2014-03-24, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CEBN
Hej jag vet inte om jag gör rätt nu för jag är inte van här och jag hittade inget "starta nytt inläggg". Så förlåt du som eventuellt blir förbannad för att jag skrivit i din tråd, men hjälp mig gärna med en guidning i så fall.

anyhow jag har några funderingar märkta 1-6 nedan

ag har lidigt av depression ett tag, jag börjat få arytmier (vilopuls på 100+) vilket jag fått inderal 80mg mot och de har hjälpt. men nu börjar jag få panikattacker och besökte läkaren (som är det mest förstående och trevliga läkaren jag stött på). han skrev ut något som heter Paroxetin 20mg och alzprazolam 1mg.

(1) Ni som tagit alprazolam, eller xanor som det också heter. hurdan är effekten av de när man när man har noll tollerans som jag? Även ni som har tollreans får gärna förklara, men berätta också gärna hur mkt tollerans...

(2) Jag menar alprazolam stada finns bara i 0,25 0,5 och 1mg så jag fick ju de starkaste. jag får ingen som helst effekt av dem jag känner ingenting, jag blir inte trött, jag har provat och tagit 2st , väntat 1 timme och sen tagit ytterligare 2st men utan någon som helst effekt som gjort mig lugnare.. Är det någon som känner igen sig eller tycker nig att det låter konstigt?

(3) kan det vara så att om jag byter till något mildare som stesolid att de hjälper bättre fast det är svagare

(4) eller kan det vara aktuellt att byta upp till något ännu mer potent om det nu finns det. Triazolam och klonazepam är något jag hört om. information om dessa två medel och i förhållande till alprazpolam?

(5)Jag kan inte förstå vad som gör en beroende eftersom jag trodde att det i så fall var något form av rus som va så skönt så man inte vill sluta ta dem.. Är det så andra eller är det något annat som gör en beroende, typ som nikotin som inte ger rus utan bara ett beroende?

(6) för er som det där ruset fungerar på, vilken benso har det bästa ruset i så fall? Svara gärna så fort som möjligt då jag tänkt ringa till min läkare imorn och säga att jag inte längre vill ha dessa eftersom jag är rädd för beroende ifall det är så att det kan uppkomma trotts att man inte får något välbefinnande rus. Jag ska be om något annat men vet inte vad. I princip känns det som att jag lär kunna få precis vad som helst eftersom han inte blinka en sekund ¨åt att skriva ut detta. Någon som har haft noll effekt av xanor men effekt av något annat?? Alla rekomendationer och förslag är extremt välkommna tusen hjärtligt tack!!!!

Jag har haft alla bensodiazepiner utskrivet. För mig fungerar alprazolam bäst mot ångest och social fobi. Ett test jag brukar göra när jag vill se när effekten kickar in är att tänka på saker som normalt sett får en att bli ångestfylld. För mig går det inte att bli "ledsen", och då vet jag att effekten funkar.

Iktorivil är en stark tvåa. Man blir avslappnad vilket kan vara skönt i sociala situationer. Bra ångestlindring, men inte som alprazolam.

Diazepam fungerar hyffsat bra,(skön känsla), om man inte har hög tolerans. Stesolid lugnar ju ner en ganska bra. Iktorivil och diazepam har båda muskelavslappnande effekter vilket kanske kan hjälpa dig? Det saknar xanor. Kanske värt att prova någon av dessa?

Hoppas de gav någon hjälp mvh
Citera
2014-03-24, 02:23
Medlem
Hej tror du de kan va så att bara för alprazolamen funkar dåligt på mig så kan en annan benso , även om den är mkt svagare som tex diazepam ändå ge effekt på mig? Har du vart med om att någon annan varit som immun? Hur känns det i kroppen om man tar 2,3 eller 4mg xanor tex vad är det för rus?

Iktorivil är stark tvåa säger, så du menar att xanoren är bäst? om vi då sen bortser från funktion och bara i feeel good rus syfte, vilken är bäst då? ta med Diazepam i den ekvationen med.

Jag ska till doktorn imorn och be att få byta ut xanoren... jag vet inte vad jag ska be om vad tycker du / ni
Citera
2014-03-24, 03:07
Medlem
Citat:
Hej tror du de kan va så att bara för alprazolamen funkar dåligt på mig så kan en annan benso , även om den är mkt svagare som tex diazepam ändå ge effekt på mig? Har du vart med om att någon annan varit som immun? Hur känns det i kroppen om man tar 2,3 eller 4mg xanor tex vad är det för rus?

Iktorivil är stark tvåa säger, så du menar att xanoren är bäst? om vi då sen bortser från funktion och bara i feeel good rus syfte, vilken är bäst då? ta med Diazepam i den ekvationen med.

Jag ska till doktorn imorn och be att få byta ut xanoren... jag vet inte vad jag ska be om vad tycker du / ni

Jag har aldrig hört om någon som varit immun mot benzo. Kanske har du fått sockerpiller?

Prova diazepam. Det hade jag gjort iaf i din situation. Den lugnar ner dig bra på kort tid. När jag var inlagd på sjukhuset fick jag det för att lugna ner min chock.

Mvh
Citera
2014-03-24, 21:15
Medlem
från att ha skrivit ut starkaste alprazolamen utann att blinka till att när jag idag ringde o sa den inte gav mig någon effekt så sa han att vi skulle prpova något annat.. de blev sobril 25mg 1-2ggr om dagen vid ångest. Hur tolkar ni det? är det välkät att sobril och xanor kompliterar varandra eller börjar han blil lack på mig eftersom det är den "svagaste" av benzos medans xanoren väl ändå måste ses som bland de starkaste
Citera
2014-03-24, 21:46
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
från att ha skrivit ut starkaste alprazolamen utann att blinka till att när jag idag ringde o sa den inte gav mig någon effekt så sa han att vi skulle prpova något annat.. de blev sobril 25mg 1-2ggr om dagen vid ångest. Hur tolkar ni det? är det välkät att sobril och xanor kompliterar varandra eller börjar han blil lack på mig eftersom det är den "svagaste" av benzos medans xanoren väl ändå måste ses som bland de starkaste

Frågan är väl hur doktorn tolkar det, han lär ju tycka att det märkligt iallafall.
Citera
2014-03-24, 22:25
Medlem
njekss avatar
Tänkte testa flumma på ksalol+alkohol+hash, hur mycket ksalol behövs för att det ska bli märkbart och mysigt? Tänkte köpa 1mg x 10 iallfall men behöver hjälp med dosering.
Citera
2014-03-24, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njeks
Tänkte testa flumma på ksalol+alkohol+hash, hur mycket ksalol behövs för att det ska bli märkbart och mysigt? Tänkte köpa 1mg x 10 iallfall men behöver hjälp med dosering.

Jag hade börjat med 1mg
Citera
2014-03-24, 23:18
Medlem
Citat:

Från xanor till sobril? Skumt... Personligen ogillar jag sobril. Ger ingen bra effekt mot ångest.

mvh
Citera
2014-03-25, 01:41
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Ja, diazepam kan ha bra effekt på dig trots att alprazolam inte har det. Det kan vara svårt att hitta rätt medicin, alla är olika.

Vilken benso som är bäst är ju väldigt personligt, bara för att någon tycker att Xanor är bäst så behöver inte du tycka det.

Jag skulle satsa på diazepam.
Citera
2014-03-25, 08:42
Medlem
Ayla666s avatar
Några kanske dumma frågor.
Är ksalol xanor??
Funkar dom bra mot ångest? Hur länge sitter dom i?
Vad är normal pris om man köper från webbhopp/kran?
Citera
2014-03-25, 09:14
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayla666
Är ksalol xanor??

Ksalol är ett märke av alprazolam, men ja det är precis samma som xanor. Dom funkar prima mot ångest, och det sitter i under hela dagen. Normal pris nu vet jag inte exakt var ett tag sen jag köpte men runt 10 kr tabletten för 1mg om du köper på gatan och lite dyrare i webbshop skulle jag gissa.
Citera
2014-03-25, 09:29
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayla666
Är ksalol xanor??
Alprazolam är huvudämnet i Klasol likadant med Xanor tabs.
Dom är tilll för panikångest, så ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in