2014-03-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Minns ej detaljerat då jag inte sitter med FUP just nu, men den 4/5 är det flera saker som är lite märkliga med MBs mobiltrafik.

För det första: Jag har för mig att den 4/5 hade MBs telefon inga kontakter mot mobilnätet under en lång period på förmiddagen och normalt borde MNCn ropat på den efter ca fyra timmar vilket ej skett. Varför kan man ju undra.

För det andra: Ca 17.30 påstår sig MB befinna sig på sushi-restaurangen, men kopplar han upp sig mot mobilcellen på Garnisionsgatan 53, riktning 295° vilken pekar åt rakt motsatt håll.

OJ! = ett starkt indicium skulle jag vilja påstå...... varför ljuger han så mycket om han nu inte har något att dölja?
Citera
2014-03-27, 18:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
OJ! = ett starkt indicium skulle jag vilja påstå...... varför ljuger han så mycket om han nu inte har något att dölja?
Han kan ha något att dölja, som inte har med brottet att göra.
Citera
2014-03-27, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Ett bevis för "min" otrohet? Eftersom det är en av mina vänner som utan min vetskap tappat kondomen så kommer ju jag att anklaga min fru och fråga hon varför det ligger en kondom under vårt gemensamma badkar? Även om det är hon som är den svartsjuke så har jag lika stor anledning att misstänka henne. Det blir ord mot ord...men det håller inte för Kristoffer då det gäller blodet i bilen som han registrerad som ensam ägare på. Han måste därför kunna ge en rimlig förklaring men det har inte gjort...eller har han?

förvisso MEN andra har använt bilen som DESSUTOM brukade vara olåst!
Citera
2014-03-27, 18:21
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Vad menar du med starkt indicium som är kopplat till detta målet? Till vad är det kopplat? Vid den tiden befinner sig VB hos KJ.
Tänkt på att MB kanske hade fler älskarinnor vilka inte ska komma fram i ljuset? Att det kan vara en anledning till vita lögner?
Citera
2014-03-27, 18:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är bevisat att det är VB:s blod som återfunnits i Kristoffers bagageutrymme. Att det skulle vara planterat köper ingen instans och det vet du. Det måste i så fall bevisas eller att det finns något som talar starkt för att så är fallet och som också kan förklara annat som Kristoffers i så fall helt otroliga "oturslista" innehåller. Det räcker alltså inte det KAN vara planterat bara för att en handfull debattörer på Flashback tror det.

Att du drar en parallell mellan mitt sätt att förstå och uttrycka mig och de fysiska handikapen som neurosedynskada och narkolepsi, asbestskadade lungor är din tolkning. Verkligheten är faktiskt en helt annan, samma att min vistelseadress skulle vara ett gruppboende eller något liknande

Du är charmig på något vis.

Jag tror inte heller på plantering, det borde du känna till vid det här laget. Men du glömmer ett par andra alternativ:

KJ körde bilen åt/med mördaren.

Mördaren lånade bilen av KJ, tillåtet eller i smyg.

Jag vet inte hur många i världen, men i tråden finns det i alla fall ett lingon.
Citera
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Nu tycker jag att du ska sluta ljuga och läsa på i FUP.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det var det jag skrev!

Ooops såg det nu! Läste det först som att du menade på att man inte kunde fälla honom för mord trots mycket pekade mot honom och att det skulle kunna vara samma sak som i detta fall. Men nu ser jag att du hade ju faktiskt med varför man inte kunde fälla honom för mord också. Sorry!
Citera
2014-03-27, 18:24
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ett tips kan starta en utredning åt annat håll. Man kan tänka sig att MB och AN går skilda vägar och blir osams. Då ligger angiveri nära till hands. Du kan inte påstå att ett indiciemål i en sådan situation inte kan starta mot någon annan än KJ.
Starta kan det naturligtvis. En tillräckligt inkompetent åklagare kan naturligtvis försöka sig på ett till indicieåtal. Men bevisningen mot KJ är tillräckligt stark för att också den mest inkompetente försvarare ska kunna klara av att påvisa att annan gärningsman inte är utesluten, och därmed faller ett indicieåtal. Och en åklagare ska öht inte åtala om h*n inte ser goda utsikter för fällande dom.

I princip krävs det alltså ett bevisbelagt erkännande för att kunna fälla någon annan om KJ frias. Det enda undantag jag kan tänka mig är om brottsplatsen identifieras med 100%-ig säkerhet, och denna brottsplats bevisligen inte kan ha varit tillgänglig för KJ.
Citera
2014-03-27, 18:25
Bannlyst
Citat:

NÄR har andra använt bilen så det kan styrka eller rimligen peka på en plantering? Och HUR var det nu med när bilen var låst/olåst? Vad har Kristoffer sagt om det och har han ändrat sin historia och i så fall när och varför?
Citera
2014-03-27, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du är charmig på något vis.

Jag tror inte heller på plantering, det borde du känna till vid det här laget. Men du glömmer ett par andra alternativ:

KJ körde bilen åt/med mördaren.

Mördaren lånade bilen av KJ, tillåtet eller i smyg.

Jag vet inte hur många i världen, men i tråden finns det i alla fall ett lingon.

Aha ingen plantering i syfte att sätta dit eller vilseleda eller fördröja utredningen utan mördaren har nyttjat KJ:s bil, antingen med KJ ovetande eller som chaufför. Ja men då är ju Kristoffer helt utesluten som GM. Finns ju bara inte att kan ha gjort allt själv...mycket mer troligt som du säger.

Hellre gott om lingon, blåbär, hallon ollon ja vad som helst bara inte nötter
Senast redigerad av majk69 2014-03-27 kl. 18:37.
Citera
2014-03-27, 18:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Aha ingen plantering i syfte att sätta dit eller vilseleda eller fördröja utredningen utan mördaren har nyttjat KJ:s bil, antingen med KJ ovetande eller som chaufför. Ja men då är ju Kristoffer helt utesluten som GM. Finns ju bara inte att kan ha gjort allt själv...mycket mer troligt som du säger.

Hellre gott om lingon, blåbär, hallon ollon ja vad som helst bara inte nötter

Varför är det otroligt att X mördade VB och att KJ var med om att undanskaffa liket?
Citera
2014-03-27, 18:49
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
NÄR har andra använt bilen så det kan styrka eller rimligen peka på en plantering? Och HUR var det nu med när bilen var låst/olåst? Vad har Kristoffer sagt om det och har han ändrat sin historia och i så fall när och varför?

Bagagerummet var ju packat med andras grejor vid dessa spel och vid söken. Är det då 90% säkert att inte något av deras bagage blev besudlat? Något av deras bagage kan ju ha ställts på marken där en droppe blod från VG hamnat vid transport av delar. En helt omedveten plantering alltså.

GM kan ju ha varit med i bilen och haft t.ex en ryggsäck som blev besudlad vid själva mordet eller styckningen. En ryggsäck för styckningsverktygen t.ex. Han kan också varit omedveten om blodets existens.

En medveten plantering är jag skeptisk till.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-27 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in