2014-02-20, 08:11
Medlem
Nu börjar min första testodling att bli klar och hjärnan går på högvarv vad jag ska stoppa in i tältet nästa gång.
Planen är att stoppa in fyra plantor och bönorna kommer att köpas från Attitude Seedbank.
Jag kommer att köra Autoplantor, dels för att jag är nybörjare så det känns lite enklare och dels för att jag kommer att köra fyra plantor i ett 90x90 tält så lite mindre storlek gör ju inget.
Jag kikar på lite härliga sativa-strains och har bestämt mig för att köra Royal Queen Seeds Jack Herer Automatic men sen är det stopp.
Nån härlig genetik som ni tycker att man borde prova? Det här blir en sativaodling men hybrider med mest sativa är ju välkomna.
Vilken är den mest välsmakande sativa ni rökt?
Citera
2014-02-20, 08:18
Medlem
Grapefruit, Big grapefruit och C99 från Femaleseeds. De är inte autoflower men har du ljuset på 12/12 från början blir de inte stora. Hur mycket jord du använder påverkar också storleken. Det är inte enklare att odla auto så varför slösa all tid på dåliga strains när du kan odla något som är bra?
Citera
2014-02-20, 09:00
Medlem
Nej egentligen är det ju inte enklare att köra auto, det kanske är tålamodet det brister på. När en dröm där jag sitter och har flera stora glasburkar med olika strains att välja på när det är dags att ta en rök. Kanske vill dit fort
Hur stor är skillnaden på skörd på en vanlig och en auto av samma strain?
Jag kommer att köra dem i 14 liters krukor så de blir ju rätt stora.
Ok, jag skiter i automaterna. Kör vanliga, feminiserade.
Grapefruit strainsen verkar lovande, främst smaken.
Tack!
Citera
2014-02-20, 19:32
Medlem
De tar inte så mycket längre för vanliga strains jämfört med auto. 70-80 dagar från frö brukar det ta för en vanlig att mogna med 12/12 från start. Då hoppar man förstås över vegetativa stadiet, så de börjar blomma i tredje veckan. Finns också en variant där man veggar tills cirka 14 dagar och sen byter till 12/12, då börjar de också blomma runt tredje veckan men blir en smula större än vid 12/12 från start. Har man jättelitet utrymme är det ju bra att helt skippa veg.
Grapefruit är ett bra val, den luktar mycket gott och speciellt och ger en väldigt psykedelisk effekt med långt rus. Lukten i slutet av blom påminde nästan om rengöringsmedel med fruktdoft. Big grapefruit är också bra men det var lite mer indica i den.
Senast redigerad av skogstokigturk 2014-02-20 kl. 19:34.
Citera
2014-02-21, 08:14
Medlem
Fast jag veggar dom nog ordentligt några veckor. Kör jag vanliga så kan jag ju toppa dem också.

Grapefruit och Jack Herer får det bli hittills. Nån mer Sativa strain som rekommenderas?
Citera
2014-02-26, 11:33
Bannlyst
söker några bra feminiserade frön för utomhus odling sverige, vill gärna ha bra pris på skiten då det ska inhandlas minst 100 stycken. några bra tips?
Citera
2014-02-26, 12:04
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingofevil
söker några bra feminiserade frön för utomhus odling sverige, vill gärna ha bra pris på skiten då det ska inhandlas minst 100 stycken. några bra tips?
http://cannaseeds.dk/butik/index.php/cPath/27
Bra frön, till bra priser!

Utomhussorterna är inte feminiserade, men för det priset kan man fan lägga ner lite energi och rensa ut hanarna!
Senast redigerad av perineum 2014-02-26 kl. 12:07.
Citera
2014-02-26, 13:26
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingofevil
På seedheaven.net finns en breeder som heter Lala, han har en od mix blandat autos och stora för 15$/40 st ( ej femmade).
Vill du ha billiga femmade är väl Norden seeds de billigaste att köpa bulk av.
Citera
2014-03-02, 00:16
Medlem
Någom som har koll på automazar, om den fungerar bra att köra utomhus i sverige?
Citera
2014-03-05, 16:29
Medlem
Tjenare!

Nu är de så att sommaren är på väg och det skall kanske odlas

Jag behöver hjälp att välja frö som klarar av sthlms regionen och inte behöver så mycket ompyssling, som jag fattat det så kallas dem för autoflowering?!

En till egenskap jag önskar är att dem inte ser ut så mycket som weed plantor när dom väl växer

en till fråga, skall man förgro dem hemma eller funkar det att plantera direkt i marken? och måste man gräva ett hål då och lägga i köpe jord?

Tack på förhand!
Citera
2014-03-08, 15:24
Medlem
Blauschimmelkases avatar
Behöver hjälp... kan inte välja strain själv, vilken av Liberty Haze, Critical Kush och Blue Cheese från Barney's Farm hade ni valt? Gärna motiverat varför, rangordna också gärna... ex. 1. LH 2. CK 3. BC
Citera
2014-03-13, 15:04
Medlem
Planerar att Odla LR#1 inomhus. Någon som är erfaren och kan tipsa om en bra sida som säljer sativa feminina frön av Lowryder 1? En sida som man kan lita på, som alltså verkligen levererar frön och verkligen ger den sorten som man beställt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in