2014-03-25, 19:11
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebowt
Äntligen Legend! Spelat Control Warrior konstant hela säsongen och pendlat mellan rank 1 och 3 men bytte till Handlock och gick obesegrad från 3 rakt in i Legend

Grattis!
Handlock är roligast tycker jag.
Citera
2014-03-25, 20:32
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Ska man förstöra nat pagle för 1600 dust? Kom upp att de gjort ngn förändring på han.
Skulle inte säga att Nat Pagle är helt ospelbar nu men saknar du andra legendaries är det lätt värt att de'a han för något bättre.
Citera
2014-03-25, 20:36
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av errk
Japp, försöker vara så dryg jag bara kan eftersom de spelar en hjärndöd och tråkig deck med noll finess och enda gången de vinner är om man har ruskig otur med draws... De sabbar spelupplevelsen för mig så jag gör det för dem med.

Det bästa är ju ändå att du förlorar både matchen och din egen tid
Citera
2014-03-25, 21:06
Medlem
KattPerssons avatar
Började spela detta idag och jag undrar om man kan spela detta vettigt utan att betala för massa kort?
Testade att möta en expert-bot och hans kort var då alltför bra för min lilla jaina.
Citera
2014-03-25, 21:39
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Började spela detta idag och jag undrar om man kan spela detta vettigt utan att betala för massa kort?
Testade att möta en expert-bot och hans kort var då alltför bra för min lilla jaina.

Det går absolut
Citera
2014-03-25, 22:01
Medlem
Ollitos avatar
Citat:

Lira mycket i arenan. Gör du bra ifrån dig där kan du tjäna många packs, pengar och dust. Det är snabbaste sättet att få så många bra kort som möjligt på snabbast tid.
Citera
2014-03-25, 22:37
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

Expert-botarna kommer du ta enkelt om nån dag.

Jag spelar extremt casual, netdeckar inget och går typ 3,4 eller 5-3 i arena. körde lite ranked förra "säsongen" och jobbade mig upp till rank 10. Men jag tar ai:n i 100%. Så du kommer krossa expert-ai:n om nån dag.
Citera
2014-03-25, 22:49
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Expert-botarna kommer du ta enkelt om nån dag.

Jag spelar extremt casual, netdeckar inget och går typ 3,4 eller 5-3 i arena. körde lite ranked förra "säsongen" och jobbade mig upp till rank 10. Men jag tar ai:n i 100%. Så du kommer krossa expert-ai:n om nån dag.

Expert AI är faktiskt ganska utmanande att spela mot med default deck sedan de höjde svårighetsgraden. Vissa matchups är i stort sett omöjliga tills du gör ett eget deck. Jag tror att det är det som är tanken också.
Citera
2014-03-25, 23:35
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Skulle inte säga att Nat Pagle är helt ospelbar nu men saknar du andra legendaries är det lätt värt att de'a han för något bättre.

Jag har rätt många legendaries, men vet inte alls när det är bra läge att spela ut nat pagle. Måste man nästan ha ngn taunt ute?
Citera
2014-03-25, 23:39
Medlem
Poro_poikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Expert AI är faktiskt ganska utmanande att spela mot med default deck sedan de höjde svårighetsgraden. Vissa matchups är i stort sett omöjliga tills du gör ett eget deck. Jag tror att det är det som är tanken också.

sålänge man spelar smart är det inga problem att slå expert AI :P
Citera
2014-03-25, 23:51
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot

Vet inte när de gjorde om AI:n, men jag spelade mot expert nån vecka efter det blev public beta med lekar jag hade gjort av bara de kort man får av att levla upp till 10. Tyckte inte direkt det var nåt problem.
Men är som sagt casualspelare som inte netdeckar.
Citera
2014-03-26, 00:26
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poro_poika
sålänge man spelar smart är det inga problem att slå expert AI :P

Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Vet inte när de gjorde om AI:n, men jag spelade mot expert nån vecka efter det blev public beta med lekar jag hade gjort av bara de kort man får av att levla upp till 10. Tyckte inte direkt det var nåt problem.
Men är som sagt casualspelare som inte netdeckar.

Okej, kanske jag som är korkad då. Jag har i genomsnitt 7-12 vinster i arena vad nu det innebär, men det torde ju vara svårare än expert AI åtminstone. Sen säger jag inte att det är svårt att vinna, jag sa att det är betydligt mer utmanande än vad det brukade vara, och då särskilt med vissa matchups. Jag tror att mage vs hunter var en av dem. Default mage har i princip de värsta korten i spelet. En massa lowdrops och random murlocs utan synk och annat skit man hittar på överskottsbolaget.

Jag minns inte heller när det ändrades. Tror det var i senaste patchen.

Förresten nämnde jag med grundlekarna, inte med custom decks. Jag utgick ifrån att KattPersson inte hade kommit så långt än.
Senast redigerad av TheBoot 2014-03-26 kl. 00:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in