Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
En vacker dag kanske vi får se dig hantera en tv-intervju bättre. För övrigt så är klippet gammalt men har börjat spridas på twitter nyligen av nån anledning.
Jag kommer inte ställa upp som officiell representant för SvP innan den dagen partiet tydligt deklarerar sitt motstånd mot den demokratiska parlamentarismen. Jag anser att demokratin är en av de allra viktigaste orsakerna till det förfall vi ser i samhället. Visst är det dåligt med befolkningsutbyte också, men
det var demokratin som skapade förutsättningarna för befolkningsutbytet och inte tvärtom.
Vill man angripa roten till problemet måste demokratin avskaffas. Ska man bara vara en feg karriärist som rättar sig inom ramarna för att få politikerlön kan man lika gärna engagera sig i Sd och börja slicka Jimmie Åkessons röv.
Jag hade aldrig sett det här klippet, ber om ursäkt om jag drog upp ett gammalt klipp.
Citat:
Ursprungligen postat av
JedemDerSeine
Begränsning av bemmaningsföretagens makt skapar fler fasta, och därmed trygga anställningar.
Bemanningsföretagen är mycket svåra att avskaffa, eftersom definitionen av bemanningsföretag är en gråzon. Idag finns det företag som kallar sig det, om man förbjuder detta kommer de kalla sig någonting annat. Att hyra ut personal som utför arbetsuppgifter är en av de mest grundläggande delarna av en ekonomi med en tjänstesektor. Varje gång en målare anlitas för att måla om ett företags hus är det en form av bemanning, om målaren är anställd i en målerifirma.
Jag förstår inte heller varför förbud mot bemanning skulle skapa trygga anställningar. Ska timanställningar förbjudas i samma veva, eller tror du att alla arbetsgivare kommer gå från att hyra in via bemanning till att ge fasta anställningar, fast det är lagligt att anställa på timbasis?
Citat:
Lagstiftade helstidsanställningar ersätter deltid, särskilt i vården och handeln.
Det ska alltså bli olagligt att anställa på deltid? Om kvinnor vill jobba deltid för att ta hand om barn, ska de tvingas välja mellan att vara hemmafruar eller jobba heltid? Detta kanske vore oproblematiskt om vi levde i en NS-stat med vettiga rasrena dagis, men är det rimligt att tvinga fattiga småbarnsmödrar att sätta sina barn i händerna på marxistiska HBTQ-dagis? Jag tycker inte det.
Citat:
Har Ni fler förslag på vad partiet bör föra fram än de jag har beskrivit? Vilka paroller på plakaten är mest slagkraftiga?
- Utvisa Kent Ekeroths mamma till Kazakhstan!
- Repatriera mera!
- Glöm aldrig Elin Krantz!
Citat:
Ursprungligen postat av
KvasiOrko
Jag prenumererar på Proletären och de skriver mycket om lönedumpning och bemanningsföretag. Åsikterna du skriver här verkar vara ungefär samma som de skriver under på.
Varför kan ni inte göra gemensam sak med KP så skulle det bli fler deltagare i demonstrationen?
KP är väl ett ganska avdomnat parti som hade sin storhetstid på 70-talet? Vad skulle SvP få ut av det? SvP är ett nytt och växande parti, varför demonstrera med åderförkalkade kommunister?
Citat:
Ursprungligen postat av
Skoll
Detta är förstås inte optimalt på något sätt men samtidigt så är det inte så särskilt lätt för SvP att få folk att ställa upp i kommunvalet och mediaträning har man ingen större erfarenhet av sedan tidigare.
Är man extremt dåligt förberedd är det kanske bättre att låta bli? Jag ser det bara som kortsiktigt att ställa upp i kommunval om man inte har ett klart syfte.
Men nu var det ett gammalt klipp, så jag hoppas hon har skärpt till sig sen dess.