2014-03-15, 20:58
Medlem
Hej, tänkte köpa frön från Smoketower för odling inomhus, kan någon rekommendera någon sort som blir bra april-oktober och hinner gå i blom?
Citera
2014-03-20, 14:22
Medlem
Zoxxys avatar
Tja grabbs! Äntligen äntligen är det dags att skaffa tält och starta första odlingen inomhus (tidigare fört dagbok för utomhus ak47)
Det lutar mot White widow från nordenseeds, enbart för vi provade WW i Amsterdam och det var sjukt bra. Men tar gärna emot alla tips, antingen era egna favoriter, eller rekommendationer för någon som kör sin första odling
Citera
2014-03-20, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoxxy
Tja grabbs! Äntligen äntligen är det dags att skaffa tält och starta första odlingen inomhus (tidigare fört dagbok för utomhus ak47)
Det lutar mot White widow från nordenseeds, enbart för vi provade WW i Amsterdam och det var sjukt bra. Men tar gärna emot alla tips, antingen era egna favoriter, eller rekommendationer för någon som kör sin första odling

skulle inte köpa nordenseeds om du ska odla i tält, köp från nån känd frötillverkare som tex GHS, barneys farm eller sensi seeds. så du får riktig kvalité på rökat, dom har bättre o stabilare gener än nordenseeds.
Citera
2014-03-20, 18:27
Medlem
Zoxxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoxpuff07
skulle inte köpa nordenseeds om du ska odla i tält, köp från nån känd frötillverkare som tex GHS, barneys farm eller sensi seeds. så du får riktig kvalité på rökat, dom har bättre o stabilare gener än nordenseeds.

Ok tackar för tipset, ska kolla på dessa sidor! Andra tips? Strain?
Citera
2014-03-20, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoxxy
Ok tackar för tipset, ska kolla på dessa sidor! Andra tips? Strain?

beror ju på vad för typ av röka du vill få ut, du kan ju välja själv om det ska vara indica, sativa eller en hybrid.
Citera
2014-03-21, 19:14
Medlem
Zoxxys avatar
Det fick bli White Widow fem, från GHS
Citera
2014-03-23, 19:07
Medlem
börjar bli tid å beställa hem frön till sommarodlingen utomhus. varit inne å kollat på lite olika sidor och inte kommit fram till något än... men hade tänkt att sätta några auto, semi och några "vanliga". är det någon som har några bra tips? (bor i zon 3-4) kvittar om det är sativa/indica.
Citera
2014-03-24, 23:06
Medlem
Dysfunktions avatar
bra avkastning, bra kvalitét, hit me
Citera
2014-03-25, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jokkejj
börjar bli tid å beställa hem frön till sommarodlingen utomhus. varit inne å kollat på lite olika sidor och inte kommit fram till något än... men hade tänkt att sätta några auto, semi och några "vanliga". är det någon som har några bra tips? (bor i zon 3-4) kvittar om det är sativa/indica.

Jag skulle rekommendera Auto AK47 samt Auto Tropical från Nordenseeds. De har alltid bra kvalle och service.

AKn ger ett rätt tungt rus medan Tropical är nästan helt sativa. Tropical blir dessutom klar på typ 70 dagar utmhus vilket är nice om man vill ha skörd under sommaren.
Har testat båda
Citera
2014-03-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
Jag skulle rekommendera Auto AK47 samt Auto Tropical från Nordenseeds. De har alltid bra kvalle och service.

AKn ger ett rätt tungt rus medan Tropical är nästan helt sativa. Tropical blir dessutom klar på typ 70 dagar utmhus vilket är nice om man vill ha skörd under sommaren.
Har testat båda

hur mycket ligger skörden på ca per planta (vet att det varierar mycket)? hur mycket fick du ut per planta?
har du några tips på "vanliga" frön? tack för hjälpen, uppskattas
Citera
2014-03-26, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jokkejj
hur mycket ligger skörden på ca per planta (vet att det varierar mycket)? hur mycket fick du ut per planta?
har du några tips på "vanliga" frön? tack för hjälpen, uppskattas

På deras hemsida står det 30-65 gram/planta. Jag var tvungen att hålla mina små pga. stealth så fick ut ca 20 gram/planta.
Har aldrig odlat vanliga men ska eventuellt köra White Widow i sommar Blir lite Tropical också eftersom de är så jäkla snabba.
Citera
2014-03-28, 20:03
Medlem
Mina damer och herrar.

I min ljuva ungdom fick jag vid ett fåtal tillfällen möjlighet att smaka på grönt som måste ha varit Sativa-dominerat. Jag blev glad, fnittrig, pigg, fånig, fick för mig en massa tokigheter men aldrig så att det blev obehagligt. Nu är jag på jakt efter en strain som är rejält Sativa just för att komma tillbaka till det där som jag så väl uppskattade. Jag har massor med "Blue Streak" som jag odlade förra året. Den är inte dum men egentligen alldeles för mycket "couch lock" för min smak.

Kruxet är att jag behöver en lågväxande variant då den plats jag odlar på (utomhus) är perfekt men bara för plantor upp till max 90-100 cm. Blir de längre tittar de upp över övrig vegetation och syns lite för bra. Jag har förstått att de flesta Sativaplantor lätt blir väldig höga men hoppas nu desperat att någon av er kan rekommendera en sort som kan hålla sig under metern?

Om det är omöjligt så hoppas jag på någon slags hybrid mellan Indica/Sativa som får bli en kompromiss mellan växthöjd och maximal Sativa.

Jag tar tacksamt emot förslag. Mer än gärna med länk till lämplig webshop om ni har det.

Tack!!

// Moi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in