2014-03-25, 10:40
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Haha, varken Amumu eller Nasus blir bannade. Men ja, finns väl folk som trollar om de inte får spela vad de vill här också även om det inte är så vanligt, haha.
Mot amumu kan man split pusha, helt klart effektivt, man kan även försöka dodgea hans Q och sen kitea honom om han träffar ett target han inte vill ulta, vilket nog är det vanligaste. Typ att man har en Renek/Shyvana/Trundle långt fram som bara tar emot hans stun och sen slår på honom så att han inte vågar engagea igen. Lite mer risky men jävligt mycket mer frustrerande för Amumu :>

Det låter intressant! finns det även någon bra counter junglare mot amumu?

Okej, men antar det inte är lika vanligt där uppe som här nere :/ så svårt att klättra när man får sådana spelar i sitt lag

Jag försöker maina mid då jag tycker det är roligast samt lättast att hjälpa laget, brukar gå bot och top för att mitt lag skall få kills så vi vinner matchen. Men vad för champs är bra på att splitpusha om man går mid?

Försöker spela yasuo en del, dock ofta bannad. Spelade förut Kha mid men inte gjort det efter Q nerfen utan tycker han känns bättre som junglare nu. Som du ser gillar jag assasins mid :P

Vem är "bäst" splitpushare av:
Riven, zed, yasuo eller kanske någon annan?

För även om jag inte provat själv så ofta så tror jag det kan vara väldigt effektivt att splitpusha eftersom folk inte kollar på minimap så ofta i silver xD
Citera
2014-03-25, 10:44
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo

Okej, men antar det inte är lika vanligt där uppe som här nere :/ så svårt att klättra när man får sådana spelar i sitt lag

Jag försöker maina mid då jag tycker det är roligast samt lättast att hjälpa laget, brukar gå bot och top för att mitt lag skall få kills så vi vinner matchen. Men vad för champs är bra på att splitpusha om man går mid?

Försöker spela yasuo en del, dock ofta bannad. Spelade förut Kha mid men inte gjort det efter Q nerfen utan tycker han känns bättre som junglare nu. Som du ser gillar jag assasins mid :P

För även om jag inte provat själv så ofta så tror jag det kan vara väldigt effektivt att splitpusha eftersom folk inte kollar på minimap så ofta i silver xD

Jag spelar nidalee bruiser top en del och tycker det är sjukt kul eftersom de man möter aldrig gjort det och vet ej vilken dmg hon gör (lvl6) :P
Men jag tycker hon är väldigt skön att splitpusha med eftersom hon är snabb i cougar form, svår att jaga, sedan med sin E så får hon attack speed vilket gör att hon kan få ner tornet relativt snabbt ändå. Jag rushar iceborn gualet eftersom den ger mig armor + slow. Den jag hade svårast mot top var olaf men annars brukar jag vinna. De om gank tidigt så du får en erly kill och låt dem sedan ganka igen när du är lvl 6 eftersom du inte gör så mycket dmg innan.

Eftersom jag är silver så blir det inte så fina plays som de är i lcs etc där junglare och mid kan komma top och towerdive lvl 4 för att få en kill :P
Citera
2014-03-25, 12:17
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Lol, på riktigt? Alla fyra spelas väldigt ofta i platinum iaf

Skulle inte säga att Zed spelas överdrivet ofta, de övriga dock.
Citera
2014-03-25, 12:53
Medlem
Repliques avatar
Citat:

Zed, Riven och Yasuo split pushar alla tre väldigt bra. Skulle nog säga att Riven och Zed är snäppet bättre, åtminstone tills Yasuo har Shiv+IE.

Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious

Har nog en Zed med/mot mig vart 6:e game kanske? Minst lika ofta som Jayce åtminstone!
Citera
2014-03-25, 13:08
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:

Jag skulle säga Elise, Pantheon, Lee Sin, och Kha'Zix, champs med bra early damage som kan counterjungla amumu tidigt (då han är svag)
Citera
2014-03-25, 13:15
Medlem
irkens avatar
Beror väl också lite på när i gamet man splitpushar, talar vi om yttersta lategame eller midgame? För i till exempel både Midgame är nog Zed alternativ Riven lite bättre än Yasuo medans i yttersta lategame är nog Yasuo lite bättre än båda två. Sen beror det ju också på vilket lag man möter. Riven är jättebra på att splitpusha men har ju problem att göra det jättebra emot till exempel Gragas eller LeBlanc pga dem behöver inte stå "i" creepwaven.
Citera
2014-03-25, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Jayce? Sen när blev Jayce populär.
Citera
2014-03-25, 15:21
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Jayce? Sen när blev Jayce populär.

När tear gjordes om.
Citera
2014-03-25, 15:28
Medlem
Citat:
När tear gjordes om.
Berätta mer, jag har fastnat i andra spel och inte riktigt hängt med i patcharna.

Sedan om någon skulle vilja förklara varför R är bättre att evolva än Q som första val på Kha'zix nu för tiden också vore det toppen.
Citera
2014-03-25, 16:00
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikmannen
Berätta mer, jag har fastnat i andra spel och inte riktigt hängt med i patcharna.

Sedan om någon skulle vilja förklara varför R är bättre att evolva än Q som första val på Kha'zix nu för tiden också vore det toppen.

De nerfade Kha's Q samt gjorde R bättre. Han tar mindre skada + springer osynligt en längre tid kmr ej ihåg om han även springer snabbare eller inte
Citera
2014-03-25, 16:01
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikmannen

I och med den nya passiven på tear som gör att den stackas även när man inte göra några skills så går det snabbare att få Muramana altenrativ Seraph's.

New Passive: Additionally grants +1 maximum mana per 8 seconds (+1 maximum mana per 6 seconds on Crystal Scar)

--
Kha'Zix gjorde den om så att när man evolvar R först så får man 2 sekunder varje "charge" och man har fortfarande 3 stycken charges, dem har desustom gjort så man ignorerar unit collision när man är stealthad så man kan hoppa in, stealtha & springa iväg igen. Kom ihåg att när man har uppgraderat ultin så tar man 50% mindre damage när man är stealthad också.

Q & E AD ratio's på kha har blivit nerfade rätt hårt (8%->6% & 100 max dmg emot monster på Q) och 0.8 bonus AD ratio till 0.2 bonus ad ratio.

Jag tror det är lättare om du faktiskt läser patchnotes om dem och sen försöker förstå själv.
Citera
2014-03-25, 16:03
Medlem
Citat:
När tear gjordes om.
Men han spelas fortfarande knappt nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto