2014-03-25, 20:43
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Fast vi har varken hört sanningen eller Sheratons version ännu...

Om vi har hört sanningen eller inte kan jag inte uttala mig om (Och det kan antagligen inte du heller.), men det finns ju ett uttalande från Sheraton...

Thomas Johansson, tillförordnad vd på Sheraton säger så här:

Citat:
– Vi vet inte vad som har hänt och vi hoppas att det här är ett olyckligt missförstånd. Det måste det vara, för vår policy är att varken diskriminera en individ eller folkgrupp. Vi ska utreda händelsen internt och prata med de berörda.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/sheraton-stoppade-romsk-kvinna

Jag bryr mig inte särskilt mycket om romer, men som jag ser det så skulle Sheraton redan ha gått ut och dementerat händelsen om den inte var sann.

Självklart vet jag inte vad som rent faktiskt har hänt, men jag vet en hel del om värdskap och ganska mycket om marknadsföring inom servicesektorn; så jag har full koll på hur de skulle agerat om det inte låg någon sanning bakom den påstådda händelsen...
Citera
2014-03-25, 21:02
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Det ska bli kul att se hur det här slutar. Om det är hotellet som begått ett omotiverat övertramp mot en gäst eller om det är så att de tidigare haft problem med vissa etniska grupper.
Citera
2014-03-25, 21:13
Medlem
Celenos avatar
Tyvärr tror jag inte ett ord på något som står i Aftonbladet.

Stämmer det är det helt sjukt.
Citera
2014-03-25, 21:13
Medlem
Fliinchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Jag förstår inte den hetsen mot kvinnan jag ser i tråden. Om ni ogillar att staten betalar för sådana här saker så är det en helt annan sak. Nu är det så att staten, eller Diana Nyman själv (det är irrelevant), är betalande gäst. I det ingår frukost. De kan inte bara avhysa en gäst som inte uppträder illa eller inte är klädd direkt olämpligt. Ska man hänvisa till klädseln så får hotellet fan ta och uppvisa icke diskriminerande regler där också.

Sheraton har agerat extremt oproffsigt.

Det var väl exakt klädseln den anställde reagerade på?

Läser man mellan raderna så skriver du att det är okej att avhysa om kläderna är osmaklig. Då frågan om vad som är osmakligt är godtyckligt bör det således vara upp till hotellet (ägaren).

Man kan däremot ställa krav på att detta framgår (fast det får man ju inte enligt lag).

Det finns ett flertal utstyrslar jag associerar med negativa beteenden som jag ej skulle välkomna om jag ägde ett hotell.

Om andra människor instämmer eller ej påvisar intäkterna tids nog. (Oberoende vad de säger eller påstår)
Citera
2014-03-25, 21:19
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Självklart vet jag inte vad som rent faktiskt har hänt, men jag vet en hel del om värdskap och ganska mycket om marknadsföring inom servicesektorn; så jag har full koll på hur de skulle agerat om det inte låg någon sanning bakom den påstådda händelsen...

Fast om Sheraton riskerar att förlora ett kontrakt med Regeringskansliet/Riksdagen så kan de nog låta sig förödmjukas en del...folk glömmer så lätt.
Citera
2014-03-25, 21:24
Medlem
HoolaBaduulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Tyvärr tror jag inte ett ord på något som står i Aftonbladet.

Stämmer det är det helt sjukt.

Nu är det dock inte bara Aftonbladet som har rapporterat om denna händelse utan det är DN som har intervjuat henne och TT hotellets VD.
Citera
2014-03-25, 21:25
Medlem
Källa: Aftonbladet...

Givetvis får den anklagade inte uttala sig.

Låter helt otroligt att en anställd skulle släktforska fram att kvinnan var zigenare och sen avvisa henne trots att skattebetalarna redan betalt notan. Vi får se vad som står i Friatider, för Aftonbladet kommer knappast att göra en rättelse. Skulle tippa på att hon var odrägligt klädd eller dyl.

Men hurfan tänker staten när de spenderar skattepengar så här, Sheraton.. varför inte ett billigt hotell eller vandrarhem, skulle hon bli kränkt då eller vad?
Miljard efter miljard häller de i detta svarta hål. Ge romerna en miljon var och få det överstökat, helt sjukt att dränera hederliga skattebetalare på detta sätt.
Citera
2014-03-25, 21:25
Bannlyst
När blir det demonstrationer utanför hotellet då? Imorgon?
Citera
2014-03-25, 21:26
Medlem
"Det var kränkande. Det satt många gäster i buffématsalen, jag kunde ju inte gå in där, hon hade ju släpat ut mig därifrån, säger hon."

Som jag tolkar det så var hon välkommen tillbaka in i matsalen när det visade sig att hon var gäst men ville inte tillbaka eftersom hon hade blivit utslängd.
Citera
2014-03-25, 21:30
Medlem
Citat:
Om vi har hört sanningen eller inte kan jag inte uttala mig om (Och det kan antagligen inte du heller.), men det finns ju ett uttalande från Sheraton...

http://www.svt.se/nyheter/sverige/sheraton-stoppade-romsk-kvinna

Jag bryr mig inte särskilt mycket om romer, men som jag ser det så skulle Sheraton redan ha gått ut och dementerat händelsen om den inte var sann.

Det spelar ingen roll om vad som hänt eller inte, dementera hjälper föga. Detta är agendasättande journalistik, det har inget med verkligheten att göra.

Blev hon diskriminerad? Det blev hon säkert.

Blev hon diskriminerad för att hon var zigenare, knappast, de skulle de aldrig våga.

Förmodligen har de trott att hon var en fattiglapp, precis som de skulle kasta ut ett svenskt socfall med huvudet före. Dvs hon blev inte diskriminerad för att hon var zigenare utan för att de trodde att hon inte betalt, vilket iofs stämmer då det är skattebetalarna som verkar hyra rum på detta lyxhotell.
Citera
2014-03-25, 21:31
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5-57
"Det var kränkande. Det satt många gäster i buffématsalen, jag kunde ju inte gå in där, hon hade ju släpat ut mig därifrån, säger hon."

Som jag tolkar det så var hon välkommen tillbaka in i matsalen när det visade sig att hon var gäst men ville inte tillbaka eftersom hon hade blivit utslängd.
Och? Även om det är så, du har ingen som helst förståelse för det???
Citera
2014-03-25, 21:31
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoolaBaduula
Nu är det dock inte bara Aftonbladet som har rapporterat om denna händelse utan det är DN som har intervjuat henne och TT hotellets VD.
Nu har jag inte finkammat internet efter mer om denna världsomvälvande nyhet, men TT är inte mycket bättre än Aftonbladet.

Och vad ska VDn säga menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in