2014-03-02, 20:32
  #1861
Medlem
feedmenoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Kan inte undgå att bli irriterad. Du vill ha enkla och snabba pengar. Det är väl väldigt simpelt att sätta sig bakom ratten och köra bil någon timme för att få pengar? Det var väl därför du startade tråden.

Men nu ska jag inte vara bitter, lycka till!

Men det är ju ingen acceptabel summa man kan få om man inte har det som ett heltidsjobb. Och inte vill man heller begära för mycket pengar av polarna, då framställs man ju endast som snål och då hittar dom en annan chaffis. Nej fan, chaffis kan man va ibland på helgerna, tänker dock inte utvidga det. Skojigt om det faktiskt finns så få sätt att få lite pengar på.

Vad finns det för illegala sätt att få pengar på? Om detta är nu enda sättet. Dock vettefan om jag har lust att sälja knark och råna affärer. Eller kommer det av sig självt om man börjar lite mjukt med att t.ex att råna nån gammal tant?
__________________
Senast redigerad av feedmenos 2014-03-02 kl. 20:37.
Citera
2014-03-02, 20:41
  #1862
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feedmenos
Men det är ju ingen acceptabel summa man kan få om man inte har det som ett heltidsjobb. Och inte vill man heller begära för mycket pengar av polarna, då framställs man ju endast som snål och då hittar dom en annan chaffis. Nej fan, chaffis kan man va ibland på helgerna, tänker dock inte utvidga det. Skojigt om det faktiskt finns så få sätt att få lite pengar på.

Vad finns det för illegala sätt att få pengar på? Om detta är nu enda sättet. Dock vettefan om jag har lust att sälja knark och råna affärer. Eller kommer det av sig självt om man börjar lite mjukt med att t.ex att råna nån gammal tant?

Hahaha tack för skrattet iallafall. Du funderar alltså på att råna tanter istället för att köra svarttaxi åt några kompisar? Låter stabilt

Visste inte att du ville tjäna en "acceptabel summa" på ett snabbt och enkelt sätt, utan att helst behöva göra någonting så som du får det att låta. Så som du formulerat dig låter det som om varje hundralapp räknas, men nu låter det som om du vill ha ett enkelt/snabbt sätt att få in 20.000rent i månaden på.

Att söka jobb kanske vore någonting? Finns massvis med call-up företag som anställer folk helt utan utbildning. Bara du säger att du är envis på anställningsintervjun så är jobbet mer eller mindre ditt. Dom flesta ställen har en garantilön på mellan 50-100kr i timmen, plus provision på det du säljer.
Citera
2014-03-02, 20:50
  #1863
Medlem
feedmenoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Hahaha tack för skrattet iallafall. Du funderar alltså på att råna tanter istället för att köra svarttaxi åt några kompisar? Låter stabilt

Visste inte att du ville tjäna en "acceptabel summa" på ett snabbt och enkelt sätt, utan att helst behöva göra någonting så som du får det att låta. Så som du formulerat dig låter det som om varje hundralapp räknas, men nu låter det som om du vill ha ett enkelt/snabbt sätt att få in 20.000rent i månaden på.

Att söka jobb kanske vore någonting? Finns massvis med call-up företag som anställer folk helt utan utbildning. Bara du säger att du är envis på anställningsintervjun så är jobbet mer eller mindre ditt. Dom flesta ställen har en garantilön på mellan 50-100kr i timmen, plus provision på det du säljer.


Jag har tyvärr inte skrivit att ''jag inte vill göra någonting''. Jag jobbar 6 timmar om dagen och jag söker ett till jobb vid sidan, dessutom letar jag ett (tredje) jobb via internet. Svarttaxi är uteslutet. En polares pappa har kör svarttaxi på heltid dvs. varje dag, tar redigt överpris och han har inte heller direkt bra med pengar.

Du försöker trolla men jag biter tyvärr inte på betet. Sen tycks du ha väldigt dålig syn då du såg fel minst två gånger. Jag skrev inte jag tänker råna tanter, utan fråga om det blir enklare att råna butiker osv om man börjar med något mjukare.

Skaffa dig ett par läsglasögon och sluta trolla och skriv inte i tråden mera tack.
__________________
Senast redigerad av feedmenos 2014-03-02 kl. 20:54.
Citera
2014-03-02, 21:09
  #1864
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feedmenos
Jag har tyvärr inte skrivit att ''jag inte vill göra någonting''. Jag jobbar 6 timmar om dagen och jag söker ett till jobb vid sidan, dessutom letar jag ett (tredje) jobb via internet. Svarttaxi är uteslutet. En polares pappa har kör svarttaxi på heltid dvs. varje dag, tar redigt överpris och han har inte heller direkt bra med pengar.

Du försöker trolla men jag biter tyvärr inte på betet. Sen tycks du ha väldigt dålig syn då du såg fel minst två gånger. Jag skrev inte jag tänker råna tanter, utan fråga om det blir enklare att råna butiker osv om man börjar med något mjukare.

Skaffa dig ett par läsglasögon och sluta trolla och skriv inte i tråden mera tack.

Lägg inte upp en tråd om du inte vill ha svar. Jag skrev inte att du skulle råna tanter till att börja med, jag skrev "Du funderar alltså på att råna tanter istället för att köra svarttaxi åt några kompisar?".

Du postade en tråd där du ville ha tips på att tjäna lite pengar. Du får tips, argumenterar emot, en diskussion uppstår. Det är det Flashback handlar om, finns det inget diskussionsunderlag låser moderatorerna trådarna till och med.

Att du sitter i en jobbig situation sticker jag inte under stolen med, men om det är så knapert som det är så är väl varje krona till kassan rätt viktigt. Som sagt önskar jag dig lycka till

Ett hett tips är att ringa till olika företag i bygg eller flyttbranschen, sitter på ett kontor inom byggbranschen och får massvis med samtal om extrajobbare osv. Vi betalar inte ut några monsterlöner men vi tar "ofta" in yngre grabbar som får springa och bära och köra ut grejer. Det är värt ett försök.
Citera
2014-03-02, 21:18
  #1865
Medlem
feedmenoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Lägg inte upp en tråd om du inte vill ha svar. Jag skrev inte att du skulle råna tanter till att börja med, jag skrev "Du funderar alltså på att råna tanter istället för att köra svarttaxi åt några kompisar?".

Du postade en tråd där du ville ha tips på att tjäna lite pengar. Du får tips, argumenterar emot, en diskussion uppstår. Det är det Flashback handlar om, finns det inget diskussionsunderlag låser moderatorerna trådarna till och med.

Att du sitter i en jobbig situation sticker jag inte under stolen med, men om det är så knapert som det är så är väl varje krona till kassan rätt viktigt. Som sagt önskar jag dig lycka till

Ett hett tips är att ringa till olika företag i bygg eller flyttbranschen, sitter på ett kontor inom byggbranschen och får massvis med samtal om extrajobbare osv. Vi betalar inte ut några monsterlöner men vi tar "ofta" in yngre grabbar som får springa och bära och köra ut grejer. Det är värt ett försök.


Okej, tack för tipset. Flera tas gärna emot!
Citera
2014-03-02, 21:46
  #1866
Medlem
jag är faktiskt i samma situation. vill tjäna in lite extra stålar för att kunna försörja mig själv då jag har det lite hett om öronen just nu. ett tips från mig till dig. är du bra på något så kan du alltid erbjuda dig själv och din "kunskap" och få betalt för det. det gäller bara att va lite kreativ. lycka till o kör hårt. o glöm inte att dela med er av tips.
Citera
2014-03-02, 21:55
  #1867
Medlem
Isnatts avatar
Hur mycket har du i skulder?

Det enklaste sättet är som 90% av människorna gör, skaffa utbildning och jobb. Inga jävla "men!" på det, förr eller senare måste det göras och du är ju fortfarande en ungdom, ta tag i det nu.

Det finns så in i helvete många som lägger mängder av energi och tid på att hitta andra vägar än att faktiskt jobba eller plugga. Och det skickas papper till soc, bostadsbidrag och praktiker i månader, tiden såna lägger ner på att stå utanför arbetsmarknaden är vansinnig, det enda dom förlorat när dom tvingas att ta tag i sin situation efter 5-10 år är massor av pengar och en bra start på livet.

Om du inte orkar det, gå till stans större krogar eller hotell och erbjud dig att jobba frukost eller stå i disken. Okey lön, bara nån tia eller två mindre än kockarna i timmen.
Citera
2014-03-02, 22:04
  #1868
Medlem
carlpetersen73s avatar
I fredags när jag kom ut från bolaget så stod en kille och sålde tulpaner. 49 kronor bunten. Kollade hur många kartonger han lagt undan och kom fram till att han cirkulerat omkring 100 buntar. Inpris kanske runt 25-30 gav honom en vinst på 2-2500, och då stod han nog bara under prime time.
Citera
2014-03-02, 22:57
  #1869
Medlem
feedmenoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Hur mycket har du i skulder?

Det enklaste sättet är som 90% av människorna gör, skaffa utbildning och jobb. Inga jävla "men!" på det, förr eller senare måste det göras och du är ju fortfarande en ungdom, ta tag i det nu.

Det finns så in i helvete många som lägger mängder av energi och tid på att hitta andra vägar än att faktiskt jobba eller plugga. Och det skickas papper till soc, bostadsbidrag och praktiker i månader, tiden såna lägger ner på att stå utanför arbetsmarknaden är vansinnig, det enda dom förlorat när dom tvingas att ta tag i sin situation efter 5-10 år är massor av pengar och en bra start på livet.

Om du inte orkar det, gå till stans större krogar eller hotell och erbjud dig att jobba frukost eller stå i disken. Okey lön, bara nån tia eller två mindre än kockarna i timmen.


Jag har sökt in till en yrkesskola och håller tummarna för att få börja skola där nästa läsår.
__________________
Senast redigerad av feedmenos 2014-03-02 kl. 23:00.
Citera
2014-03-04, 11:59
  #1870
Moderator
TheLuckys avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2014-03-09, 20:57
  #1871
Medlem
dolt1337s avatar
Håller på med MLM och tjänar lite extra, kan faktisk rekommendera det till andra som inte har jobb osv
Citera
2014-03-27, 17:08
  #1872
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodan10
Har ett bra sätt till er som vill tjäna bra pengar snabbt på att göra något väldigt enkelt och lagligt på internet. PM:a vid intresse så berättar jag mer
Pm hit och pm dit, skriv här vad det gäller istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in