Citat:
Ursprungligen postat av
Hudge.beat
Nja, han skriver ju att det är standard i Stockholm så det låter snarare som att ~80% av alla nytillkomna bostadsägare har noll koll enligt honom. "Beviset" för detta verkar sträcka sig till diskussioner med vänner och arbetskollegor.
Jag tillämpar ett visst filter som gör att man inte förstår vad jag menar om man gör en efterbliven tolkning. Självklart var jag inte ordagrann. Det handlar om relativa proportioner. Snarare att någon i Stockholm kan bete sig så korkat med sitt kapital utan att mötas av förvåning.
Magnus tolkar det rätt och uttrycker sig mindre drygt än jag gör idag, så jag skriver under där istället.
Citat:
Jag begriper inte hur det kan komma sig att det ständigt är en brist på dessa..
Märkligaste är att jag aldrig haft problem att hitta vettiga hyreslägenheter. Inklusive just nu i centrala Stockholm.
Hyr även ut en lägenhet i en annan stad där folk tydligen inte får tag i bostäder. Jag kan hitta folk som vill hyra den på en timmes varsel.
Jag misstänker att det där är lite som jobbsökande. Dagdrömmandet om att arbetsgivaren av någon märklig anledning ska komma och bita en i arslet. Vi är långt, långt, långt ifrån den typen av perfekt information/matchning idag, både vad gäller bostäder och arbetsgivare.