Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-03-26, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Kan du hjälpa mig att förstå hur ni kommunister resonerar? Ni angriper kvinnor nattetid, attackerar oskyldiga människor, som ni tror är nationalister och tvekar inte ett ögonblick att använda våld, när vi vill utöva vår rätt att demonstrera. Ändå skriker ni i högan sky när en nationalist försvarar sig emot en blodtörstig vänstermobb och att inte händelseförloppet följde era planer. Detta övergår mitt förstånd...

Nu utgår du från SvP:s version av vad som hände. Det skulle jag nog akta mig för om jag vore du.

Citat:
SvP har aldrig attackerat en demonstration som ni håller, aldrig brukat våld annat än i självförsvar

Det här var inte första gången horungen Carlsson var på Möllan för att leta efter bråk. Han är dömd för misshandel av en lesbisk kvinna tidigare, det kanske du känner till? SvP attackerar inte oss på våra demos för att de är för få och för mesiga. Det är det enkla svaret. SMR var lika få. Men inte fullt så mesiga. Därför hände det som hände i Kärrtorp. Det är vad som blir konsekvensen av att inte kväva nasserörelserna i sin linda.

Citat:
och håller sig för goda för att vandalisera egendom.

Carlsson är dömd för skadegörelse, det kanske du också känner till men låtsas vara ovetande om?

Citat:
Jag föreslår att du och dina kumpaner respekterar andra människors rätt att uttrycka sin åsikt, utan att attackeras för det. Har du något samvete och självinsikt, så förstår du förnuftet i det jag säger.

Nazism är ingen åsikt. Det är ett brott.
Citera
2014-03-26, 10:52
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild

Nazism är ingen åsikt. Det är ett brott.
Du är så efterbliven att det vore brottsligt. Vadå svp:s version? Det var ju tydligen en syndikalists version också, innan han blev övertalad att ändra den. Polisen är inte klar över händelseförloppet, men det är klart, "nassar" i Sverige har ju gjort sig kända för att förfölja och hota sina meningsmotståndare.

Jävla fårafitta!
Citera
2014-03-26, 11:57
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Kan du hjälpa mig att förstå hur ni kommunister resonerar? Ni angriper kvinnor nattetid, attackerar oskyldiga människor, som ni tror är nationalister och tvekar inte ett ögonblick att använda våld, när vi vill utöva vår rätt att demonstrera. Ändå skriker ni i högan sky när en nationalist försvarar sig emot en blodtörstig vänstermobb och att inte händelseförloppet följde era planer. Detta övergår mitt förstånd...

SvP har aldrig attackerat en demonstration som ni håller, aldrig brukat våld annat än i självförsvar och håller sig för goda för att vandalisera egendom. Jag föreslår att du och dina kumpaner respekterar andra människors rätt att uttrycka sin åsikt, utan att attackeras för det. Har du något samvete och självinsikt, så förstår du förnuftet i det jag säger.

Instämmer att svp aldrig brukar attackera, men aftonbladet och all svensk media vinklar alltid.... Man vågar inte säga något utan att bli hotad längre. HELT SJUKT att vi fortfarande rankas i topp i demokratimätningar. Men jag antar att det är betalningen för att vi är vän med USA, att vi helt enkelt slipper smutsas ner i såna mätningar.
Citera
2014-03-26, 17:39
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston
Hehehe. Den var rätt rolig.

"Europe is our homeland. Not your market"

Egentligen tycker jag att man skall privatisera allt. Att inte göra det är att vara emot alla människors lika värde.

En formulering som baseras på en felöversättning och som dessutom saknar förankring
i verkligheten...
Citera
2014-03-26, 21:37
Medlem
HugoStieglitzs avatar
http://www.svtplay.se/klipp/1312469/madicken-pettersson-friden-distriktsledare-for-svenskarnas-parti-i-varmland

Är det här på riktigt? Det enda konkreta hon säger är att man ska jaga knott med giftsprutor! Kunde hon inte sagt att SvP vill införa rasrena skolor eller något mer seriöst?

Eller är hon planterad från Svt?
Citera
2014-03-26, 21:42
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Nu utgår du från SvP:s version av vad som hände. Det skulle jag nog akta mig för om jag vore du.

Det beror på att jag uppfattar den som trovärdig och det faktum, att åklagarna ännu inte har lyckats reda ut händelseförloppet, tyder på att vänsterextremisterna är mer inblandade än vad tidningarna ger sken av.

Citat:
SvP attackerar inte oss på våra demos för att de är för få och för mesiga. Det är det enkla svaret. SMR var lika få. Men inte fullt så mesiga. Därför hände det som hände i Kärrtorp.

Jag vill påminna dig om en sak, efter händelserna i Kärrtorp tog SvP avstånd från det inträffade, vilket är för mig ett bevis på att det inte är i partiets intresse att angripa andra, oavsett antal medlemmar. Detta borde du, fastän varande en motståndare, kunna ge dem ett erkännande för.

Citat:
Det här var inte första gången horungen Carlsson var på Möllan för att leta efter bråk. Han är dömd för misshandel av en lesbisk kvinna tidigare, det kanske du känner till?

Nej, jag har tyvärr inte äran att känna AC personligen, fastän jag drömmer om att i Jönköping få trycka hans hand och visa honom min hedersbetygelse. Efter allt vänstervåld, som inte skyr några medel, är han svaret på mina böner, om att någon äntligen står upp emot den våldbejakande extremismen. Hade du inte haft skygglapparna på, eller rent av uppskatta våldet, så skulle du inse, att det faktiskt är vänstern som driver våldsutvecklingen i landet. SvP har inget intresse av våld, utan vill föra en saklig valrörelse.

Jag noterar att du på intet vis kommenterar alla de brott som vänstern utför emot nationalister. Beror det på att du anser att några sådana inte har ägt rum eller tycker du bara att det är bra?

Varje gång du kallar honom för horunge, är det för oss nationalister som om kungen hade fäst förtjänstmedaljen av första graden på hans bröst. För varje förklenande ord stiger han i vår aktning och med din hjälp är kultstatusen inte långt borta.

Citat:
Carlsson är dömd för skadegörelse, det kanske du också känner till men låtsas vara ovetande om?

Det känner jag inte till men det handlar antagligen om olaglig affischering eller snarlikt oförlåtligt brott. Mycket allvarligare än yxor i dörrar, hemfridsbrott, anlagda bränder...

Citat:
Nazism är ingen åsikt. Det är ett brott

Men det är ju inte bara nazister som drabbas, utan Sverigedemokrater, Arbetsförmedlingar och andra som inte har något med nazism att göra.

Egentligen tror jag att ni bara är rädda, för att de svenska arbetarna skall inse, att vår politik bäst tillvaratar deras intressen och att vänsterns internationalism innebär otrygghet och lönedumpning på arbetsmarknaden. Det är därför ni är så livrädda för att låta oss komma till tals och tvingas tillgripa våld för att tysta oss på våra demonstrationer. Jag föreslår att ni, denna första maj, för en gång skull, tar avstånd från allt våld och destruktivitet och åker till vilken annan stad som helst, förutom Jönköping. Tyvärr fruktar jag att ni, på grund av avsaknaden av eget politiskt budskap, tvingas dölja detta genom att angripa andra.
Citera
2014-03-26, 21:57
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
http://www.svtplay.se/klipp/1312469/madicken-pettersson-friden-distriktsledare-for-svenskarnas-parti-i-varmland

Är det här på riktigt? Det enda konkreta hon säger är att man ska jaga knott med giftsprutor! Kunde hon inte sagt att SvP vill införa rasrena skolor eller något mer seriöst?

Det där klippet visar en liten del av en längre intervju. Visst, det var inte optimalt men kan förklaras med ovana och nervositet. En vacker dag kanske vi får se dig hantera en tv-intervju bättre. För övrigt så är klippet gammalt men har börjat spridas på twitter nyligen av nån anledning.
Citera
2014-03-26, 22:02
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz

Um, när börjar SvP med sin medieträning? Iofs, finns väl någon undersökning som visar att de flesta bestämmer sig kort tid innan valet vad de ska rösta på så det kanske är lugnt.
Citera
2014-03-26, 22:28
Bannlyst
Citat:
Varför är det synd om dem? AC är en horunge som försökte mörda folk med kniv. Att SvP inte redan uteslutit honom är ju skrattretande med tanke på att de försöker låtsas som att de är ett vanligt parti som alla andra.
Nej, så gick det nog inte till. Det finns ingenting som tyder på det. Vi kommer givetvis inte att utesluta människor för att de försvarar sig själva och sina kamrater mot angripare. Det hade ju varit en helt annan sak om det visade sig att AC och övriga aktivt sökt upp random rödingar och anfallit dem med knivar, men så är ju inte fallet här.

För övrigt har vi inget alls intresse av att låtsas vara ett "vanligt parti som alla andra" - tvärtom.
Citera
2014-03-27, 13:34
Medlem
JedemDerSeines avatar
Varför det är viktigt att demonstrera i Jönköping på första maj

Den moderatledda regeringen så gott de kunnat raserat tryggheten för de svenska arbetarna, genom att
  • ersätta fasta anställningar med bemanningsföretag
  • inskränkt rätten att stämpla vid deltidsanställningar,utan att skapa heltidsanställningar
  • import av arbetskraft från låglöneländer, som konkurrerar ut svensk arbetskraft
  • låta utländska företag verka på svensk arbetsmarknad, utan att ta hänsyn till kollektivavtalen

Många i samhället känner frustration över sakernas tillstånd och är mottagliga för SvPs argument, inte minst de svenska arbetarna, som jag uppfattar som en strategisk väljargrupp för partiet.

Varför det ligger i de svenska arbetarnas intresse att välja SvP och inte vänstern

I och med att vänstern är av naturen internationalistisk och driver på massinvandringen, får det till följd att utbudet av arbetskraft på arbetsmarknaden ökar och därmed pressar ned löner och anställningsvillkor, emedan arbetsgivarna kan välja och vraka när massarbetslöshet råder. En utveckling som har ytterligare drivits på av den besinningslösa arbetskraftsinvandringen, där svenska arbetslösa kan se jobben gå till utlänningar från låglöneländer. Vänstern kanske vill väl men det faktiska utfallet av deras politik försämrar villkoren för de svenska arbetarna.

Vad kan SvP erbjuda?

Genom att den efterlängtade repatrieringen av utlänningar genomförs, öppnas fler lediga jobb för svenskar, samtidigt som konkurrensen om jobben minskar.

Begränsning av bemmaningsföretagens makt skapar fler fasta, och därmed trygga anställningar.

Ett utträde ur EUs inre marknad, återställer ordningen på svensk arbetsmarknad, där inte kollektivavtalen sätts ur spel av utländska företag från låglöneländer. Åkeribranschen är ett utmärkt exempel på vad den inre marknaden har inneburit, med polska chaufförer som struntar i körtider och lägsta löner enligt de fackliga avtalen.

Lagstiftade helstidsanställningar ersätter deltid, särskilt i vården och handeln.

Så det råder ingen tvekan om att demonstrationen i Jönköping är viktig, både för partiet och den svenska arbetaren. Har Ni fler förslag på vad partiet bör föra fram än de jag har beskrivit? Vilka paroller på plakaten är mest slagkraftiga? Diskussion uppmuntras...
Citera
2014-03-27, 14:11
Bannlyst
Citat:
Varför det är viktigt att demonstrera i Jönköping på första maj

Den moderatledda regeringen så gott de kunnat raserat tryggheten för de svenska arbetarna, genom att
  • ersätta fasta anställningar med bemanningsföretag
  • inskränkt rätten att stämpla vid deltidsanställningar,utan att skapa heltidsanställningar
  • import av arbetskraft från låglöneländer, som konkurrerar ut svensk arbetskraft
  • låta utländska företag verka på svensk arbetsmarknad, utan att ta hänsyn till kollektivavtalen

Jag prenumererar på Proletären och de skriver mycket om lönedumpning och bemanningsföretag. Åsikterna du skriver här verkar vara ungefär samma som de skriver under på.
Varför kan ni inte göra gemensam sak med KP så skulle det bli fler deltagare i demonstrationen?
Citera
2014-03-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Jag prenumererar på Proletären och de skriver mycket om lönedumpning och bemanningsföretag. Åsikterna du skriver här verkar vara ungefär samma som de skriver under på.
Varför kan ni inte göra gemensam sak med KP så skulle det bli fler deltagare i demonstrationen?

Tror inte KP vill demonstrera med nazister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in