2014-03-24, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
text

Visst, men jag tycker du gör felet att bara kolla på spelarmaterialet utan att ta någon hänsyn till hur Wenger själv vill spela. Det är inget större fel alls på hur Arsenal har försvarat den här säsongen. Åtminstone inte på hemmaplan där man bara har släppt in 7 stycken mål. Det är bäst i ligan.

Även om Gilberto hade spelat nu mot Chelsea så hade det gjort väldigt lite skillnad. Det är Wengers envishet och naivitet som ställer till det igen. Hans överskattning av spelarmaterialet och friheterna han delar ut till spelarna. Hans arrogans också för delen. Ibland vägrar han vara pragmatisk.

Långt och tråkigt om varför det inte är relevant att bara prata om spelarmaterialet på den sittande mittfältspotionen;

Det viktigaste förblir dock offensiven. Den är enligt mig ganska medioker om en nyckelspelare skadas och behöver uppgraderas något enormt. En massa begränsade budgetlösningar till vattenbärare som nu förväntas bära ett lag.
När Wenger köpte Özil då tog jag för givet att han ville återvända till fotbollen som spelades mellan 2001-2004 och jag hoppas det var var ambitionen. Några delar finns ju på plats. Kreativ spelare som rör sig in centralt från en ytterposition, en djupledslöpande mittfältare, en direkt ytterforward och världens kanske bästa offensiva passningsspelare. Allt som fattas är en riktigt bra djupledslöpande anfallare och ja, kanske precis som du säger en "stenhård" sittande mittfältare. Allt annat finns på plats när laget är friskt.
Senast redigerad av dickpUmp 2014-03-24 kl. 15:13.
2014-03-25, 13:24
Medlem
4522s avatar
Den gamla Liverpool-spanjacken Riera klar för Udinese, what the fuck!
2014-03-25, 15:15
Medlem
Guarin har förlängt sitt kontrakt med Inter t.om. 2017. Vem hade trott det efter utvecklingen i januari-fönstret?

http://solocalcio.se/2014-03-24/officiellt-guarin-forlanger-med-inter

Vidare ryktas det om diverse spelare som Inter siktar in sig på till sommaren, Thohir verkar även ha bekräftat intresse. Det rör sig om bl.a. Torres, Dzeko, Morata och Sagna.

Dzeko tror jag skulle vara en fin värvning. Icardi-värvningen har slagit helt fel ut och Milito har tappat för mycket. En värvning av Torres hade varit förkastligt, särskilt med tanke på vilka lönekrav den pågen lär ha.

http://int.soccerway.com/news/2014/March/25/thohir-confirms-inter-transfer-targets/?

Jag sätter dock mina slantar på att Inter kommer försöka lägga vantarna på Hernandez i Palermo i sommar. Han har ryktats dit en längre tid och gör en ganska bra säsong i Palermo. Kommer nog hamna på 18-20 mål när säsongen är slut.

En annan intressant anfallare i Serie B är Babacar, som är på lån från Fiorentina i Modena. Trea i skytteligan nu med 15 mål. Läste på Twitter för ett tag sedan om att han ryktades till Udinese som del av dealen mellan Fiorentina och Udinese för Cuadrado. Tankar om det 4522?
2014-03-25, 15:43
Medlem
Gantss avatar
Allt över 10 mille för Torres får se som ett bra pris. Fan jag hade t.o.m accepterat 5 mille på Torres
2014-03-25, 18:36
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Allt över 10 mille för Torres får se som ett bra pris. Fan jag hade t.o.m accepterat 5 mille på Torres
Haha, Torres är ju en man av folket! Tycker att Wenger bör lasta fram lite stålar och hugga
2014-03-25, 19:37
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Haha, Torres är ju en man av folket! Tycker att Wenger bör lasta fram lite stålar och hugga

Seriöst så kan det bli succé. Han har fortfarande en del kvar, tror jag. Passar nog bättre i Arsenals mer involverande spel. Ner med lönen bara.
2014-03-25, 19:41
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Seriöst så kan det bli succé. Han har fortfarande en del kvar, tror jag. Passar nog bättre i Arsenals mer involverande spel. Ner med lönen bara.

Ja hade nog inte avrit en allt för dum värvning, men som sagt så sitter han på en alldeles för hög lön tillsett vad han har presterat. Sen tror jag inte Mourinho är så sugen på att sälja till en konkurrent.
2014-03-25, 20:05
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Guarin har förlängt sitt kontrakt med Inter t.om. 2017. Vem hade trott det efter utvecklingen i januari-fönstret?

http://solocalcio.se/2014-03-24/officiellt-guarin-forlanger-med-inter

Vidare ryktas det om diverse spelare som Inter siktar in sig på till sommaren, Thohir verkar även ha bekräftat intresse. Det rör sig om bl.a. Torres, Dzeko, Morata och Sagna.

Dzeko tror jag skulle vara en fin värvning. Icardi-värvningen har slagit helt fel ut och Milito har tappat för mycket. En värvning av Torres hade varit förkastligt, särskilt med tanke på vilka lönekrav den pågen lär ha.

http://int.soccerway.com/news/2014/March/25/thohir-confirms-inter-transfer-targets/?

Jag sätter dock mina slantar på att Inter kommer försöka lägga vantarna på Hernandez i Palermo i sommar. Han har ryktats dit en längre tid och gör en ganska bra säsong i Palermo. Kommer nog hamna på 18-20 mål när säsongen är slut.

En annan intressant anfallare i Serie B är Babacar, som är på lån från Fiorentina i Modena. Trea i skytteligan nu med 15 mål. Läste på Twitter för ett tag sedan om att han ryktades till Udinese som del av dealen mellan Fiorentina och Udinese för Cuadrado. Tankar om det 4522?

Det hade onekligen varit spännande att se, tror han hade passat perfekt in i Udinese. Centertank men ändå inte komplett orörlig och oduglig. Det är den typen av anfallare som vi får chansa på i framtiden. Lite yngre, som gått den långa vägen och som kanske kan blomma ut. Så jag hade varit väldigt positiv om den värvningen blivit av.
2014-03-26, 20:21
Medlem
snillet_1s avatar
The Guardian skriver att City har varit i kontakt med Sagna:

Citat:
Bacary Sagna has been offered a three-year deal by Manchester City and he will consider whether to become the latest Arsenal player to move between the clubs in the summer. The 31-year-old full-back remains locked in contractual stand-off with Arsenal, the club he joined in 2007 and his current terms are set to expire in June, making him a free agent.

Arsène Wenger, the manager, has indicated a readiness to break the club's general policy of granting only one-year extensions to players in their thirties and he is extremely keen for Sagna to stay. The France international has proved his worth on many occasions this season.

There is an offer of a new two year contract at the Emirates Stadium ready for Sagna to sign but he is holding out for three. The right-back knows that City will give him what he wants, not to mention a significant increase on his £50,000-a-week salary.

http://www.theguardian.com/football/2014/mar/26/manchester-city-offer-bacary-sagna-arsenal-three-year-deal

Bye bye?
2014-03-26, 20:26
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
The Guardian skriver att City har varit i kontakt med Sagna:

http://www.theguardian.com/football/2014/mar/26/manchester-city-offer-bacary-sagna-arsenal-three-year-deal

Bye bye?

Vore tråkigt om det stämmer. Samtidigt har han hutlösa lönekrav, och är ganska svag offensivt. Dock ligans överlägset bästa defensiva högerback nu när Azpi spelar på vänstern. Jag vill såklart att han ska signa - för Arsenal. Vilka andra bra alternativ finns till förfogande? Väldigt få.
2014-03-26, 20:45
Medlem
BigBadClowns avatar
Citat:
Vore tråkigt om det stämmer. Samtidigt har han hutlösa lönekrav, och är ganska svag offensivt. Dock ligans överlägset bästa defensiva högerback nu när Azpi spelar på vänstern. Jag vill såklart att han ska signa - för Arsenal. Vilka andra bra alternativ finns till förfogande? Väldigt få.

Debuchy hade varit OK. Piszczek hade varit bättre, om det vore möjligt.
2014-03-26, 22:42
Medlem
4522s avatar
Citat:

Dusan Basta...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in