2014-03-26, 12:36
Medlem
Kan man använda bloodshards till nåt annat än att köpa dåliga items?
Citera
2014-03-26, 12:41
Bannlyst
Visste RoS inte skulle förändra någonting. Allt för att mjölka kossan!

Det blir inget mer Diablo för Blizzard helt klart

De har allt fokus på sitt nya MOBA. Som för övrigt kommer krossa Dota 2
Citera
2014-03-26, 12:44
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackup

Det vetefan.
Citera
2014-03-26, 12:45
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Stämmer! Du kan tex inte få de nya legendariska itemsen om du inte spelar på T1.

Räcker det med T1 eller blir det bättre items med T6? (har fått gå ner på master i RoS, men håller så saktliga på att geara upp (är level 69, men de flesta av mina items är fortfarande Legacy lvl60 items förutom ett fåtall uppgraderingar jag fått).
Citera
2014-03-26, 12:58
Medlem
BreakingBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackup

Är ganska övertygad om att de inte låter Diablo-franchisen dö ut bara så där. Men det dröjde ju X-antal år mellan D2 och D3 så vi får väl se vad som händer i framtiden.

Vad som gäller Heroes of the Storm så har väl Blizzard samma target audience med detta spel som de har med sina andra lir, dvs casuals. Mer eller mindre alla som streamat HotS hittills har intygat detta också, att det troligtvis inte kommer bli något e-sport-spel som vissa andra MOBA's utan mer av ett vanligt Blizzard-spel som ska vara kul och tillgängligt för alla, a lá Hearthstone & WoW. Men vi får se, är ju bara alpha/beta nu.

Vad som gäller D3 så tror jag nog på minst en ytterligare expansion av något slag. De har ju fått spelet åt bättre riktning nu och allt beror väl på hur många det faktiskt är som kommer att fastna för det igen och spela det.
Citera
2014-03-26, 12:59
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreakingBad
Vad som gäller D3 så tror jag nog på minst en ytterligare expansion av något slag. De har ju fått spelet åt bättre riktning nu och allt beror väl på hur många det faktiskt är som kommer att fastna för det igen och spela det.

Har inte kört RoS, vad har de förbättrat?
Citera
2014-03-26, 13:03
Medlem
Vad är snabbaste sättet att lvla 1-70 om man kör solo och med gear man hittar på vägen? Kör igenom alla acts nu men känns segt =/
Citera
2014-03-26, 13:06
Medlem
BreakingBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
Har inte kört RoS, vad har de förbättrat?

En hel del, men framför allt (enligt min mening) det nya lootsystemet och elimineringen utav AH. Finns en del annat också. Är ju definitivt roligare att spela nu än förr iaf. Och pay-to-win faktorn är ju borta, vilket bara är bra i sådana spel.
Citera
2014-03-26, 13:29
Medlem
CotA-runs brukade ju vara ganska snabba för exp.

När man lvlar solo enda jag kan tänka mig är att försöka rulla en 60 eller 70 legendary med -30 lvl requirement hos enchantern sen höja svårighetsgrad till master.
Citera
2014-03-26, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tukui
Någon som kan hjälpa mig! är det 7% dmg jag ska ta bort eller 7 % attackspeed för att göra plats till en socket i min nya echoing fury?

http://piclair.com/0if65
Om du klickar på frågetecknet när du är hos enchantern så kan du se möjliga replacements.
Sockets brukar kunna ersätta det mesta men de verkar vara ganska sällsynta att få.
Rullade ett item igår typ 20-30 gånger utan att få socket, fick bara samma skräp om och om igen.
Citera
2014-03-26, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreakingBad
En hel del, men framför allt (enligt min mening) det nya lootsystemet och elimineringen utav AH. Finns en del annat också. Är ju definitivt roligare att spela nu än förr iaf. Och pay-to-win faktorn är ju borta, vilket bara är bra i sådana spel.
Det är dock trist att man inte ens kan tradea med sina vänner. De kunde tagit bort AH men behållt tradefunktionen imo. Det kommer nog kännas lite klaustrofobiskt att spela RoS efter ett tag. Problemet med känslan av "varför gör jag det här" infinner sig snart utan ladders eller belöningar som sätts i relation till andra. Paragon, ingen bryr sig.
Citera
2014-03-26, 13:50
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Det är dock trist att man inte ens kan tradea med sina vänner. De kunde tagit bort AH men behållt tradefunktionen imo. Det kommer nog kännas lite klaustrofobiskt att spela RoS efter ett tag. Problemet med känslan av "varför gör jag det här" infinner sig snart utan ladders eller belöningar som sätts i relation till andra. Paragon, ingen bryr sig.

+1

Just detta jag inte lirar just nu. Klarade ut akt 5 och spelar CS:GO och Dota 2 där man kan spela rankat t ex. Jag är inne i en sådan period nu. Finns perioder jag grottar ner mig i singleplayer spel t ex.

Men jag har ju klarat ut Diablo III och expansionen så jag vet ju storyn och den andra stora delen med Diablo är all härlig loot med episka föremål. Men det känns så fruktansvärt onödigt efter en timmes spelande då det är bara jag som ser vad jag får.

Något slags pvp och ladder system hade hjälpt lite. Men jag är fan osäker om det räcker för mig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in