2014-03-26, 19:34
Medlem
Mullrets avatar
Säger Ulltotten upp avtalet med Sheraton så är det ministerstyre. Men jag glädjer mig då jag kommer slippa både syltryggarna i regeringen och tattare på detta eminenta hotell.
Citera
2014-03-26, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Inte alls säkert. Det finns skatteregler för sådant. Jag reser i tjänsten och det finns hotell i centrala Stockholm som inte kör med frukost i rumspriset. Då handlar det om riktiga lyxfrukostar som kostar mycket pengar - och frukosthak finns överallt ändå för den som inte vill ha ett överdåd på morgonen. Eller MacDonalds.

Sheraton Stockholm ser ut att köra lyxfrukostmodellen. 259 kronor kostar frukosten och jag tror inte staten vill, eller ens får, lyxa till det på det viset.

Om mitt jobb sa att jag skulle äta frukost på donken blev det ingen arbetsresa.
Citera
2014-03-26, 19:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nja går man ut med ett undertecknat pressmeddelande och ber om ursäkt, så ser det ju konstigt ut att han vänder på det senare med att personalen är kränkt.
Sen hur hon då Diana tar hans ursäkter är ju en helt annan femma. Men nu hålls regeringsmöte pga detta som skett. Och regeringen har ju ingen avsikt att ge ut en vitbok och sen få en sån här händelse på halsen. Det blir hårdare tag helt enkelt. Så personalen då dom har ju agerat korkat oavsett, och även om hon inte hade frukost, så kommer dom aldrig ur det här med några som helst rätt det är jag övertygad om. Huvuden kommer rulla.

Han ber inte om ursäkt för något personalen gjort eller säger att någon i personalen eller från Sheraton gjort något fel:

Citat:
Sheraton Hotel kom under tisdagskvällen med ett skriftlig uttalande, undertecknat av HR-chefen Thomas Johansson:

En incident involverande en av hotellets gäster, Diana Nyman, har idag rapporterats.

Som företag strävar vi alltid efter att vara ett riktmärke för mångfald och integration. Vi arbetar hårt för att alla gäster, kunder, samarbetspartners och medarbetare värderas och respekteras.

Vi har försökt kontakta Diana Nyman samt även inlett en undersökning internt med samtliga berörda medarbetare.

Vi beklagar det inträffade och för de eventuella besvär det åsamkat Diana Nyman. Vi försäkrar att hotellet inte accepterar någon form av diskriminering.

De har inlett en undersökning och garderar sig för att om de gjort fel och om det i så fall åsamkat Nyman besvär .. I övrigt beklagar han det inträffade - oavsett om det är Nyman som gastar falskt eller om det är personalen som gjort fel ..

Du läser som du vill helt enkelt, inte vad han diplomatiskt skriver i väntan på att han får veta vad som hänt - saken är utredd - bilden klarnat osv...
Citera
2014-03-26, 19:37
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
Jag hittar ingenting i din text som styrker att frukost ingick.

Varför skulle du hitta det i min text?

Källa på det påståendet har redan redovisats flertalet gånger i tråden och om du har läst dessa hade du kanske (Men bara kanske.) kunnat få med dig det. För att göra ditt liv lite lättare kan jag rekommendera dig att du plockar ut händerna ur chipspåsen och klickar på länken i det citerade inlägget nedan. Då får du åtminstone den ena sidans syn på om frukosten ingick eller inte; den andra partens syn på det hela får du antagligen tidigast när det kommer ett uttalande från dem.

Citat:
Ursprungligen postat av mr-virro
En intervju med kvinnan där hon säger att frukosten ingick i bokningen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=5820179
Kring 1:00

Det finns en officiell version som styrker påståendet att frukosten ingick, men det finns ingen officiell version som tillbakavisar detta. Däremot finns det en hel del spekulationer kring om den verkligen ingick i den här tråden (Dock helt utan källhänvisning.), eftersom det inte är standard för alla Sheratons bokningar.

Att regeringen inte skulle bjuda sina gäster på frukost ser jag som minst sagt osannolikt, trots jag vet att den består av en samling märkliga individer.
Citera
2014-03-26, 19:41
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Om mitt jobb sa att jag skulle äta frukost på donken blev det ingen arbetsresa.

Jag har traktamente och jag har faktiskt ätit sådana frukostar. Alltså lyxvarianten, och ja det är ju gott men om man är lite mindre kräsen så blir det ju ett par extra hundringar i lädret om man äter på ett annat ställe.

Tro mig, de här hotellen har inte frukost i rumspriset. Men däremot så frågar de vid incheckningen, alltså om man vill köpa till en frukost då.
Citera
2014-03-26, 19:45
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Min poäng är att hon skiftar mellan lobbyn .. och det som troligen är en del av frukostmatsalen men där det inte sitter folk. "frukosthallen"..

Hon skiftar mellan "bads lämna" och "släpades ut" .. Det är en viss skillnad på det .. i alla fall för mig.

Den här storyn skiftar lite beroende på när och var den berättas - av henne.
... eller hur den citeras av andra medier.

En ur personalen springer ifatt Diana och ber henne följa med ut. Hon frågar om Diana är gäst på hotellet och Diana som var på väg att äta frukostbuffé visar upp sitt kort. Hon frågar då Diana vad hon vill ha och Diana svarade först och främst letar jag efter kaffe varpå hon ber Diana slå sig ner i lobbyn så ska hon hämta kaffe till henne. Hade jag varit där (vit man mitt i livet) och visat upp mitt frukostkort, om jag ens behövt visa upp det, hade knappast blivit placerad i lobbyn utan välkomnats in för att ta för mig av buffén. Hur ni romhatare än försöker försvara det här så är det inte ett korrekt agerande. Det är jävligt korkat gjort och eftersom ingen dementi från hotellet kommit om att hon skulle ha inkluderad frukost, trots att det är enkelt att kolla upp så kan vi förutsätta att Diana inte ljuger på den punkten.
Citera
2014-03-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Min poäng är att hon skiftar mellan lobbyn .. och det som troligen är en del av frukostmatsalen men där det inte sitter folk. "frukosthallen"..

Hon skiftar mellan "bads lämna" och "släpades ut" .. Det är en viss skillnad på det .. i alla fall för mig.

Den här storyn skiftar lite beroende på när och var den berättas - av henne.

Lobby i betydelsen hotell lobby är just det , ett finare väntrum med receptionen i centrum. Frukostmatsalen på Sheraton något helt annat. I lobbyn kan man dricka en snabb kopp kaffe.
Senast redigerad av Zigga 2014-03-26 kl. 19:48.
Citera
2014-03-26, 19:50
Medlem
Verkar som att filmmaterialet inte visar vad som hände i buffématsalen, bara det som händer i lobbyn och där sitter Nyman och dricker kaffe.

Lite synd det inte är tydligare än så. Det gör att det även fortsättningvis är ord mot ord.

Sista pusselbiten nu anser jag är hotellbokningen, ingick frukost eller inte?

Om frukost inte ingick är det rätt intressant, då har hotellet agerat rätt och någon hos regeringen bokat fel? Snacka om att skulden hamnar i ett oväntat knä.
Citera
Medlem
jomensures avatar
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/romsk-kvinna-far-ingen-ursakt_3404490.svd

Citat:
Diana Nyman fick på onsdagen ett samtal från Thomas Johansson, vd vid hotell Sheraton, men uppfattade inte att han framförde någon ursäkt för att hon avvisats från frukostmatsalen.

- Det var ett mycket uppseendeväckande samtal där han säger till mig att hans personal känner sig ledsna och kränkta över det som hänt. Jag blev väldigt upprörd, säger Diana Nyman till TT.

Hon säger att en ur personalen sprang efter henne in i frukostmatsalen för att fråga om hon var gäst vid hotellet och att den sekvensen, enligt hotelledningen, ska finnas filmad av en övervakningskamera.

- Jag blir hämtad som en snyltare, men direktörens förklaring var att jag fick ett specialerbjudande om att beställa min frukost i stället för att gå och plocka från buffén och att det var ett erbjudande även att få dricka mitt kaffe i lobbyn. Men där satt ju ingen annan och drack sitt kaffe.

- När jag visade mitt hotellkort där frukostbuffé ingick så borde jag väl bara ha fått gå in i matsalen igen?

VD:n är inte ens tillfrågad för en kommentar.

Hur fan kan det ens vara acceptabelt att skriva nyheter där 100% av underlaget är en enda persons åsikter, som där till har en öppen politisk agenda i just det hon tar upp?

Börjar fan snart lita på trådstarter på flashback som är helt utan källa, än trådstarter som länkar till gammelmedia. Särskilt artiklar från den politiska organisationen TT.
Citera
Medlem
LeffeOes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
... eller hur den citeras av andra medier.

En ur personalen springer ifatt Diana och ber henne följa med ut. Hon frågar om Diana är gäst på hotellet och Diana som var på väg att äta frukostbuffé visar upp sitt kort. Hon frågar då Diana vad hon vill ha och Diana svarade först och främst letar jag efter kaffe varpå hon ber Diana slå sig ner i lobbyn så ska hon hämta kaffe till henne. Hade jag varit där (vit man mitt i livet) och visat upp mitt frukostkort, om jag ens behövt visa upp det, hade knappast blivit placerad i lobbyn utan välkomnats in för att ta för mig av buffén. Hur ni romhatare än försöker försvara det här så är det inte ett korrekt agerande. Det är jävligt korkat gjort och eftersom ingen dementi från hotellet kommit om att hon skulle ha inkluderad frukost, trots att det är enkelt att kolla upp så kan vi förutsätta att Diana inte ljuger på den punkten.
Vi får väl se vad utredningarna ger, men glöm inte att det är en Ziggis som är minst sagt lite svävande när hon berättade.
Citera
2014-03-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag har traktamente och jag har faktiskt ätit sådana frukostar. Alltså lyxvarianten, och ja det är ju gott men om man är lite mindre kräsen så blir det ju ett par extra hundringar i lädret om man äter på ett annat ställe.

Tro mig, de här hotellen har inte frukost i rumspriset. Men däremot så frågar de vid incheckningen, alltså om man vill köpa till en frukost då.

Frågar aldrig mig. Har voucher med mig, med allt betalt. För 259 kr får jag ju inte ens ett par skor?
Men att jaga en latte på stan det är min arbetstid för dyr för att göra.
Som sagt att regeringen inte bokat rum inklusive allt är helt osannorlikt.
Citera
2014-03-26, 19:57
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Frågar aldrig mig. Har voucher med mig, med allt betalt. För 259 kr får jag ju inte ens ett par skor?
Men att jaga en latte på stan det är min arbetstid för dyr för att göra.
Som sagt att regeringen inte bokat rum inklusive allt är helt osannorlikt.

Om det är något av de hotellen runt Centralen i Stockholm så har någon annan bestämt det för dig. Det är åtminstone två, har jag förstått nu, som inte har frukost inbakat i ett vanligt rumspris. Detta och ett annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in