Citat:
Ursprungligen postat av
Hs187
Idag jag blev mobbad på chatten för jag hade Löwe, en premium tank som jag köpte för kredit-grinding och crew-träning till mina tyska tunga tanks, någon som vet varför blev jag mobbad? Fick inget svar på chatten.

Du läser chatten?
Enda gången jag läser chatten är när jag rättmätigt kallar mitt lag för idioter.
Löwe har ett visst rykte eftersom det var en av de tidigaste tier8 premiums. Eftersom den är tysk trodde folk att det var en automatisk vinstmaskin och massor av dåliga spelare använde den. Problemet med Tier8 premiums är att folk köper dem innan de nått den erfarenhet de behöver ha i tier8 och mao spelar som skit. KV-5 hade tex samma rykte av samma skäl.
Löwe är väl ingen fantastisk tank, långsam, den ser tier10 och armour är mindre bra för sin tier. Kanonen ska vara riktigt bra, turret armour likaså och nu har den buffats med extra gun depression.
Hade jag inte haft en T34 hade nog en Löwe varit intressant pga senaste buffarna, men å andra sidan är en tier8 premium som ser tier10 inte så kul. Har kört pluton med folk som har Löwes och det brukar funka bra.
Ett skämt som gick om Löwe var att den behöver en extra loader bara för att räkna alla pengar man genererar.