2014-03-28, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Man jagar inte "allt och alla", bara idioter som förtjänar det, som du och Kamelfittan, till exempel.

Du tycker ju att det var helt okej att begå dataintrång och sprida bilder på döda barn, så varför klagar du nu? Du beskyllde en oskyldig kvinna för de mest konstiga saker, då är det inte konstigt att hon försöker slå tillbaka. Börjar du bli lite rädd nu?

Tycker du att det är helt okey att samla på bilder på döda barn? Kanske friskt till och med? Och vad har han beskyllt "kvinnan" med för konstiga saker? Undrar bara för att få lite sammanhang på ert tidigare groll.

Men måste hålla med om att dataintrång är fel.
Senast redigerad av nilltre 2014-03-28 kl. 00:35.
Citera
2014-03-28, 06:03
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Har skelettgruppen hängt ut den dataintrångsåtalade? Och hackat den dataintrångsåtalades mail? Och lagt ut det mailinnehållet?
Hans namn går att finna i denna tråden. Pappan ska tydligen även hängt ut honom på sin hatblogg.

Man kan nog förstå att Skelettkvinnan är upprörd över att fått sin mail hackad. I synnerhet då de mail och innehåll som offentliggjordes förmodligen visade saker som ytterligare smutsade ner hennes anseende. Det var väl bland annat extrema nekrofilfilmer hon ville beställa, eller är jag ute och cyklar? Se hade hon bilder på döda barn, eller? Sannolikt retade det kanske upp henne att alla fick tillgång till det och att det eventuellt blev tydligt att en del anklagelser mot henne stämde.

Sen får man ha full respekt för att man inte delge världen sin innersta tankar och kärleksförklaringar, men det var å andra sidan inte dom som de som gjorde intrång var ute efter, eller offentliggjorde. Men bara vetskapen om att okända människor läst det är förståeligt nog jobbigt.
Senast redigerad av Kamelfittan 2014-03-28 kl. 06:25.
Citera
2014-03-28, 06:10
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Du beskyllde en oskyldig kvinna för de mest konstiga saker,
Nja, det är väl inte helt sant. Hon blev ju faktiskt dömd för en hel del saker, både i tingsrätt och hovrätt, så hon har ju faktiskt gjort sig skyldig till en del olagligheter. Konstigheterna hade hon väl själv pysslat med, även om vissa av dom inte var straff- eller bevisbara.
Senast redigerad av Kamelfittan 2014-03-28 kl. 06:27.
Citera
2014-03-28, 08:11
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vilken skelettgrupp? Nej familjen skelett är på jakt efter både "modds" och postare och anser att forumet ska läggas ner. Så får man tag i några så är skelettkvinnan och co ganska så sinnesslött orädda, och jagar allt och alla på det här forumet. Men du kanske tycker att ipsfisket och jakten är okej?
Skulle inte förvåna mig direkt, men jag ser en del dubbelmoral av ditt påstående. Dessutom har väl familjen skelett fått tillräckligt med uppmärksamhet vilket säkert är syftet också för den delen.
Lite väl ointressant nu för tiden med denna människan.

Den misstänkte i fallet är inte dömd heller för den delen, så jag tror man ska avvakta lite.

Där tar du fel.
Grävargruppen som hjälper H vill hjälpa till att sätta dit de värsta kriminella online hatare. De vill inte stänga Flashback eller sätta dit alla. Bara de som begått ett brott.

Att jaga personer som inte begått brott känns ju lönlöst och hade få bara handlat om att hänga ut användare inte väcka åtal.

Gruppen har vad jag förstår många namn som de fått via ip-spårning från mail och Facebook. Men har de inte begått ett brott så kommer de inte hängas ut/åtalas.

Sen fattar jag inte att ni proffshatare fortfarande försöker få alla oss som inte står bakom era brott och smutskastning av allt och alla runt den friade personer fortfarande försöker få oss att låta som likknullare och försvarare av hennes förmodade hobby.

Jag var om ni läser på proffhatar sidan från början, men jag är en sån person som inte kan sitta och titta på när ett gäng trycker ned en ensam människa. Och jag är så pass gammal att jag kan erkänna när jag har haft fel. Jag till skillnad från er är inte felfri och står upp för mina misstag.

Ni mina "vänner" är mobbare. Ni är de personer som borde ha blivit utkastade från skolan och publikt bli hånade för vilken ytterst snedvriden människosyn ni har. Ni letar upp den trasigaste personen ni kan hitta och trycker ner denna. När personen väl ligger ner så spottar ni och kliver på den vilket gör er stora och starka bland andra mobbare. Men det är inte det värsta, det värsta är att ni är vuxna män och kvinnor. Inte barn, vuxna (till och med gamla) och när ni blir ertappade med strykjärnet i handen på väg att bränna ert offer så säger ni att det är ett korrekt beteende och alla som inte gör så har fel.

Helt otroligt att det finns vuxna människor som fortfarande växer som människor genom att trycka ned andra. Helt sjukt.
Citera
2014-03-28, 13:57
Medlem
Medelalderss avatar
Ibland så kan man uppbringa någon sort tycka synd om Helena [namn borttaget], men varje gång man läser förundersökningsprotokollet så kommer insikten att det är en av Sveriges perverterade och sjukaste personer. Det är en läsning och inblick i en total galnings liv. Mer underhållande och skrämmande är vilken skräckroman som helst.

Lockelsen i att snoka i hennes mailkorg är ju förståelig, nu talar vi om en person som skriver om nekrofili, sparar på mänskliga kroppsdelar, skriver om sälja sitt sköte för att ligga med lik, leker med döda djur, viftar med vapen, knarkar och super, är lesbian, har hemliga gömmor med kroppsdelar i lägenheten och listan tar aldrig slut.

Sedan så tog det vändningen mot att hon började hata så kallat näthat, var vid hon började själv med att kampanja och försöka hänga ut personer som skrivit om henne. Bestrida näthat med näthat..

Sedan så kommer argumentet att hon inte har begått det brottet hit eller dit. Det tycker jag är ett märkligt synsätt som om moral och vett skulle vara det samma som Sveriges författningssamling, vilket det naturligtvis inte är. Moral är moral och lagar är lagar, även om de har vissa gemensamma beröringspunkter.
Senast redigerad av blomvattnare 2018-08-09 kl. 18:13.
Citera
2014-03-28, 18:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Där tar du fel.
Grävargruppen som hjälper H vill hjälpa till att sätta dit de värsta kriminella online hatare. De vill inte stänga Flashback eller sätta dit alla. Bara de som begått ett brott.

Att jaga personer som inte begått brott känns ju lönlöst och hade få bara handlat om att hänga ut användare inte väcka åtal.

Gruppen har vad jag förstår många namn som de fått via ip-spårning från mail och Facebook. Men har de inte begått ett brott så kommer de inte hängas ut/åtalas.

Sen fattar jag inte att ni proffshatare fortfarande försöker få alla oss som inte står bakom era brott och smutskastning av allt och alla runt den friade personer fortfarande försöker få oss att låta som likknullare och försvarare av hennes förmodade hobby.

Jag var om ni läser på proffhatar sidan från början, men jag är en sån person som inte kan sitta och titta på när ett gäng trycker ned en ensam människa. Och jag är så pass gammal att jag kan erkänna när jag har haft fel. Jag till skillnad från er är inte felfri och står upp för mina misstag.

Ni mina "vänner" är mobbare. Ni är de personer som borde ha blivit utkastade från skolan och publikt bli hånade för vilken ytterst snedvriden människosyn ni har. Ni letar upp den trasigaste personen ni kan hitta och trycker ner denna. När personen väl ligger ner så spottar ni och kliver på den vilket gör er stora och starka bland andra mobbare. Men det är inte det värsta, det värsta är att ni är vuxna män och kvinnor. Inte barn, vuxna (till och med gamla) och när ni blir ertappade med strykjärnet i handen på väg att bränna ert offer så säger ni att det är ett korrekt beteende och alla som inte gör så har fel.

Helt otroligt att det finns vuxna människor som fortfarande växer som människor genom att trycka ned andra. Helt sjukt.

Herregud vilket kvalificerat svammel. Du om någon har inte det minsta teckning för att uttala dig om hat. Jag har läst dina inlägg, och kommenterat dom med en fråga, så jag konstaterar att du din lilla råtta inte är ett dugg bättre än någon annan.

Nu är det så här förstår du ditt dumhuvud att allt dom skrivit på bloggar i trådar ute på internet är printat och sparat. Även de inlägg som tagits bort i rena outningar i trådarna på flashback.
Och för att klargöra för dig och resten idioterna som sitter och spelar på något som ni inte ens lever upp till själva är kanske inte direkt intressant.
Jo, då dom jagar hela forumet och skelettpappan har uttryckligen i media gjort klart vad man anser om Flashback. Vem fan tror du att du lurar ditt dumma helvete.

Grävargruppen? Jo, dom som fiskar IP på pm menar du eller? Att du försvarar sånt som nekrofilpedofiler och annat löst pack är väl inget annat än att du själv tillhör någon avart. Nu ska du hålla dig till sanningen och inte springa som en stor skvallerkärring här och ljuga. Är det uppfattat din falska råtta.

Den dagen du kan uttala dig som bror duktig kan du göra det men där är du inte än utan ska bara hålla käften.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-03-28 kl. 18:22.
Citera
2014-03-30, 07:54
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Precis, många användare har blivit anklagade för förtal då de enbart bemött Skelettkvinnans försök att rentvå sig på Flashback. Tiden går och ännu har ingen blivit åtalad för förtal. Snart kommer preskriptionstiden ha gått och ingen kommer någonsin fällas för att ha diskuterat saker som våra största nyhetsmedier har basunerat ut till allmänheten. Det är nämligen helt i sin ordning att göra så, ha åsikter och diskutera rikskända (i detta fallet världskända) händelser med varann. Återigen, om Skelettkvinnan ska börja i rätt ända så skulle hon anmäla Aftonbladet, Expressen, GP och SvD mfl. Det är de som försett folken med informationen om vad hon förmodas har utfört, vilka intressen hon har od, och tillsammans med hennes egen medverkan, både på Flashback och i nyhetsmedia gett upphov till diskussionerna här. Men det skulle vara lönlöst då det nyhetsmedia rapporterat knappast är taget ur luften. Därför är det förmodligen lättare för Skelettkvinnan att jaga enskilda flashbackanvändare, och extremt naivt försöka skrämmas och hota i inlägg och i bloggar. Detta lyckas tydligen skapa sympati från några udda fåglar som dig.
Citat:
Gruppen har högst sannolikt inte ett enda namn från sin ip-spårning. Det finns ingen som kan koppla en ip-adress till ett anonymt konto på Flashback utan att få information från nämnda forum vilket aldrig kommer hända enligt Flashback. Skelettkvinnan har sagt att hon ska krossa de som hon anser förtalat henne, i P3's program Verkligheten "Hämnden" är hon tämligen tydlig. Även i PM till mig har en nära anhörig till henne uttryckt att vi är ganska många som ska jagas fram. Min identitet hade de enligt uppgift redan då och hotade med att kunna skicka någon hem till mig när som helst. Ingen har kommit och inget åtal har väckts.
Citat:
Läs FUPen om skelettfynden så hittar du sjuka saker som en vuxen människa har gjort. Riktigt sjuka prylar. Det är de sjuka handlingarna som ligger till grund för all uppståndelse. DET är sjukt, inte att folk upprörs av handlingarna i sig.
Senast redigerad av Kamelfittan 2014-03-30 kl. 08:25.
Citera
2014-03-31, 06:32
Medlem
Att man diskuterar nyheterna och uppgifter från media är inte brottsligt.
Att diskutera med en avatar och användare som påstår sig vara GM kan knappast vara brottsligt.
Att hacka GMs mailkonto är datainteånoch alltså olagligt,
Att sprida GMs personliga filer och brev etc är förtal och alltså olagligt.
Att diskutera vad en användare/avatar säger sig ha hittat i GMs privata mail är skvaller och inte brottsligt.
Att skriva hatfyllda, nedlåtande eller kränkande saker till en anonym avatar är tveksamt, kan inte vara näthat såvida man inte är helt säker på vem som ligger bakom kontot, men då användaren säger sig vara GM kan det anses att man riktat sitt hat mot en fysisk person vilket är brottsligt efter orrar-domen, men vid tillfället det skrevs var det inte så (?).
Att trakassera en person IRL är givetvis ett brott.

Så visst är det dubbelt.
En person döms för ett brott.
En person hänger ut denne och får en påföljd i form av skadestånd.

Intrånget och publiceringen av Hs mail skedde före det att hon dömdes och riktades alltså mot en person som i lagens mening skulle ses som oskyldig.

Väldigt kluvet detta.

Jag tycker att intrång och trakasserier är fel,
Att diskutera ett fall som media tar upp över hela Europa kan inte vara fel, att uttrycka avsky mot själva brottet kan inte vara fel, att rikta hat och hot direkt mot GM är fel.

Väldigt kluvet och svårt.
Klart är att H -delvis på egna bedrifter men också pga media,
har hamnat i en situation som inte är angenäm.
Den aktuella tråden på FB är en droppe i havet.

Själva samlandet av skelett och speciellt i kombination med åklagarens material angående nekrofili skakat många och givetvis kommer en sådan nyhet få följder i sociala media.
Vi måste värna yttrandefriheten, men tänka efter innan vi skriver för att undvika skada för den berörda och oss själva (i form av åtal).

Finns det några som helst klara regler för hur och vad man får skriva?
Senast redigerad av Otherland162 2014-03-31 kl. 06:38.
Citera
2014-03-31, 10:17
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelalders
Ja, verkligen. Det är något mycket läskigt över både He*ena *udvigsson, och även över
hennes föräldrar som skrev en snyftinsändare i Aftonslasket om sin dotter.
Kanske till och med något ondskefullt över dem.

Det är som om hon aldrig gjort något fel egentligen! Media däremot är de värsta
skurkarna enligt föräldrarna. Snacka om att sila mygg och svälja dödskallar!

Ta denna bild t.ex: http://www.exponerat.info/skelettkvi...skyddstillsyn/

Det är så perverst och äckligt så det kryper i kroppen på en.

I gamla tider tror jag att detta gäng halshuggits och huvudena satts upp vid latrinen.
Citera
2014-03-31, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ja, verkligen. Det är något mycket läskigt över både He*ena *udvigsson, och även över
hennes föräldrar som skrev en snyftinsändare i Aftonslasket om sin dotter.
Kanske till och med något ondskefullt över dem.

Det är som om hon aldrig gjort något fel egentligen! Media däremot är de värsta
skurkarna enligt föräldrarna. Snacka om att sila mygg och svälja dödskallar!

Ta denna bild t.ex: http://www.exponerat.info/skelettkvi...skyddstillsyn/

Det är så perverst och äckligt så det kryper i kroppen på en.

I gamla tider tror jag att detta gäng halshuggits och huvudena satts upp vid latrinen.

Visst är det vidrigt och äckligt och läskigt,
men det är inte känslor som dömt henne utan de lagar vi har nu och vad hon de facto har kunnat lagföras för.
Hela nekrofilhistorien ligger kvar obevisad och togs väl inte upp i rätten direkt, jag vet inte ena om just den sexuella avvikelsen finns som ett brott i lagen, det är ju rätt ovanligt.
Hon dömdes inte för något sådant iaf eftersom man inte kunnat fastslå att det är så det ligger till, dock ansågs det skymfligt att lägga ett skelett på golvet mm.

-åtalet nu (det H anmält) gäller intrång i hennes e-post och det är ju olagligt så därför dömdes killen att betala skadestånd till henne.
Några andra åtal har väl inte dykt upp?

Det förekom också spekulationer i tråden om pappans ftg, om Hs bror, om könsbyten och mord.
Bland annat. Det är kanske vad H velat få upprättelse för, men det verkar inte som att det gått vidare.
Citera
2014-03-31, 18:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Visst är det vidrigt och äckligt och läskigt,
men det är inte känslor som dömt henne utan de lagar vi har nu och vad hon de facto har kunnat lagföras för.
Hela nekrofilhistorien ligger kvar obevisad och togs väl inte upp i rätten direkt, jag vet inte ena om just den sexuella avvikelsen finns som ett brott i lagen, det är ju rätt ovanligt.
Hon dömdes inte för något sådant iaf eftersom man inte kunnat fastslå att det är så det ligger till, dock ansågs det skymfligt att lägga ett skelett på golvet mm.
Nej, det finns inget sådant brott utan utgör ett brott mot griftefriden och är alltså samma slags brott som välta gravstenar, skymfa kroppar/döda, på andra sätt, bryta gravfrid osv.. Det handlar bara om graden av brott helt enkelt.

Citat:
-åtalet nu (det H anmält) gäller intrång i hennes e-post och det är ju olagligt så därför dömdes killen att betala skadestånd till henne.
Några andra åtal har väl inte dykt upp?
Och det är ju helt RÄTT att han fälls för det om han gjort intrång i hennes e-post. Det är ju ett allvarligare brott än många människor förstår.

Citat:
Det förekom också spekulationer i tråden om pappans ftg, om Hs bror, om könsbyten och mord.
Bland annat. Det är kanske vad H velat få upprättelse för, men det verkar inte som att det gått vidare.
Att hon inte fått upprättelse handlar nog i så fall mer om att binda uttalanden till person och vem som står för vad än att ryktesspridningen i sig skulle vara okej.
Citera
2014-04-01, 22:57
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
---

Läs FUPen om skelettfynden så hittar du sjuka saker som en vuxen människa har gjort. Riktigt sjuka prylar. Det är de sjuka handlingarna som ligger till grund för all uppståndelse. DET är sjukt, inte att folk upprörs av handlingarna i sig.

Jo, de där benknotorna känner sig säkert väldigt kränkta av att hon har samlat på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in