Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-03-25, 19:01
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Var många alltså kritiska till den ukrainska revolutionen och de ukrainska nationalisterna eller var man kritiska till revolutionen men positiv till de ukrainska nationalisterna?

Man var kritisk mot EU:s, USA:s och resterande västmakters inblandning i revolutionen, som man menade är ett sätt att trycka tillbaka Ryssland. Men, speciellt efter Daniel Carlsens tal och de efterföljande diskussionerna, blev man också tydlig med att även rysk imperialism är fel och att varje folk ska ha rätt att styra sitt eget land — därför ska vi stödja nationalism i både Ukraina och Ryssland.

Jag berättade mer om detta i gårdagens Veckans Motgift, sista 20 minuterna ungefär: www.motgift.nu/9
Citera
2014-03-25, 19:50
Medlem
MrSkargards avatar
Sydnytt påstår att dem felöversatte det Magnus Söderman sa:

https://twitter.com/SVT_Sydnytt/status/448514562535747585
Citera
2014-03-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

De har redigerat filmen också, texten är borta.

Citat:
Sydnytt rättar:

Under större delen av dagen har Sydnytt haft ett inslag på webben som var feltextat. Magnus Söderman påstods ha sagt "villiga att döda för sitt folk". Det var fel. Istället sa Magnus Söderman "villiga att blöda för sitt folk". Felet är nu rättat.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/valdsromantik-i-svenskarnas-parti

Frågan är ifall det har sänts på tv redan?
Citera
2014-03-25, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Dom ljuger ju såklart, borde det inte finnas en granskningsnämnd för sånt här?
Citera
2014-03-25, 20:50
Medlem
mrphonks avatar
Magnus har nu skrivit om statstelevisionens lögn och hans samtal med dem: http://www.motgift.nu/2014/03/doda-eller-bloda-det-ar-fragan/
Citera
2014-03-25, 21:40
Medlem
NirvanAs avatar
Varför håller sig AC undan? Kan han inte hävda självförsvar eller rädda en skadad kamrat, så det lindrar straffet, för jag antar att han inte kan bli helt frisläppt?
Citera
2014-03-25, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför håller sig AC undan? Kan han inte hävda självförsvar eller rädda en skadad kamrat, så det lindrar straffet, för jag antar att han inte kan bli helt frisläppt?
Han får inte värre straff för att han håller sig undan, det är inte brottsligt att hålla sig undan. Att hålla sig undan kan vara smart då han med tiden kan få reda på vad vittnen, målsägande, åtalade osv påstår och kan anpassa sitt försvar efter det på ett till honom fördelaktigt sätt. Hade han suttit häktad och ställts inför rätta samtidigt som sina kamrater hade han inte kunnat veta säkert vad alla andra kommer säga, håller han sig undan tills en rättegång har avklarats så vet han vad alla andra säger och vilka alternativ han själv har. Han får ju bättre koll på bevisläget också och risken att dömas respektive möjligheten att frias och om straffet verkar bli väldigt hårt kanske han föredrar att leva på rymmen istället för att avtjäna straffet.

Fördelen med att sitta häktad är ju att man sitter av tid på ett eventuellt straff eller kommer få ersättning om man frias. Så det finns ju lite för- och nackdelar med allt.
Citera
2014-03-26, 00:01
Medlem
Framtyrs avatar
Jag hörde att ni skall trycka upp nytt mattrial nu till valet, en ide kan vara att när ni har röstsedlarna sätta ihop dessa med ett flygblad och lägga det i något mystiskt kuvert för utdelning till hushåll. Men det är ju hyffsat enkelt att sätta ihop själv också, om man köper kuvert flygblad och får tag på röstsedlar. Ni borde kanske ha röstsedlar till försäljning på Arminius för dom som gillar iden om ni inte stulit den vill säga

Det kommer vara omöjligt att se till att det finns röstsedlar tillgängligt i vallokalerna även där ni varit och lämnat sedlar om inte någon står och håller vakt hela tiden.

RÖSTSEDLAR TILL FOLKET!!!
Senast redigerad av Framtyr 2014-03-26 kl. 00:04.
Citera
2014-03-26, 07:34
Medlem
Intresserad att höra om det finns någon aktivitet i Umeå. Känner att man skulle vilja vara med. Visst låter det bra att vi ska ta emot invandrare men sen då? Inga jobb , de kan inte språk och det medför en massa brottslighet. Titta på exempelvis Ersboda. Inte klokt.
Citera
2014-03-26, 08:26
Medlem
Olegskis avatar
Kan bara tycka synd om ACs familj för att han gömmer sig för något han begått. Styrkekramar till dem och hela svp.
Citera
2014-03-26, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Kan bara tycka synd om ACs familj för att han gömmer sig för något han begått. Styrkekramar till dem och hela svp.

Varför är det synd om dem? AC är en horunge som försökte mörda folk med kniv. Att SvP inte redan uteslutit honom är ju skrattretande med tanke på att de försöker låtsas som att de är ett vanligt parti som alla andra.
Citera
2014-03-26, 10:23
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Varför är det synd om dem? AC är en horunge som försökte mörda folk med kniv. Att SvP inte redan uteslutit honom är ju skrattretande med tanke på att de försöker låtsas som att de är ett vanligt parti som alla andra.

Kan du hjälpa mig att förstå hur ni kommunister resonerar? Ni angriper kvinnor nattetid, attackerar oskyldiga människor, som ni tror är nationalister och tvekar inte ett ögonblick att använda våld, när vi vill utöva vår rätt att demonstrera. Ändå skriker ni i högan sky när en nationalist försvarar sig emot en blodtörstig vänstermobb och att inte händelseförloppet följde era planer. Detta övergår mitt förstånd...

SvP har aldrig attackerat en demonstration som ni håller, aldrig brukat våld annat än i självförsvar och håller sig för goda för att vandalisera egendom. Jag föreslår att du och dina kumpaner respekterar andra människors rätt att uttrycka sin åsikt, utan att attackeras för det. Har du något samvete och självinsikt, så förstår du förnuftet i det jag säger.
Senast redigerad av JedemDerSeine 2014-03-26 kl. 10:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in