2014-03-24, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qn

Homosexualitet är delvis pågrund av en gen och andra faktorer är omgivningen och sociala faktorer. Det står ingenstans att det är ett val.
http://www.telegraph.co.uk/science/science-news/10637532/Being-homosexual-is-only-partly-due-to-gay-gene-research-finds.html
http://blogs.scientificamerican.com/guest-blog/2012/10/19/is-homosexuality-a-choice/

Jag tycker inte att homosexualitet bör defineras som att man känner sig attraherad till medlemmar av samma kön. Ifall Sven 40 år känner sig attraherad till en thailändskt shemale är han då homosexuell ? Jag tycker inte att en person som känner sig attraherad till barn bör vara en pedofil om han lever ett normalt liv med en egen familj.

Det har funnits samhällen där nästan alla män var bisexuella..Det finns till och med samhällen där nästan alla män utövar tidelag idag. Så jag köper inte att ens sexuella preferenser bara är något som man inte kan styra alls. Dessutom så tror jag att alla är pedofiler/homosexuella rent tekniskt sett enligt nuvarande definationer.

http://www.youtube.com/watch?v=_VKWLC87Uzw

(Om en 40 årig man tycker att en tjej som är 14 år och 359 dagar gammal är sexig. Är han då en pedofil ? Om han tycker att en thailänds shemale är sexig utan att veta att det är en man.. Är han då homo/bisexuell ? Om han tycker att en bild på en död kvinna är sexig..Är han då en nekrofil om han inte visste att kvinnan var död ?)

Samhällets uppfatning om sexuella läggningar ä väldigt felvinklad. Det finns inga klara gränser mellan homosexuell och heterosexuell och bisexuell även om man lätt kan avgöra att en man är heterosexuell.
Citera
2014-03-24, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doubletime
Jag tycker inte att homosexualitet bör defineras som att man känner sig attraherad till medlemmar av samma kön.
Tycker du om jordgubbar med? Vilken färg gillar du mest, blå eller röd? Jag vill veta mer om vad du tycker.

Citat:
Jag tycker inte att en person som känner sig attraherad till barn bör vara en pedofil om han lever ett normalt liv med en egen familj.
Man är en pedofil ifall man är attraherad till barn. Man bör dock inte straffas om man inte utövar pedofilli. Anledningen att pedofilli är olagligt är att det skadar barnet.

Citat:
Samhällets uppfatning om sexuella läggningar ä väldigt felvinklad. Det finns inga klara gränser mellan homosexuell och heterosexuell och bisexuell även om man lätt kan avgöra att en man är heterosexuell.
Jo ifall du blir är kille och blir kåt av en andra killar så är du bög. Ifall du är kille och blir kåt av killar och tjejer är du bisexuell. Ifall du är kille och tänder på tjejer så är du heterosexuell. Vad är det som är så krångligt med det?
Citera
2014-03-25, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qn
Tycker du om jordgubbar med? Vilken färg gillar du mest, blå eller röd? Jag vill veta mer om vad du tycker.
Jag föredrar den röda färgen. Men gillar den blåa också.

Man är en pedofil ifall man är attraherad till barn. Man bör dock inte straffas om man inte utövar pedofilli. Anledningen att pedofilli är olagligt är att det skadar barnet.

Om en man gifter sig med en 21 årig asiatisk kvinna som har en kropp som liknar en 10 årig flicka. Är han då en pedofil ? Om en man anser att en tjej som är 14 år gammal men har en kropp som liknar en 18 årig kvinnas kropp. Är han då en pedofil ? Med ditt sätt att se det så är alla män pedofiler.

Jo ifall du blir är kille och blir kåt av en andra killar så är du bög. Ifall du är kille och blir kåt av killar och tjejer är du bisexuell. Ifall du är kille och tänder på tjejer så är du heterosexuell. Vad är det som är så krångligt med det?

Att det inte stämmer då vissa män ser ut som kvinnor. Om du ser vad du tror är en tjej i Thailand och tycker att hon är sexig. Är du då homosexuell/Bisexuell när det sedan uppdagas att det är en man ?

Om man ska gå efter ditt sätt att se det så är alla män pedofiler och bisexuella. En välutvecklad tjej som är 14 år och 359 dagar gammal kommer med stor sannolikhet en heterosexuell man anse vara "snygg ". Samtidigt som han tycker att en thailändskt super feminin shemale är snygg också. Ditt sätt att se verkligheten är så pass grovt förenklat att det inte funkar helt enkelt. Sanningen är att det inte finns en super rak och tydlig linje mellan bisexuell och hetero/homosexuell.

Det verkade inte ens som att du tog dig tid och läsa och tänka. Är det så svårt att inse att gänge uppfatning om sexualitet är knäpp och långt ifrån verkligheten ?
Citera
2014-03-25, 00:49
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Detta låter som kritik i mina öron:

"Men ni är full av lögner, framför allt hör på FB."
Vilket jag också har presenterat varifrån jag fått dessa ideer från. Ja, jag finner er vittnen som oärliga människor. Flertalet av er sdom hänger i denna tråd iaf.

Jag har sagt det många gånger förr, och jag gör det igen. Det finns säkert en anledning att Den Styrande Kretsen gärna vill att medlemmar undviker sociala forum och debatter. Det blir lätt att medlemmarna punkterar den båt de sitter i och sjunker när motståndaren står på torra land. Men jag är inte sämre människa än att jag kan ge dig och dina ondskefulla kamrater en varsin näsduk att vika till pappersflygplan eller båt och möjligheten aftt försvinna från härvan ni trasslat in er i.
Senast redigerad av Golachab 2014-03-25 kl. 00:55.
Citera
2014-03-25, 00:57
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Det är du som kommer med påståendet..Då är det väl du som borde visa vad du menar ?
Nej. Jag lägger ingen mer tid med demoners avkomma. Varför ska jag gå ondskans ärenden?
Citera
2014-03-25, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Nej. Jag lägger ingen mer tid med demoners avkomma. Varför ska jag gå ondskans ärenden?

Visste inte att jag var "demonens avkomma"....
Citera
2014-03-25, 08:35
Medlem
Citat:
Jag har goda vänner som är Jv.

Som är "fulla av lögner", "oärliga människor", "demoners avkomma"?
Citera
2014-03-25, 15:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej. Hade ni kommit med sanningen hade jag välkomnat er. Men ni är full av lögner, framför allt hör på FB.

Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det är starka, inflammatoriska anklagelser du kommer med, kan du ta ditt bästa exempel på att Jehovas vittnen är "fulla av lögner"?

Med din semantik-akrobatiska retorik, kan vi kanske istället bli kosmetiska och kalla det "avanserat intellektuell ohederlighet". Känns det bättre så?

Citat:
Med lögn menar jag självklart att man medvetet talar osanning:

Va sorgligt att du gömmar dig bakom att du är hjärntvättat så du öht inte vet vad sanning är numera.
Citera
2014-03-25, 15:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Dessutom så tror jag att alla är pedofiler/homosexuella rent tekniskt sett enligt nuvarande definationer.

Skilja tydligt på dessa två typer av sexualitet istället för att insinuera en falsk analogi mellan dom .... om nu alltså dina JV-rutiner av intellektuell ohederlighet tillåtar precision.
Citera
2014-03-25, 16:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Är det så svårt att inse att gänge uppfatning om sexualitet är knäpp och långt ifrån verkligheten ?

Hittills har du ju inte kommit med annat än trams som 'argument' dina egna sexual-neurotiska vinklinger av "for their own good"-pådyvling.
Citera
2014-03-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Hittills har du ju inte kommit med annat än trams som 'argument' dina egna sexual-neurotiska vinklinger av "for their own good"-pådyvling.

Citat:
(Om en 40 årig man tycker att en tjej som är 14 år och 359 dagar gammal är sexig. Är han då en pedofil ? Om han tycker att en thailänds shemale är sexig utan att veta att det är en man.. Är han då homo/bisexuell ? Om han tycker att en bild på en död kvinna är sexig..Är han då en nekrofil om han inte visste att kvinnan var död ?)

Jag har dessvärre rätt. Om pedofili defineras som att man är attraherad av tjejer under en viss ålder så blir alla män pedofiler eftersom det finns tjejer som är 14 år och 359 dagar som har en 18 årings kropp. Om Vi definerar en pedofil som en person som är attraherad till kvinnor vars kroppar liknar 12 åringar eller yngre så kommer de som gift sig med 22 åriga asiatiska kvinnor att vara pedofiler (Om deras fruar ser så unga ut vilket vissa gör).

Likaså...Om homosexualitet defineras utifrån attraktion till någon av samma kön så kommer samtliga män att vara homo/bisexuella då det finns vissa män som ser ut som kvinnor. Därmed så tycker jag att det bästa vore att helt enkelt ha " heterosexuel until proven otherwise ". Det är handlingar som bör definera om man är en parafil.
Citera
2014-03-25, 16:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag har dessvärre rätt.

Visst, om du stannar inom din egen argumentations-bubbla av selektiva definitioner och vinklat information.

Citat:
Om pedofili defineras som att man är attraherad av tjejer under en viss ålder så blir alla män pedofiler eftersom det finns tjejer som är 14 år och 359 dagar som har en 18 årings kropp. Om Vi definerar en pedofil som en person som är attraherad till kvinnor vars kroppar liknar 12 åringar eller yngre så kommer de som gift sig med 22 åriga asiatiska kvinnor att vara pedofiler (Om deras fruar ser så unga ut vilket vissa gör).

Goddag .... yxskaft. Jag kritiserade din insinuation om en analogisering av av pedofili och homosexualitet. (1)

Citat:
Likaså...Om homosexualitet defineras utifrån attraktion till någon av samma kön så kommer samtliga män att vara homo/bisexuella då det finns vissa män som ser ut som kvinnor.

Primära sexuella karakteristika vara väl enklare att använda som referens i detta sammanhang.

Citat:
Därmed så tycker jag att det bästa vore att helt enkelt ha " heterosexuel until proven otherwise ". Det är handlingar som bör definera om man är en parafil.

Se (1). Tyvärr är jag inte bekant med termen "parafil" .... avser du du gender-baserad multisexualitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in