2014-03-25, 09:46
Medlem
Ayla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Ksalol är ett märke av alprazolam, men ja det är precis samma som xanor. Dom funkar prima mot ångest, och det sitter i under hela dagen. Normal pris nu vet jag inte exakt var ett tag sen jag köpte men runt 10 kr tabletten för 1mg om du köper på gatan och lite dyrare i webbshop skulle jag gissa.

Ok,det låter strålande. Har provat pyrazolam,och tycte att 2-4 st såna funkade bra mot ångest. Är xanor mycket starkare,kommer jag bli "flummig". Vill inte verka påverkad.
Citera
2014-03-25, 09:48
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayla666
Ok,det låter strålande. Har provat pyrazolam,och tycte att 2-4 st såna funkade bra mot ångest. Är xanor mycket starkare,kommer jag bli "flummig". Vill inte verka påverkad.
Xanor är jävligt mycket potentare än Pyra!
Citera
2014-03-25, 09:59
Medlem
getbusys avatar
Citat:

1mg räcker gott och väl på ksalol och det kommer göra att din ångest försvinner utan att du verkar flummig. Men prova att ta 1mg först och se hur du reagerar när du inte har jobb eller nått sånt typ på helgen.
Citera
2014-03-25, 22:04
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
1mg räcker gott och väl på ksalol och det kommer göra att din ångest försvinner utan att du verkar flummig. Men prova att ta 1mg först och se hur du reagerar när du inte har jobb eller nått sånt typ på helgen.

Ksalol är riktigt bra benso! Till och med en hårding som jag tycker 1- 1,5 mg är tillräckligt bra för att bli flummig och seg.
Citera
2014-03-25, 22:38
Medlem
Citat:

Det är olika för alla, men jag känner mig påverkad av bara 0.5 mg, inte så påverkad att jag skulle gå o knulla grannens fru men helt klart lite efter i huvudet. 1mg är rätt stor dos för nån som inte har nån tolerans alls skulle jag säga.
Citera
2014-03-26, 00:12
Medlem
Hur snabbt upplever ni att toleransen ökar på detta ämne? Gjorde ett experiment ikväll, att gå från 1-2 mg då och då till att slänga i mig 10 st, och tycker mig inte vara märkbart flöddrad. Detta är 1mg Ksalol vi talar om
Citera
2014-03-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimjongun9
Hur snabbt upplever ni att toleransen ökar på detta ämne? Gjorde ett experiment ikväll, att gå från 1-2 mg då och då till att slänga i mig 10 st, och tycker mig inte vara märkbart flöddrad. Detta är 1mg Ksalol vi talar om

Enlight min egen erfarenhet med Diazepam så är det att man är "flöddrad" eller inte. Det är lite on eller off. En annan erfarenhet är att man inte förstår hur bäng man är förns man vaknar morgonen efter och undrar vemfan som förstört ens lägenhet.
Citera
2014-03-26, 09:58
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
Enlight min egen erfarenhet med Diazepam så är det att man är "flöddrad" eller inte. Det är lite on eller off. En annan erfarenhet är att man inte förstår hur bäng man är förns man vaknar morgonen efter och undrar vemfan som förstört ens lägenhet.

Yes exakt, Därför är det bäst att ha respekt för bensodiazepiner vilket folk inte verkar ha alls
Citera
2014-03-26, 11:27
Medlem
Tjena förut köpte jag 2 mg xanor för 20 spänn 10- 20 åt gången svenska 2 år sedan. tycker själv de är för svaga. Därför stopp . vi är alla olika. ok var uppe i upp till 100 om dan olika sorter lora broma 2,5 resp 6 ikto o dia 10 för ett antal år sedan , nä polis kontroller gick bra trots bilkörning 5000 mil. . så vet e fan hur???
Nu skulle jag hjälpa en vän . Nu f.d:
40 spänn styck p.g.a av super brist i Lund och Malmö , tror ej på det. och det i 30-50 st / gång.
Har inte betalat/köpt . idioten skriver sms också . Vill bara bli av med . sms inte bra ( och med bevis bördan för dömda idag farligt även om man ej gjort detta )även om denne får sitta förr eller senare med det beteendet.
Senast redigerad av skrumplever 2014-03-26 kl. 11:54.
Citera
2014-03-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Jag har aldrig hört om någon som varit immun mot benzo. Kanske har du fått sockerpiller?

Prova diazepam. Det hade jag gjort iaf i din situation. Den lugnar ner dig bra på kort tid. När jag var inlagd på sjukhuset fick jag det för att lugna ner min chock.

Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ja, diazepam kan ha bra effekt på dig trots att alprazolam inte har det. Det kan vara svårt att hitta rätt medicin, alla är olika.

Vilken benso som är bäst är ju väldigt personligt, bara för att någon tycker att Xanor är bäst så behöver inte du tycka det.

Jag skulle satsa på diazepam.

Nu vet jag inte om det är så här man gör när jag vill svara på ditt inlägg men jag fick ju först alprazolamen 1mg som inte funkar, ringde o fick du 25mg sobril som jag provade ett par dagar och idag bad jag om diazepam så kom precis hem från apoteket o hittade en burk stesolid 10mg som jag hoppas kan lugna mig lite så hoppas ditt råd hjälper, annars skulle jag bara ringa igen sa han, men jag har då aldrig fått ut så här mkt starka mediciner på mindre än en vecka förr, lite oroväckande att dem inte funkar .. finns det inget medel benzo eller inte som mer eller mindre garanterar att man kan få blir totalt utslagen och få sova djupt, länge och vakna som en ny människa`?
Citera
2014-03-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CEBN
Nu vet jag inte om det är så här man gör när jag vill svara på ditt inlägg men jag fick ju först alprazolamen 1mg som inte funkar, ringde o fick du 25mg sobril som jag provade ett par dagar och idag bad jag om diazepam så kom precis hem från apoteket o hittade en burk stesolid 10mg som jag hoppas kan lugna mig lite så hoppas ditt råd hjälper, annars skulle jag bara ringa igen sa han, men jag har då aldrig fått ut så här mkt starka mediciner på mindre än en vecka förr, lite oroväckande att dem inte funkar .. finns det inget medel benzo eller inte som mer eller mindre garanterar att man kan få blir totalt utslagen och få sova djupt, länge och vakna som en ny människa`?

Få tag i barbutiater utland ( modirax ) 3 till natten det är sömn.

Själv finns det inget benzo jag kan ta och somna av . jo stort antal 1-2 dagar + ny sort. sen har jag vant mig.

10 xanor eller 10 rohyp dk 2 mg somnar nej.

Får nu futtiga 3 nitra till natten somnar nix . ja för många . okej 10-20 kan de hjälpa mot kramp. fast har man inget då är 1-2 st mkt bra att ha .
Ni som ej tror på detta kom och bjud så ska jag visa
Jag använder dock inte alkohol det är då många skador + överdoser sker
Senast redigerad av skrumplever 2014-03-26 kl. 17:00.
Citera
2014-03-26, 18:20
Medlem
Ingen som vet om nån genterapi fan de flesta ,5-4 mg helnöjd ,
imovane till o med sova
Va fan ska man tåla så in i helvete
Alko nix
Senast redigerad av skrumplever 2014-03-26 kl. 18:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in