2014-03-25, 23:24
Medlem
Mycket diskriminering och kränkning i denna artikel. Är dessa två ord de första dessa svin lär sig?
Citera
2014-03-25, 23:26
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Ok men nu tror jag frukosten var betald för annars hade hotellet sagt att den var inte betald och så var det slut med den här historian. Varför riskera en saftig bot för det!!

Tror är en skälm. Jag tvivlar på att man inte "hade koll" på att en zigenerska i traditionella kläder bodde på hotellet. Skulle frukostvärdinnan varit ensam ovetande om att hon var övernattande gäst och därmed försökt avvisa henne om det varit antagligt hon haft buffén betald? Möjligt men inte alls säkert.

Sheraton har ännu inte lagt fram sin version av händelsen, återstår att se denna.
Citera
2014-03-25, 23:32
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Tror är en skälm. Jag tvivlar på att man inte "hade koll" på att en zigenerska i traditionella kläder bodde på hotellet. Skulle frukostvärdinnan varit ensam ovetande om att hon var övernattande gäst och därmed försökt avvisa henne om det varit antagligt hon haft buffén betald? Möjligt men inte alls säkert.

Sheraton har ännu inte lagt fram sin version av händelsen, återstår att se denna.
Nej, det är ju just det som känns lite för mycket. Hur kan man göra ett sånt "misstag" och OM .. varför reagerade ingen annan personal lite kvickt och avstyrde ..
OM det gått till som det står då är det ju bara för mycket..
Citera
2014-03-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Och om man inte överväger att begå finansiellt självmord kan man ju ganska snabbt räkna ut att det inte är särskilt lönsamt att utöver skadeståndet även förlora samarbetet med den svenska staten...

De valde helt enkelt att avvisa fel zigenare från matsalen.
Kanske. Å andra sidan är Sheraton en mycket stor hotellkedja etablerad i hela västvärlden. Även om de skulle få några svenska politiker färre per år som besökare begår de inget finansiellt självmord. Det kommer inte ens märkas. Dock kommer den svenska staten inte på något sätt att säga upp några kontrakt. Politikerna hatar mångkultur när de själva måste ta del av skiten varför de på ett privat-plan blev mer positivt inställda mot Sheraton.
Citera
2014-03-25, 23:47
Medlem
1235oops4567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Sicken bullshitkommentar! Frukost ingår om du inte bokat via ngn mysko sajt. De som bokat hennes rum har självklart bokat med frukost. Patetiskt inlägg!

Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Htellnatten inklusive frukost är betald i förväg, lite skillnad kanske?

Tänk efter här nu och se om du kan få polletten trilla ner på din egen skalp:

Frukosten kan antingen vara förbokad eller inte förbokad, anger du själv. Om du drev ett hotell där gäster har dessa två alternativ, skulle inte du se till att någon kollade så att de som inte bokat frukosten inte bara kunde slinka in oavsett om de betalat eller inte? Där har vi värdinnans roll, hon som media nu skriver om, som försökte lösa dilemmat på bästa sätt givet situationen. Hon ska alltså i sin yrkesroll se till att de som bokat frukosten får äta den, och de som inte bokat den antingen bokar den eller blir utan. Kan du lägga ihop dessa pusselbitar nu tror du?

Jag menar, du har ju kontakt med den svenska regeringen och allt vilket måste förklara varifrån du fått informationen att de faktiskt bokat frukosten åt henne, och inte ens av misstag glömt bort att göra detta. Det tyder ju på att du har huvudet på skaft, om du tagit dig såpass högt upp i samhällslivet.
Citera
2014-03-25, 23:50
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLuvMoney
Det är möjligt att Sheratons agerande tyvvär inte är förenlig med den nuvarande lagstiftningen. Dock är agerandet fullt rationellt då zigenaren förmodligen inte bara kommer att försöka sno finbestick, porslin m.m. från resturangen utan dessutom kommer hon naturligtvis försöka sno från andra gäster + få andra gäster att känna sig mindre välkomna på hotellet genom sin blotta närvaro. Då gör man ett övervägande. Är det mer ekonomiskt lönsamt att avvisa zigenaren och riskera stämning på en skitsumma. Eller är det mer ekonomiskt att flertalet gäster kanske aldrig kommer att återvända till hotellet.

Jag har bott på Sheraton några gånger (dock inte i Stockholm). Varje gång har jag fått ett mycket exemplariskt bemötande och varit nöjd med servicen. Kan säga att den här incidenten kraftigt ökar sannolikheten för ett nytt besök.

Jag finner det inte troligt att en rom, som BOR på Sheratons, kommer stjäla. Om man har ett problem med stölder kan man förslagsvis installera kameror eller något annat roligt. När man sedan tar henne med stjälandet så kan man förslagsvis polisanmäla henne och dessutom gå ut med det i media.

Citat:
Ursprungligen postat av Fliinch
Det var väl exakt klädseln den anställde reagerade på?

Läser man mellan raderna så skriver du att det är okej att avhysa om kläderna är osmaklig. Då frågan om vad som är osmakligt är godtyckligt bör det således vara upp till hotellet (ägaren).

Man kan däremot ställa krav på att detta framgår (fast det får man ju inte enligt lag).

Det finns ett flertal utstyrslar jag associerar med negativa beteenden som jag ej skulle välkomna om jag ägde ett hotell.

Om andra människor instämmer eller ej påvisar intäkterna tids nog. (Oberoende vad de säger eller påstår)
Nej. Det får inte vara godtyckligt hur som helst. Då kommer man snabbt åka på en näsbränna från DO. Det är också fullt möjligt att man gör sig skyldig till avtalsbrott, förutsatt att frukosten redan är betald för.

Citat:
Ursprungligen postat av Smurfaaan
Nej, det ingår inte frukost på Sheraton till rummen. Brukar bo där.

Nog var det helt enkelt så att Diana trodde frukost ingick och blev avvisad för hon inte var uppskriven som betalande gäst.

Nu gråts det ut.
Vet inte hur dom ska ha det. Blev hon avvisad från hotellet, men fick stanna kvar och dricka kaffe? Ja...luddet fortsätter.

Romer är den grupp som har ett rykte dom får leva med. Visst finns det några helylle romer, men få är dem. De jag känner väl, skrattar och säger glatt: "Vi är värre än vad folket tror".
Vilket jag även har bekräftat för mig, med egna ögon, men sen får enskilda tro vad dom vill.
Du kan troligen köpa till frukost innan. Om så inte har skett så kan de ändå inte vägra henne att köpa frukost via direkt (nej du är Rom/du har romska kläder) eller indirekt diskriminering (man får inte ha såna där långa klänningar, så ere bara).
Citera
2014-03-25, 23:51
Medlem
Diana Nyman 45 år eeeehhh? Tidningsartikeln är 10 år gammal och Diana Nyman är vid dags datum 55 år *ett tips kolla upp hennes belastningsregister och offentliggör det* så blir det det tyst på den JÄTTEkränkta varelsen.
Senast redigerad av harjagfeleller 2014-03-25 kl. 23:56.
Citera
2014-03-25, 23:52
Medlem
Månsans avatar
Det är sannolikt något lurt med historien, såsom så ofta när endast den ena parten tillåts uttala sig om ett händelseförlopp. Har inte alla vid det här laget lärt sig att vara ytterst skeptiska mot ljugmedias "nyheter"?

Att källan är en zigenarkvinna i full mundering som glatt babblar om en DO-anmälan, skadestånd och hur kränkt hon är gör den inte mer trolig. Diana Nyman är sedan tidigare en välkänd kverulant i den lukrativa grenen vara förolämpad.
Citera
2014-03-25, 23:53
Medlem
Anonymous-Ferrums avatar
Lite Fakta !

Gillar inte diskriminering men rätt skall vara rätt enligt filerna nedan ingår inte frukost i hotell natten som är NORMALT vid andra hotell

http://minfil.org/A9aef3b8bc/Screenshot_from_2014-03-25_23_41_50.png
http://minfil.org/B8a3f5b1b6/Screenshot_from_2014-03-25_23_42_01.png
http://minfil.org/Cfa7f7beb0/Screenshot_from_2014-03-25_23_42_14.png

(endast vi en boking ingår frukosten å "kanske" hade hon det rummet , men inte konstigt personalen vill kolla upp det " det hade nog vem som helst gjort som inte har koll på gästerna gjort ang vem som kommer äter frukost )

Bott på en del hotell å hänt man skall kunna visa rums nycklen när man går in eller uppge rums nr tex i Norge

Dessutom har dom som jobbar vid frukosten inte en aning vem som är gäst på hotellet oftast !

Men kan va så att kvinnan som bodde på hotellet bott på andra hotell innan där det normalt ingår frukost å tror det samma här , fan vet jag ....

mvh
Citera
2014-03-25, 23:55
Medlem
Varför hyser regeringen in henne på ett 5-stjärnigt hotell? Hur många av gästerna på vitboksseminariet får betalt av staten för att vara där?

Ska sparas på allt och alla annars med offentlig upphandlingar, men zigenare och asylsökande ska tydligen bo på lyxhotell på skattebetalarnas bekostnad.
Citera
2014-03-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Varför hyser regeringen in henne på ett 5-stjärnigt hotell? Hur många av gästerna på vitboksseminariet får betalt av staten för att vara där? ....

Du tror att alla andra inbjudna betalar ur egen börs, eller ..?
Citera
2014-03-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Varför hyser regeringen in henne på ett 5-stjärnigt hotell? Hur många av gästerna på vitboksseminariet får betalt av staten för att vara där?

Ska sparas på allt och alla annars med offentlig upphandlingar, men zigenare och asylsökande ska tydligen bo på lyxhotell på skattebetalarnas bekostnad.

Helt enkelt eftersom det är kutym att om man ber en person komma och tala i ett ämne hyser man inte in dem på ett vandrar hem. Vanlig hyfs helt enkelt. De får antagligen inte ens betalt för sin medverkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in