2014-03-25, 17:19
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doubletime
Jag tycker inte att homosexualitet bör defineras som att man känner sig attraherad till medlemmar av samma kön. Ifall Sven 40 år känner sig attraherad till en thailändskt shemale är han då homosexuell ? Jag tycker inte att en person som känner sig attraherad till barn bör vara en pedofil om han lever ett normalt liv med en egen familj.

Det har funnits samhällen där nästan alla män var bisexuella..Det finns till och med samhällen där nästan alla män utövar tidelag idag. Så jag köper inte att ens sexuella preferenser bara är något som man inte kan styra alls. Dessutom så tror jag att alla är pedofiler/homosexuella rent tekniskt sett enligt nuvarande definationer.

http://www.youtube.com/watch?v=_VKWLC87Uzw

(Om en 40 årig man tycker att en tjej som är 14 år och 359 dagar gammal är sexig. Är han då en pedofil ? Om han tycker att en thailänds shemale är sexig utan att veta att det är en man.. Är han då homo/bisexuell ? Om han tycker att en bild på en död kvinna är sexig..Är han då en nekrofil om han inte visste att kvinnan var död ?)

Samhällets uppfatning om sexuella läggningar ä väldigt felvinklad. Det finns inga klara gränser mellan homosexuell och heterosexuell och bisexuell även om man lätt kan avgöra att en man är heterosexuell.
Deet har säkert sagts 100 ggr i samband med sådanas här diskussioner, men... varför drar du in fullständig irrelevans i sakfrågan i hur jv intar en gravt diskriminerande attityd mot en stor mängd individer, ogrundat men som du här, genom att tillgripa plötsliga infallsvinklar ur helt ossymetrisk maktrelation, den maktbaserade assymetri sp, just pedofili utkräver, det återfinns aldrig i homosexualitet.

Så på vilket enda sätt ser du det som relevant att dra in pedofili? Och hur i hela världen försvarar du dig genom att på detta, dessutom dra in tidelag mitt i allt ?!

Är du så svagbegåvad elelr saknar du kunskapsunderlag? .. att inte ens kunna förhålla dig ämnesrelaterat, är det så desperat torftigt för dig där du inte längre hittar argument?

Du kan ju inte ha det väl ställt i hjärnkontoret med dessa fullständigt sporadiska hoppen mellan helt olika definitioner.

Liksom att gå till doktorn med skadad menisk, istället för att utreda knä'skadan, underkastas du en hel rad av planerad avancerad strålbehandling av magen och det inresektoriska. Jag menar att.. du får ju för fn skilja på vad som diskuteras.. utefter en uppdaterad agenda..

JV framstår ju tack vare sådan usel ämnesorientering som bondfångare. Medveten om det? hur irrelevant urspårat det blir av att placera en vitlök mitt i jordgubbstårtan eller som du.. tidelag och pedofili.. i diskussion om homosexualitet, sett som kärlekshandling människor emellan, och intim rättighet att följa sitt känsloliv, eller att börja prata om vad du skulle vilja göra med en get eller en häst.. säker på att du nått upp till vinden när du letar argument att kvarhålla en sjupt inhuman attityd?

Varför dehumaniserar du människor på sådan dålig grund, genom att flika in plötsligt snack om pedofili? Är det rätt att börja lägga ut riskerna med tidelag på en bröllopsfest?

Eller ni inom jv-sekten, ni firar kanske inte bröllop heller, det är kanske för festligt att hänge sig åt kärlekslust-fest öht?

Vad gör då en sekt till sekt, när man benämner homosexualitet i samma anda som pedofili..? pedofili är ett synnerligen allvarligt BROTT, homosexualitet är uttryck av KÄRLEK, det finns no connection mellan dessa två tillstånd.. i samma grad som när mannen går och äktar sin hustru i en kyrkobyggnad eller rådhus elelr hemmavid bedyrar innerlig kärlek är det ett typiskt mänskligt utspel, och en smaksak som varje individ själv känner/upplever, du är inte inbjuden att avgöra om ockspå du ska sticka in pinnen lite där som en femtekolonnare.. var får du öht din inbillade tro om att det är något att ens bry huvudet med?

... eller när de fattade tycke för varandra, hur fan kan du likställa tycke och samtycke i kärlekens vindars underbara helhtskänsla, med pedofili - märker du inte hur avvikande du är? har du på riktigt svårt att interagera med icke-jv-folk?

för du verkar representera ett udda släkte.. du kan ju inte ha särskilt lätt att spontant uimgås med folk sådär oförbehållsamt.. genom att ha så här skev verklighetsgrund att inte ens kunna skilja på tidelag och homosexualitet, det är ju usel nivå.
Senast redigerad av BlackJewel 2014-03-25 kl. 17:27.
Citera
2014-03-25, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Deet har säkert sagts 100 ggr i samband med sådanas här diskussioner, men... varför drar du in fullständig irrelevans i sakfrågan i hur jv intar en gravt diskriminerande attityd mot en stor mängd individer, ogrundat men som du här, genom att tillgripa plötsliga infallsvinklar ur helt ossymetrisk maktrelation, den maktbaserade assymetri sp, just pedofili utkräver, det återfinns aldrig i homosexualitet.

Det är inte det som är poängen. Poängen är att både är avvikande sexuella orientationer. Varför inte svara på mina tankeställare egentligen ?

Så på vilket enda sätt ser du det som relevant att dra in pedofili? Och hur i hela världen försvarar du dig genom att på detta, dessutom dra in tidelag mitt i allt ?!

Tidelag sker faktiskt med " konsent ". Därmed så är tidelag jämstält med homosexualitet enligt gängse normer.

Är du så svagbegåvad elelr saknar du kunskapsunderlag? .. att inte ens kunna förhålla dig ämnesrelaterat, är det så desperat torftigt för dig där du inte längre hittar argument?

Jag fokuserade ju mig på ämnet genom att göra en jämförelse. Det är du som inte klarar av att tänka rationellt.

Du kan ju inte ha det väl ställt i hjärnkontoret med dessa fullständigt sporadiska hoppen mellan helt olika definitioner.

Det beror på att jag inte är en död fisk. Jag har aspergers (Villket innebär att du har rätt delvis antar jag)vilket gör att jag är socialt dum, samtidigt som jag inte blir dum av att vara social. Du hoppar ju bara på gängse uppfanting utan att inse hur de brister medans jag med hjälp av jämförelser bevisade att alla män är pedofiler/bisexuella/Homosexuella om vi definerar ens sexuella läggning enbart på om man är attraherad till en av samma kön/under en viss ålder. Försök att stänga av känslorna.

Liksom att gå till doktorn med skadad menisk, istället för att utreda knä'skadan, underkastas du en hel rad av planerad avancerad strålbehandling av magen och det inresektoriska. Jag menar att.. du får ju för fn skilja på vad som diskuteras.. utefter en uppdaterad agenda..

falsk analogi:tidelag är lika illa som sodomi (Tidelag sker faktiskt med konsent)och pedofili var accepterat för 200 år sedan.

JV framstår ju tack vare sådan usel ämnesorientering som bondfångare. Medveten om det? hur irrelevant urspårat det blir av att placera en vitlök mitt i jordgubbstårtan eller som du.. tidelag och pedofili.. i diskussion om homosexualitet, sett som kärlekshandling människor emellan

Precis som tidelag ? Fast " däggdjur emellan "

, och intim rättighet att följa sitt känsloliv, eller att börja prata om vad du skulle vilja göra med en get eller en häst.. säker på att du nått upp till vinden när du letar argument att kvarhålla en sjupt inhuman attityd?

Det är du som är dum eftersom din sociala hjärna funkar.

Varför dehumaniserar du människor på sådan dålig grund, genom att flika in plötsligt snack om pedofili? Är det rätt att börja lägga ut riskerna med tidelag på en bröllopsfest?

Jag dehumaniserar inte pedofiler, det är du som gör det. Det verkar som du ser ner på pedofiler. Det jag fokuserar mig på är handlingarna när det gäller att se ner på människor. Tidelag är lika illa som sodomi med en annan man. Det är bara att du tycker det är äckligt och icke kan tänka klart.

Eller ni inom jv-sekten, ni firar kanske inte bröllop heller, det är kanske för festligt att hänge sig åt kärlekslust-fest öht?

Läs du högavisan så får du se. Bibeln uppmuntrar till romantik/erotik inom äktenskapet.

Vad gör då en sekt till sekt, när man benämner homosexualitet i samma anda som pedofili..? pedofili är ett synnerligen allvarligt BROTT, homosexualitet är uttryck av KÄRLEK, det finns no connection mellan dessa två tillstånd..

Falskt ! Både två är avvikande sexuella orientationer. Dessutom så är den nuvarande synen på pedofili väldigt färsk.....200 år sedan så brydde sig ingen om en 20 årig man tog en 11 årig flicka till sin hustru. Så pedofili är också ett uttryck av kärlek (Åtmindstonde i äldre kulturer).

Dessutom så är det jag som gör detta. Inte min "sekt ".

i samma grad som när mannen går och äktar sin hustru i en kyrkobyggnad eller rådhus elelr hemmavid bedyrar innerlig kärlek är det ett typiskt mänskligt utspel, och en smaksak som varje individ själv känner/upplever, du är inte inbjuden att avgöra om ockspå du ska sticka in pinnen lite där som en femtekolonnare.. var får du öht din inbillade tro om att det är något att ens bry huvudet med?

Men när det gäller tidelag då så är det inte samma resonomang nej nej. Du har helt enkelt inte förmågan att simma mot strömmen.

... eller när de fattade tycke för varandra, hur fan kan du likställa tycke och samtycke i kärlekens vindars underbara helhtskänsla, med pedofili - märker du inte hur avvikande du är? har du på riktigt svårt att interagera med icke-jv-folk?

Jag har svårt att interagera med alla människor tack vare att jag är "annorlunad ". Men om du levde 200 år sedan så skulle du inte ha något problem med att din 12 åriga dotter blev bortgift till en 30 åring. Alla sexuella känslor är till för att människor ska alstra barn. En homofil/Pedofil/Zoofil har helt enkelt ett trasigt sexuell kompass.

för du verkar representera ett udda släkte.. du kan ju inte ha särskilt lätt att spontant uimgås med folk sådär oförbehållsamt.. genom att ha så här skev verklighetsgrund att inte ens kunna skilja på tidelag och homosexualitet, det är ju usel nivå.

Som sagt så är jag smartare eftersom jag inte blir fördummad genom svärmintelligens. Jag är för dum för att förstå sociala saker och fokuserar mig på det rationella istället.

VI kanske ska försöka att utelämna känslor i framtida inlägg ?
Citera
2014-03-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Visst, om du stannar inom din egen argumentations-bubbla av selektiva definitioner och vinklat information.

Goddag .... yxskaft. Jag kritiserade din insinuation om en analogisering av av pedofili och homosexualitet. (1)

Primära sexuella karakteristika vara väl enklare att använda som referens i detta sammanhang.

Se (1). Tyvärr är jag inte bekant med termen "parafil" .... avser du du gender-baserad multisexualitet?

Parafili är alternativa sexuella orientationer. Vilket inkluderar pedofili bland annat (Dock så är det många som inte vill att homosexualitet ska räknas så att inte sodomisterna blir stötta. Men det är också en parafili=homofili).
Citera
2014-03-25, 23:14
Medlem
Citat:
Parafili är alternativa sexuella orientationer. Vilket inkluderar pedofili bland annat (Dock så är det många som inte vill att homosexualitet ska räknas så att inte sodomisterna blir stötta. Men det är också en parafili=homofili).

Helvete vad du slängde in en massa sexuella böjelser i ditt inlägg. (Parafili, pedofili, homosex, sodomi). Inte mig emot, men akta dig så du inte hamnar i onåd hos "gud".
Citera
2014-03-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Personuppgiftslagen har krånglat till det för Jehovas vittnen, tidigare hade vi noggranna anteckningar så att det inte skulle bli fel, men det fick man inte ha efter den lagen.

Och även när Jehovas vittnen antecknade så hittade man anklagelser för det, även det var suspekt. Vad än Jehovas vittnen gör så hittar man olika vinklar som man kan anklaga dom för.

Har du så dåligt minne ?
Citera
2014-03-26, 14:30
Medlem
Citat:
Som är "fulla av lögner", "oärliga människor", "demoners avkomma"?
https://www.youtube.com/watch?v=Ppi-ZCpNPnw
Citera
2014-03-26, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qn
https://www.youtube.com/watch?v=Ppi-ZCpNPnw

Om du inte tar dig tiden att säga vad du menar..Varför skriver du då ett inlägg här ?
Citera
2014-03-26, 18:52
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Om du inte tar dig tiden att säga vad du menar..Varför skriver du då ett inlägg här ?
Ska jag vara ärlig vet jag inte varför jag var så offensiv och skrev som jag gjorde heller. Eller jag vet, men min mening är inte att det ska gå ut över andra eller Jv alls. Det sket sig för mig av olika anledningar jag kämpar mot nu. Poängen är att ni ska bortse från det skit jag skrev och det obehag jag var upphovsman till.
Citera
2014-03-26, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Ska jag vara ärlig vet jag inte varför jag var så offensiv och skrev som jag gjorde heller. Eller jag vet, men min mening är inte att det ska gå ut över andra eller Jv alls. Det sket sig för mig av olika anledningar jag kämpar mot nu. Poängen är att ni ska bortse från det skit jag skrev och det obehag jag var upphovsman till.

Tack, respekt
Citera
2014-03-26, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab

Du ser inte allvaret i tiden, Matt kap 24
Citera
2014-03-26, 19:18
Bannlyst
Jag tycker att båda sidor ska visa mer förståelse och tolerans. Icke jv bör visa mer förståelse & respekt för jv, och jv borde visa större tolerans mot tex avhoppare och homosexuella. It goes both ways. Som det är just nu, känns det som att oförståelse och okunskap skapar onödig friktion och ilska hos båda läger.
Citera
2014-03-26, 19:23
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Du ser inte allvaret i tiden, Matt kap 24
Jag är inte bibeltroende nej. Men jag vill inte er ont egentligen. Eller någon annan. Det är min egen situation jag kämpar mot och kanske förlorat. Det var min poäng.

Citat:
Tack, respekt
Tack! Jag är iaf man nog att erkänna mina brister, när det brister rejält. Du och andra ska inte behöva ta skiten jag häver ur mig i den situationen. Det ber jag om ursäkt för och är glad att du accepterade den!
Senast redigerad av Golachab 2014-03-26 kl. 19:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in