller någon organisation, ens inofficiellt? Eller är du bara någon som ogillar "nazism" i allmänhet?
Citera
2014-03-28, 08:21
Medlem
Citat:
Diskuterar du av egna erfarenheter eller utifrån det du har blivit injicerad med under hela ditt liv av journalister och lärare?
Citera
2014-03-28, 11:45
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Det går bra att sitta på flashback och yra om er egen förträfflighet men dagsljus tål ni inte.

Johodå, dagsljus tål jag och det börjar ljusna!

Citera
2014-03-28, 15:21
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag förstår inte heller varför förbud mot bemanning skulle skapa trygga anställningar. Ska timanställningar förbjudas i samma veva, eller tror du att alla arbetsgivare kommer gå från att hyra in via bemanning till att ge fasta anställningar, fast det är lagligt att anställa på timbasis?
Det ska alltså bli olagligt att anställa på deltid? Om kvinnor vill jobba deltid för att ta hand om barn, ska de tvingas välja mellan att vara hemmafruar eller jobba heltid? Detta kanske vore oproblematiskt om vi levde i en NS-stat med vettiga rasrena dagis, men är det rimligt att tvinga fattiga småbarnsmödrar att sätta sina barn i händerna på marxistiska HBTQ-dagis? Jag tycker inte det.

Tack för ditt svar.
Problemet är att bemanningsföretag ersätter fasta anställningar. Till och med fast personal, som arbetat på samma företag sägs upp, för att anställas av bemmaningsföretag. Norwegian är ett exempel inom flyget, men vi ser samma sak inom många andra branscher. Priset för detta betalas av löntagaren i form av otrygghet. Jag har träffat få människor som hellre anställs av bemanningsföretag, framför att anställas av företaget de arbetar för. Bemanningsföretag kan vara bra i undantag men inte som regel för arbetsmarknaden.

Självklart ska de som vill arbeta deltid få detta. Men majoriteten av delstidsarbetare önskar inget hellre än att få arbeta heltid och då tycker jag att de ska få göra det. När sedan moderaterna begränsar möjligheten att stämpla vid deltid återstår inget annat än försörjningsstöd. Jag tycker det är ovärdigt och något SvP borde fundera över.

Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Ni tycker ju ungefär likadant, det är väl bara det här med mångkulturen som skiljer. Men man kanske kan kompromissa om det i ett valsamarbete och fokusera på att manövrera ut den större liberala motståndaren i allianspartierna.

Tyvärr är det bara en villfarelse att vänstern står på den svenska arbetarens sida. De är internationalistiska och går utlänningars ärenden. Ett exempel på detta är deras daltande med papperslösa, som saknar skäl att vara i Sverige, men med vänsterns hjälp konkurrerar ut svenska arbetare, genom att pressa lönerna. Vissa frånstötande fackföreningar vill ju rent av organisera dem i sitt förbund.

Tittar man sedan på vilka som leder de kommunistiska sekterna, så är ju flertalet av dem utlänningar, med vissa förvirrade svenska medlöpare. Måtte de få sina trettio silverpenningar.

Du kan lita på att SvP alltid står på de svenska arbetarnas sida, för de sätter sitt folk i främsta rummet och med utgångspunkt från en sund nationalistisk ideologi formar de politiken.
Därför bör arbetare rösta på SvP, för att förbättra villkoren på arbetsmarknaden.
Senast redigerad av JedemDerSeine 2014-03-28 kl. 15:29.
Citera
2014-03-28, 15:50
Medlem
Stefan Jacobssons samröre med tysk naziterrororganisation. Fräscht...

http://www.ystadsallehanda.se/kultur-och-noje/article2123321/Svenska-nazister-ingar-i-internationellt-natverk.html?fb_action_ids=10151992372985036&fb_ac tion_types=og.recommends
Citera
2014-03-28, 16:05
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild

http://www.ystadsallehanda.se/kultur-och-noje/article2123321/Svenska-nazister-ingar-i-internationellt-natverk.html?fb_action_ids=10151992372985036&fb_ac tion_types=og.recommends

Men håll med om att det var ett bra foto på honom. Manligt beslutsam blick framför de svenska fanorna, med hoppets ljus i händerna. Tankarna dras ju genast till Esias Tegners dikt,

Kung Karl, den unge hjälte,
Han stod i rök och damm.
Han drog sitt svärd från bälte
Och bröt i striden fram.
”Hur svenska stålet biter,
Kom, låt oss pröva på!
Ur vägen, moskoviter!
Friskt mod, I gossar blå!”

Fräscht...
Senast redigerad av JedemDerSeine 2014-03-28 kl. 16:13.
Citera
2014-03-28, 16:18
Medlem
Knullkungens avatar
SVP har fått demonstrationstillstånd i Jönköping på första maj.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/svenskarnas-parti-far-demonstrera-forsta-maj

"Förra året blev det kravaller och nu får Svenskarnas parti återigen tillstånd att demonstrera i Jönköping. Men även om polisen skulle befara att det blir oordning i samband med demonstrationerna så räcker inte det för att säga nej, säger Mats Rosenqvist på polisen i Jönköping.

– De grundläggande fria rättigheterna är oerhört starka.

Så ni tvingas med eller mindre att ge tillstånd?
– Det är väl ingen som vill inskränka på de grundläggande fria rättigheterna, men ja, vi tvingas väl att ge tillstånd med tanke på de fria rättigheterna."
Citera
2014-03-28, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild

Vad består detta "samröre" av mer exakt? Det verkar inte framgå av svammeltexten som du citerat.

Citat:
Förekommer Jacobsson på åklagarnas lista över de 129 NSU-medhjälpare som inte går att direkt knyta till morden?

Ett trettiotal namn från den sekretessbelagda listan har läckt ut. Hans namn är inte ett av dem. Men med på listan finns mannen som nu är länken mellan Svenskarnas parti och kretsen kring NSU: Oliver-Gerd Raninger.

Raninger är en av initiativtagarna till Gefangenenhilfe Freundeskreis, en tysk organisation vars ändamål är att hjälpa ”nationalister” som sitter i fängelse. Eftersom organisationen är förbjuden i Tyskland och då tyska banker inte får öppna konton åt organisationer som stödjer terrorism, har Svenskarnas parti i Gefangenenhilfes namn öppnat ett svenskt bankkonto, på Nordea, och skaffat en postbox i Stockholm. En inte oansenlig del av insamlade medel går just nu till att hjälpa mannen som skaffade Zschäpes, Mundlos och Böhnhardts mordvapen – Ralf Wohlleben.
Är det detta som är det "stora avslöjandet"? Gäsp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in