2014-03-25, 16:14
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exeptionel
Prövade för första gången igår med några kompisar att verkligen köra en split-push taktik.
Jag var Shyvana top och jag stannade där och pushade fram till inhibitor, sedan roterade jag bot och gjorde samma sak där. Spelade tre matcher med den taktiken och jag mötte Renekton två gånger samt Riven en gång. När jag väl fått botrk, sunfire samt randuins så kunde dom inte stoppa mig utan det krävdes minst två personer för att stoppa min push. När det var två personer top/bot så pushade resten av laget mid och så höll vi på. Alla tre matcher var enkla vinster.

Hur fan stoppar man ett lag som samarbetar så som vi gjorde? Dom andra tog det jävligt lugnt och startade aldrig en fight eftersom dom ibland var 4v5 mid medans jag pushade, och sen när det blev 1v2 top/bot så gick dom på offensiven. Hur skulle ni ha stoppat mig? Jag vet själv inte hur jag skulle ha gjort om jag var fienden.
Varför bygger du sunfire om du vill kunna skada torn mer? Är inte randuin + valfritt hp item bättre? Om din motståndare står bredvid dig får ju du turret aggro annars.

Hur folk borde stoppa split: som alltid hur man stoppar splits, teleport/ champs med bra waveclear (Ziggs, Morgana, singed) eller som kan tanka framför torn (Singed, Yorick). Alternativt om man vill köra lite mer udda: proxy singed, blir svårt att pusha torn när man i de allra flesta fall inte har någon creep wave.

Edit: alternativt om man bortser från picks: ta objectives för att sedan gå och ganka dig tidigt. Kommer du så långt som att ta ner tier 2 torn gör deras junglare något åt helvete fel om man inte kan ganka någon som är så pushad. I övrigt låter er taktik som ungefär det som Fnatic kör ganska ofta, alltså ha en person som splittar med teleport.
Senast redigerad av EnDront 2014-03-25 kl. 16:21.
Citera
2014-03-25, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robinthebeast
Tips på några bra champs som inte många kör?
Ahri, Twitch, Olaf, Twisted Fate
Citera
2014-03-25, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
I och med den nya passiven på tear som gör att den stackas även när man inte göra några skills så går det snabbare att få Muramana altenrativ Seraph's.

New Passive: Additionally grants +1 maximum mana per 8 seconds (+1 maximum mana per 6 seconds on Crystal Scar)

--
Kha'Zix gjorde den om så att när man evolvar R först så får man 2 sekunder varje "charge" och man har fortfarande 3 stycken charges, dem har desustom gjort så man ignorerar unit collision när man är stealthad så man kan hoppa in, stealtha & springa iväg igen. Kom ihåg att när man har uppgraderat ultin så tar man 50% mindre damage när man är stealthad också.

Q & E AD ratio's på kha har blivit nerfade rätt hårt (8%->6% & 100 max dmg emot monster på Q) och 0.8 bonus AD ratio till 0.2 bonus ad ratio.

Jag tror det är lättare om du faktiskt läser patchnotes om dem och sen försöker förstå själv.
Tack för förklaringarna!

Jo att läsa om det själv vore väl mest optimalt men varje gång jag uppmärksammar det så är jag på jobbet och då är allt som har med spel att göra blockat.
Citera
2014-03-25, 18:58
Medlem
DiscoBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikmannen
Berätta mer, jag har fastnat i andra spel och inte riktigt hängt med i patcharna.

Sedan om någon skulle vilja förklara varför R är bättre att evolva än Q som första val på Kha'zix nu för tiden också vore det toppen.

Jag "evolvar" E alltid först som jungler...
Citera
2014-03-25, 19:24
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoBrand
Jag "evolvar" E alltid först som jungler...
Bättre evolva R nu efter patch 4.3
Citera
2014-03-25, 19:50
Medlem
Caprice110s avatar
Hur gör ni vs heim?

Tycker han blivit sjukt stark nu :S
Citera
2014-03-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Hur gör ni vs heim?

Jag gör sönder hans turrets innan han får upp flera. Han är ju inte direkt känd för att ha enorm med hp så en DFG och en skaplig burst brukar fixa saken. Men som sagt, hans turrets måste bort.

Har kört zed mot honom flera gånger och vid lvl 6 så har han inte så mycket att säga till om. Men jag har nog aldrig mött en bra heimer så jag vet inte riktigt hur en bra Heimer agerar.
Citera
2014-03-25, 23:13
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Hur gör ni vs heim?

Lite olika, möter jag honom i lane så väljer jag någon som kan röja bort hans torn snabbt och effektivt utan att förlora någon nämnvärd hp/mana.

Är man i jungeln och tycker det passar fint i den kompen man har, så pickar man Yi och trollar sönder han på några sekunder
Citera
2014-03-25, 23:34
Medlem
Emeritus-IIs avatar
Är det bara jag som kör med attackerna på 1,2,3,4 och rör ''kameran'' på wasd? Känns så jävla logiskt för mig, men jag vet inte mycket.
Citera
2014-03-25, 23:49
Medlem
gurka5OOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emeritus-II
Är det bara jag som kör med attackerna på 1,2,3,4 och rör ''kameran'' på wasd? Känns så jävla logiskt för mig, men jag vet inte mycket.
Jävligt smart igentligen. Blir dock rätt svårt då man har nötit qwer som abilities och 123 för items. Kör alltid med kameran locked.

Känns som att man har en fördel om man lirar blå sida eftersom på lila sidan så täcker HUD:en en bit av synen. Märks tex väldigt tydligt om man kör nidalee mid med kameran locked, man kan inte ens se hela rangen på sitt spjut, det kan man däremot på blå sidan. Luddigt förklarat
Citera
2014-03-26, 01:35
Medlem
bananingvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka5OO
...Kör alltid med kameran locked.
Alltså, varför i helvete spelar man med locked kamera? Enda jag kan tänka mig är folk med 0 lp i bronze V som spelar på det sättet...
Citera
2014-03-26, 01:55
Medlem
Citat:
Hur gör ni vs heim?

Sitter långt bak och farmar tills jag är level 6, då kallar jag på gank (Heimer är nästan alltid pushad, om han inte spelar som ett retard) och 1shottar honom. Det flesta midlaners kan bursta sönder honom, men många gör misstaget att gå in och fighta honom i hans turrets. Så vänta bara och spela passivt, döda honom level 6 med gank och vinn gamet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in