Citat:
Ursprungligen postat av
Replique
Haha, varken Amumu eller Nasus blir bannade. Men ja, finns väl folk som trollar om de inte får spela vad de vill här också även om det inte är så vanligt, haha.
Mot amumu kan man split pusha, helt klart effektivt, man kan även försöka dodgea hans Q och sen kitea honom om han träffar ett target han inte vill ulta, vilket nog är det vanligaste. Typ att man har en Renek/Shyvana/Trundle långt fram som bara tar emot hans stun och sen slår på honom så att han inte vågar engagea igen. Lite mer risky men jävligt mycket mer frustrerande för Amumu :>
Det låter intressant! finns det även någon bra counter junglare mot amumu?
Okej, men antar det inte är lika vanligt där uppe som här nere :/ så svårt att klättra när man får sådana spelar i sitt lag
Jag försöker maina mid då jag tycker det är roligast samt lättast att hjälpa laget, brukar gå bot och top för att mitt lag skall få kills så vi vinner matchen. Men vad för champs är bra på att splitpusha om man går mid?
Försöker spela yasuo en del, dock ofta bannad. Spelade förut Kha mid men inte gjort det efter Q nerfen utan tycker han känns bättre som junglare nu. Som du ser gillar jag assasins mid :P
Vem är "bäst" splitpushare av:
Riven, zed, yasuo eller kanske någon annan?
För även om jag inte provat själv så ofta så tror jag det kan vara väldigt effektivt att splitpusha eftersom folk inte kollar på minimap så ofta i silver xD