Citat:
Ursprungligen postat av
joxarn
ALLA får visa upp handling för att komma in i matsalen. Har inget med att göra med vilken person det är.
Nja, jag har bott på Sheraton i Stockholm ett par gånger och serveringspersonalen frågade aldrig mig om kort, däremot hade de koll på vem jag var som man brukar ha på 5-stjärniga hotell. Jag har ett Starwood kort också så det kanske hjälpte dem att hålla reda på mig (man får DN på morgonen och lite annan skit). De har alltså ingen som jobbar som kypare vid entrén på frukosten som en del hotell har, utan när man satt sig så kommer dem och frågar om man vill beställa något annat än buffén/vill ha något specialkaffe/te. Ingår inte frukosten så lägger dem på det på rummet. De kommer aldrig under några som helst förutsättningar sparka ut någon.
Dit hon eskorterades är en slags gratis kafé som ligger bredvid huvudreceptionen. De har mindre plockmat som är gratis för hotellgäster där, samt gäster som har bråttom och tar takeaway istället för buffefrukosten (har själv plockat på mig muffins och kaffe när jag har haft bråttom).
Så det tyder på att hon:
1. antingen på något sätt ställde till en så stor scen att det var omöjligt att ha kvar henne i frukostmatsalen. Men då borde de kört ut henne helt istället för att låta henne sitta i lobbyn. En teori kan ju vara att hon hade lugnat ner sig när de väl kom till lobbyn, så hon fick sitta där då. Men då hade fortfarande ett bättre förfarande varit att hämta riktig frukost åt henne.
2. blev diskriminerad av en person från personalen som har något emot romer eller något mot damen personligen. Hotellägarna låter vem som helst äta där oberoende på klädsel eller bakgrund. Är det någon som inte kommer att diskriminera sina gäster så är det just lyxhotell, eftersom gästerna är prio 1. Den personen kommer få sparken om det stämmer.
(Burj Al Arab är det enda hotellet jag vet om som har klädkod på frukosten, men det är å andra sidan 6-stjärnor

)
Vad som däremot inte har hänt är att hon vägrade betala eller inte hade betalat. Sheraton skulle hellre bjuda på den frukosten än ställa till med en scen där de får en hotellgäst som klagar.
[Edit]För att förstå servicen kommer jag ihåg att servispersonalen efter första dagen kom ihåg att jag ville ha cafe latte med riven choklad efter första dagen, så de har mer eller mindre 100% koll på vem som kommer in och ut.
[/Edit]