2014-03-27, 23:13
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Merit är en bloggare och ingen tillförlitlig källa på något överhuvudtaget.

Hon är väl i regel mer trovärdig än, säg, Svenska Dagbladet eller Dagens Nyheter, om man ser till hennes rapporter om Migrationsverket. Jag ser ingen anledning till att plötsligt börja tvivla särskilt mycket på henne i detta fall. Givetvis har källkritik ingen av-knapp.
Citera
2014-03-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Så du menar att hon ljuger om att hon pratat med de anställda? Du tycker Diana gör ett mer seriöst och trovärdigt intryck än Merit? Diana som verkar ha gjort en karriär av sin utsatthet.

Hon är en bloggare som ev känner någon på Sheraton , bevisar inget alla
Eller tror du?
Att regeringskansliet beställt rum utan frukost till en konferensdeltagare?
Att de efter denna incident kallar till krismöte för att se över rutiner om bland annat sina avtal om hotellbokningar?
Att den som initierat vitboken, bla , Erik Ullenhag, självmant stoppar huvudet i giljotinen genom att hävda att fel begåtts på Sheraton?
Att Sheraton svarar med att vidareutbilda personalen ?

Knappast troligt.
Citera
2014-03-27, 23:18
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Merit är en bloggare och ingen tillförlitlig källa på något överhuvudtaget.
För att använda samma ord som Leif GW Pesson sa, då en journalist ifrågasatte om han verkligen kan anses vara "arbetarklass". "Där har du fel". Absolut inga jämförelser i övrigt dock.

Merit har en genuin och djupgående kunskap om det som hon tar upp på sin blogg vill jag bestämt påstå. Framgår också ganska tydligt av det "cv" som hon lagt upp där. http://meritwager.wordpress.com/meritera/
Citera
2014-03-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Det spelar ingen roll vad hennes rumsbokning innehöll eftersom man inte behöver ha en rumsbokning för att äta på restaurangen. Hotellet har att ge gästerna det gästerna vill ha och om den som sen ska betala räkningen i detta fall regeringskansliet, menar att de inte hade påtagit sig att bjuda sin gäst på frukosten så får det väl vara Regeringskansliets sak att återkräva betalningen från gästen.

Du bekräftar att du är lika dum i huvudet som jag tidigare misstänkte

Har du någonsin bott på hotell?
Citera
2014-03-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
För att använda samma ord som Leif GW Pesson sa, då en journalist ifrågasatte om han verkligen kan anses vara "arbetarklass". "Där har du fel". Absolut inga jämförelser i övrigt dock.

Merit har en genuin och djupgående kunskap om det som hon tar upp på sin blogg vill jag bestämt påstå. Framgår också ganska tydligt av det "cv" som hon lagt upp där. http://meritwager.wordpress.com/meritera/
hennes meriter har inget med detta att göra. Vem har hon talat med och i vilken position var de?
Hon spekulerar , men det är en annan sak
Citera
2014-03-27, 23:23
Medlem
Citat:
Hon är en bloggare som ev känner någon på Sheraton , bevisar inget alla

Enligt vad Merit Wager skriver har hon flera gånger druckit kaffe just i denna lobby som hon tycker är trevlig.

Kanske någon i personalen känner igen henne och gillar hennes blogg och har hört av sig till henne eftersom personalen känner sig orättvist anklagad.

Merit har högt förtroende, t ex bland Migrationsverkets anställda. Många där skriver till Merit eftersom de vet att hon lyssnar på dem och aldrig avslöjar sina källor.
Citera
2014-03-27, 23:27
Avslutad
Denna zigenarkärring är under utredning för att ha snyltat till sig sjukersättning hon inte är berättigad till.
http://www.exponerat.info/zigenskan-diana-nyman-i-regeringens-kommissionsgrupp-har-full-sjukersattning-fk-nekas-utreda-henne/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
jag vill rövknulla honom

http://www.di.se/artiklar/2014/3/27/sheraton-ber-om-ursakt-i-oppet-brev/

Han har redan blivit rövknullad rejält av media och zigenaren...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Enligt vad Merit Wager skriver har hon flera gånger druckit kaffe just i denna lobby som hon tycker är trevlig.

Kanske någon i personalen känner igen henne och gillar hennes blogg och har hört av sig till henne eftersom personalen känner sig orättvist anklagad.

Merit har högt förtroende, t ex bland Migrationsverkets anställda. Många där skriver till Merit eftersom de vet att hon lyssnar på dem och aldrig avslöjar sina källor.

Det har jag med -druckit kaffe i Sheratons lounge.. vad migrationsverkets personal tycker om henne, är inte relevant i frågan överhuvudtaget.
Klart de klagar, de har just fått öronen avskurna av chefen på ett symboliskt vis och behöver beklaga sig..
Citera
2014-03-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Du bekräftar att du är lika dum i huvudet som jag tidigare misstänkte

Har du någonsin bott på hotell?
Ja bor jag privat så betalar jag räkningen när jag lämnar hotellet. Reser jag i jobbet får hotellet fakturera min arbetsgivare. Aldrig nånsin har jag varit med om att arbetsgivaren sagt att jag inte fått äta frukost, men hade det ingått en massa room service och drinkar på hotellräkningen hade jag förmodligen fått betala detta själv sedan i efterhand.

Hur funkar det när du själv bor på hotell? Har du blivit nekad att äta i hotellets matsal med hänvisning till att måltider inte ingår i bokningen?
Senast redigerad av Noola 2014-03-27 kl. 23:30.
Citera
2014-03-27, 23:28
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith

Så du menar trots att Sheraton har gjort allt rätt så väljer dem att gå ut med en ursäkt att dem har gjort fel?
Citera
2014-03-27, 23:29
Medlem
the_mack_attacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Vi vet fortfarande inte om hennes rumsbokning innehöll frukost eller ej, dvs om hon var en betalande frukostgäst, eller en snyltare.

Jo det vet vi. Frukosten ingår eftersom det är så det är upphandlat av staten.

Läs här om upphandlingen med Sheraton Stockholm:
http://www.avropa.se/PageFiles/17710/96-26-2013-016--Sheraton%20Stockholm%20Hotel.pdf

Frukost ingår i alla bokningar från staten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in