Citat:
Ursprungligen postat av
HugoStieglitz
Jag förstår inte heller varför förbud mot bemanning skulle skapa trygga anställningar. Ska timanställningar förbjudas i samma veva, eller tror du att alla arbetsgivare kommer gå från att hyra in via bemanning till att ge fasta anställningar, fast det är lagligt att anställa på timbasis?
Det ska alltså bli olagligt att anställa på deltid? Om kvinnor vill jobba deltid för att ta hand om barn, ska de tvingas välja mellan att vara hemmafruar eller jobba heltid? Detta kanske vore oproblematiskt om vi levde i en NS-stat med vettiga rasrena dagis, men är det rimligt att tvinga fattiga småbarnsmödrar att sätta sina barn i händerna på marxistiska HBTQ-dagis? Jag tycker inte det.
Tack för ditt svar.
Problemet är att bemanningsföretag ersätter fasta anställningar. Till och med fast personal, som arbetat på samma företag sägs upp, för att anställas av bemmaningsföretag. Norwegian är ett exempel inom flyget, men vi ser samma sak inom många andra branscher. Priset för detta betalas av löntagaren i form av otrygghet. Jag har träffat få människor som hellre anställs av bemanningsföretag, framför att anställas av företaget de arbetar för. Bemanningsföretag kan vara bra i undantag men inte som regel för arbetsmarknaden.
Självklart ska de som vill arbeta deltid få detta. Men majoriteten av delstidsarbetare önskar inget hellre än att få arbeta heltid och då tycker jag att de ska få göra det. När sedan moderaterna begränsar möjligheten att stämpla vid deltid återstår inget annat än försörjningsstöd. Jag tycker det är ovärdigt och något SvP borde fundera över.
Citat:
Ursprungligen postat av
KvasiOrko
Ni tycker ju ungefär likadant, det är väl bara det här med mångkulturen som skiljer. Men man kanske kan kompromissa om det i ett valsamarbete och fokusera på att manövrera ut den större liberala motståndaren i allianspartierna.
Tyvärr är det bara en villfarelse att vänstern står på den svenska arbetarens sida. De är internationalistiska och går utlänningars ärenden. Ett exempel på detta är deras daltande med papperslösa, som saknar skäl att vara i Sverige, men med vänsterns hjälp konkurrerar ut svenska arbetare, genom att pressa lönerna. Vissa frånstötande fackföreningar vill ju rent av organisera dem i sitt förbund.
Tittar man sedan på vilka som leder de kommunistiska sekterna, så är ju flertalet av dem utlänningar, med vissa förvirrade svenska medlöpare. Måtte de få sina trettio silverpenningar.
Du kan lita på att SvP alltid står på de svenska arbetarnas sida, för de sätter sitt folk i främsta rummet och med utgångspunkt från en sund nationalistisk ideologi formar de politiken.
Därför bör arbetare rösta på SvP, för att förbättra villkoren på arbetsmarknaden.