Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
... eller hur den citeras av andra medier.
En ur personalen springer ifatt Diana och ber henne följa med ut. Hon frågar om Diana är gäst på hotellet och Diana som var på väg att äta frukostbuffé visar upp sitt kort. Hon frågar då Diana vad hon vill ha och Diana svarade först och främst letar jag efter kaffe varpå hon ber Diana slå sig ner i lobbyn så ska hon hämta kaffe till henne. Hade jag varit där (vit man mitt i livet) och visat upp mitt frukostkort, om jag ens behövt visa upp det, hade knappast blivit placerad i lobbyn utan välkomnats in för att ta för mig av buffén. Hur ni romhatare än försöker försvara det här så är det inte ett korrekt agerande. Det är jävligt korkat gjort och eftersom ingen dementi från hotellet kommit om att hon skulle ha inkluderad frukost, trots att det är enkelt att kolla upp så kan vi förutsätta att Diana inte ljuger på den punkten.
1) Jag är inte romhatare
2) Jag bor hyfsat ofta på hotell, och då väljer jag lite bättre för att få bra service, eftersom jag tycker det är värt det - därmed vet jag att de brukar behandla gäster korrekt, eftersom ett gott renommé är viktigt.
3) Det jag inte får att gå ihop här är just att man skulle servera någon i lobbyn - det är inte riktigt där man brukar vilja ha frukostgästerna faktiskt. Samt att Nymans versioner ändrar sig hela tiden. Det här växer på vägen. Vilket gör att jag blir mer och mer skeptisk till hennes version - du kan kolla bakåt i mina inlägg i tråden så ser du att det stämmer.
4) Huruvida frukost ingick eller inte är ganska oväsentligt - jag tror det hela handlar om vilket bemötande/gensvar som blev vid förfrågan. För frukost brukar man kunna köpa/betala på plats om den inte är förbeställd - endera kontant eller genom att sätta nota på rummet.
Vid konferenser brukar frukost alltid ingå - det hör till god sed, så jag är också övertygad om att den var förköpt vid beställning om regeringskansliet/arrangören stod för rumsbeställningen.