2014-03-23, 17:51
Medlem
Baseballbats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poro_poika
Visst fan är det jobbigt då handen är full med 4-8 mana cost kort och man är på turn 2 och motståndaren slänger ut en massa 1-2 drops. Men fan vad spelet skulle bli tråkigt om alla hade perfekta hands hela tiden. Bygg hellre en lek med en förståndig mana curve så att man majoriteten av matcherna får någolunda god starting hand och passliga kort genom resten av gamet.

Jag kör "IN your face mage" vilket jag tycker är sjukt skoj Men ibland blir man bara rent av förbannad när man får sina dyraste kort först. Speciellt när man har så få av dem...
Citera
2014-03-23, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baseballbat
Jag har:
2x 10 kort
1x 6
1x 5
2x 4

Sedan är resten 1-3 kort.
Senaste 4 gamesen har jag dragit 4 av de korten först

Kan inte göra ett piss då eftersom att hela min deck är byggd runt early game och får jag inte ut ett enda kort så är det kört för mig för han har för mycket ute.

Det är ganska ofta jag drar mina 10 kort DIREKT och båda tidigt. Chansen är ju så otroligt liten men det har hänt varje game senaste 10 gamesen.

Vem spelar 10-kort?

Man drar skit ibland, men man räknar inte undantagsfall utan hur decket klarar 100 matcher.
Citera
2014-03-23, 20:00
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ER433
Vem spelar 10-kort?

Man drar skit ibland, men man räknar inte undantagsfall utan hur decket klarar 100 matcher.
Beror väll lite på vilken klass man spelar, men det finns ju fler-tal 10-mana kort som är riktigt bra? Man kanske inte ska ha så många utav dem om man spelar vissa klasser, men rent generellt är det inte direkt dåliga kort.
Citera
2014-03-23, 20:29
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Vem spelar 10-kort?

Jag. I mitt Priestdeck har jag 2 x Mind Control. De har räddat mig massor av gånger.
Citera
2014-03-23, 20:39
Medlem
Baseballbats avatar
Citat:
Vem spelar 10-kort?

Pyroblast? Rätt så bra spell .. gör lite skada och sånt.

4 games irad känns dock lame
Citera
2014-03-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Beror väll lite på vilken klass man spelar, men det finns ju fler-tal 10-mana kort som är riktigt bra? Man kanske inte ska ha så många utav dem om man spelar vissa klasser, men rent generellt är det inte direkt dåliga kort.

Nej, alla 10-kort är dåliga kort.

Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Jag. I mitt Priestdeck har jag 2 x Mind Control. De har räddat mig massor av gånger.

Mind Control är skit, de blir bara sittandes i decket. Den kanske räddar 1 av 100 spel, men vem vill spela mot dåliga odds? Har det gått så långt att man i ett desperat försök försöker rädda spelet med hjälp av MC så har man varit dominerad större delen av spelet och då har man ett dåligt deck.

Citat:
Pyroblast? Rätt så bra spell .. gör lite skada och sånt.

4 games irad känns dock lame

Pyroblast är värdelöst.

Har man 10-kort så är man dömd att dra dessa när man inte kan använda dessa ens.
Citera
2014-03-23, 22:05
Medlem
Baseballbats avatar
Citat:

Mind Control är skit, de blir bara sittandes i decket. Den kanske räddar 1 av 100 spel, men vem vill spela mot dåliga odds? Har det gått så långt att man i ett desperat försök försöker rädda spelet med hjälp av MC så har man varit dominerad större delen av spelet och då har man ett dåligt deck.

Pyroblast är värdelöst.

Har man 10-kort så är man dömd att dra dessa när man inte kan använda dessa ens.
Pyroblast är lååångt ifrån värdelöst. Det är den bästa finishen i spelet.
Min deck har mycket "Draw cards" så jag har ALLTID den innan 10 mana cost.
Jag menar verkligen alltid. Har kört 20 games med denna decken och haft det alltid.
Citera
2014-03-23, 22:47
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:

Pyroblast är värdelöst.

Nja, både MC och Pyroblast fungerar riktigt bra som finishers samt så räddar MC dig relativt ofta (ca varannan gång). Onödigt att ha mer än en däremot. Tycker du även att Deathwing är värdelös?
Citera
2014-03-24, 00:14
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:

Mind Control är skit, de blir bara sittandes i decket. Den kanske räddar 1 av 100 spel, men vem vill spela mot dåliga odds?

Verkligen inte, dock räcker det med en.

Citat:
Pyroblast är lååångt ifrån värdelöst. Det är den bästa finishen i spelet.
Min deck har mycket "Draw cards" så jag har ALLTID den innan 10 mana cost.
Jag menar verkligen alltid. Har kört 20 games med denna decken och haft det alltid.

Pyroblast är knappst den bästa "finishern" i spelet och att alltid ha den innan runda 10 är då fan inget positivt. Någonsin.
Citera
2014-03-24, 00:25
Medlem
Helvete vad tråkigt det är att möta zoo locks hela jävla tiden, suttit ikväll o mött zoo lock 6ggr i rad... Lagom kul när man vill testa nya decks, lyckligtvis slipper man dom i ranked eftersom det bara är kassa spelare och troll som kör det...
Har börjat dra ut på varje drag tills stubinen tar slut bara för att jävlas.
Citera
2014-03-24, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av errk
Helvete vad tråkigt det är att möta zoo locks hela jävla tiden, suttit ikväll o mött zoo lock 6ggr i rad... Lagom kul när man vill testa nya decks, lyckligtvis slipper man dom i ranked eftersom det bara är kassa spelare och troll som kör det...
Har börjat dra ut på varje drag tills stubinen tar slut bara för att jävlas.

Vad är jobbigare än zoo-locks? Sådana som du som förstör spelet. Jävla idiot.
Citera
2014-03-24, 01:00
Medlem
Citat:
Vad är jobbigare än zoo-locks? Sådana som du som förstör spelet. Jävla idiot.

Japp, försöker vara så dryg jag bara kan eftersom de spelar en hjärndöd och tråkig deck med noll finess och enda gången de vinner är om man har ruskig otur med draws... De sabbar spelupplevelsen för mig så jag gör det för dem med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in