Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-01, 22:26
  #1057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av technoboy85
Nybörjare på att odla.
Undrar om det ens möjligt att odla utomhus i Sverige?
Om möjligt vilken sort föredra och när ska man plantera för att det ska hinna växa?

Sår man direkt i jorden ute eller sår man först hemma och låter det komma igång ett par veckor innan man planterar ute?
När brukar man så på våren?

Vet att det finns autoblommande som ska kunna leverera färdig skörd om ca 8-12 vevkor men har ganska liten skörd på ca 50gr.

Jag undrar mer om det finns feminiserade sorter som börjar blomma ca 8-10v innan det ska skördas och som kan leverera upp till 500gr

Tacksam för alla svar som har med min fråga att göra.

Här har du en hel meny med utomhusfrön för nordiskt klimat. Dom är dock inte feminiserade. Vill du ha stora pjäser så välj frön från hybrids from hell.


https://nordicgenetics.net/da/produk...outdoor-seeds/

Är du efter feminiserade så har du inte lika mycket att välja på. Kolla Gorilla seeds på samma hemsida. Dom har utomhusfrön som är feminiserade men jag har inte hört om någon som odlat dom i Sverige. Men funkar dom i Danmark och UK så kommer dom funka i södra Sverige också. Längre norrut är osäker på.

Det finns en heeeel svensk utomhusodlingstråd om du missat det. Läs dom först två inläggen innan du ens försöker dig på utomhusodling i Sverige.
Citera
2022-10-18, 17:18
  #1058
Medlem
tja!

Aldrig odlat innan men det här är vad jag söker:

-Så mycket skörd per planta (otippat va) men mycket viktigt
-Sativa dominerad gärna nån % CBD i de med.
-Hyfsat kort odlings tid ca 10 veckor
-Eftersom jag är nybörjare inom odling, hyfsat lättskött. (Men rökt 20 år ca så ska va bra skit
-Kommer odlas i tält förmodligen 180 -200 högt.

Så ber ödmjukast om tips här:
stor skörd, lättskött, bra grejer och hyffsat kort odlingstid, sativadominerat.

vet inte bredden på tältet än så kanske köpa nåt där växten blir smalare men lång (beror på ekonomi men plantor som blir runt 180cm men smala så man får in ett per krukor kanske 60x80 x200 eller 60x60 x 200, 4,6 krukor?

en sort jag diggar stenhårt är Ak47 men vet inte hur mycket man får ut av dom samt storlek.
intresserad av white widow, white russian, amneseia haze, lemon haze,
eller skunk? är det nåt att ha minns när man var femton var det ett jävla tjat om skunk haha.

men nån som vet nåt bra förutom dom sorterna kom gärna med förslag helst sativa bara.

men är det nån vänlig själ som vill guida mig här, mängd ovh kvalite och sativa viktigast som sagt.

tack på förhand.

MVH Iron Thearapy.
Citera
2022-10-20, 04:41
  #1059
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irontherapy
tja!

Aldrig odlat innan men det här är vad jag söker:

-Så mycket skörd per planta (otippat va) men mycket viktigt
-Sativa dominerad gärna nån % CBD i de med.
-Hyfsat kort odlings tid ca 10 veckor
-Eftersom jag är nybörjare inom odling, hyfsat lättskött. (Men rökt 20 år ca så ska va bra skit
-Kommer odlas i tält förmodligen 180 -200 högt.

Så ber ödmjukast om tips här:
stor skörd, lättskött, bra grejer och hyffsat kort odlingstid, sativadominerat.

vet inte bredden på tältet än så kanske köpa nåt där växten blir smalare men lång (beror på ekonomi men plantor som blir runt 180cm men smala så man får in ett per krukor kanske 60x80 x200 eller 60x60 x 200, 4,6 krukor?

en sort jag diggar stenhårt är Ak47 men vet inte hur mycket man får ut av dom samt storlek.
intresserad av white widow, white russian, amneseia haze, lemon haze,
eller skunk? är det nåt att ha minns när man var femton var det ett jävla tjat om skunk haha.

men nån som vet nåt bra förutom dom sorterna kom gärna med förslag helst sativa bara.

men är det nån vänlig själ som vill guida mig här, mängd ovh kvalite och sativa viktigast som sagt.

tack på förhand.

MVH Iron Thearapy.

Jag tycker Jack Herrer är en favorit. Sen så högt tält takhöjden tillåter. Ja så mycket bredd du får plats med. Mycket planta om det är
Är early. Hur pass smala som sdu skriver har jag ingen aning om. Men stora "inte för många". Jag tyckte mitt första 120×120×200 var i minsta laget. Hoppas du lyckas bra!

Har du någon vettig seedbank för inomhus plantor i åtanke?
Citera
2022-10-25, 15:26
  #1060
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liteknepig
Jag tycker Jack Herrer är en favorit. Sen så högt tält takhöjden tillåter. Ja så mycket bredd du får plats med. Mycket planta om det är
Är early. Hur pass smala som sdu skriver har jag ingen aning om. Men stora "inte för många". Jag tyckte mitt första 120×120×200 var i minsta laget. Hoppas du lyckas bra!

Har du någon vettig seedbank för inomhus plantor i åtanke?
Tack för svar!
Då ska jag kolla Up mr jack herrer.
Flyttar snart och det finns sovalkov och garderober antingen blir det.. Hela sovalkov
Eller bara 2 små garderobsodlingar...

Nej har ingen speciell Seedbank för inomhus, har du?
Mvh
Citera
2022-11-13, 17:29
  #1061
Medlem
Har ni tips på bra och stabila strains för utomhusodling?

Söker en variant som är mer uppflyftande, kreativ och party och en variant som är mer sövande eller lagom för att sitta i soffan och prestera minimalt.

Vill inte ha för starka varianter, max 15% gärna 1:1 ratio med cbd.
Citera
2023-02-08, 18:06
  #1062
Medlem
Halloj

Jag har en större mängd cannabisfrö ifrån ett antal olika cannabissorter, och jag är på jakt efter ett Svensk eller nordisk odlingsforum. Alla Svenska forum jag tittat på är lika döda som Lunarstorm. Är det någon som kan tipsa om någon sida där medlemmar själva kan köpa/sälja/byta sina egenodlade frön med varandra? Super stort tack på förhand.
Citera
2023-07-07, 13:44
  #1063
Medlem
Oseans avatar
https://www.youtube.com/watch?v=ky2-...=StrainHunters

Helt underbart o se. Ska skaffa en sån room for rent o sätta i fönstret fan man blir så jävla instängd av att stanna inom landets gränser några år
Citera
2023-10-09, 23:34
  #1064
Medlem
Benmaergskylans avatar
Fick precis den här bilden av min supplier, ska tydligen vara en cookies strain av någon sort.

https://imgur.com/a/U26WB6z

Vad tycker ni? Ser den inte sjukt laddad ut med godis?

Ps. den hänger på tork
Citera
2024-03-02, 23:13
  #1065
Medlem
FrostensBarns avatar
Tänkte köra 1-2 strains i fönstret nu framåt våren&sommaren. Tips på strains som ej stinker?
Diskreta strains dvs. autoflower ofc.

Bara odlat i tält förr, och lättare att hålla lukten under kontroll..
__________________
Senast redigerad av FrostensBarn 2024-03-02 kl. 23:25.
Citera
2024-04-15, 02:27
  #1066
Medlem
Var fan hittar man regular auto?

Hittar bara auto+fem eller photo+fem/regular.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback