Citat:
Ursprungligen postat av
P-o-beln
Ekonomiska bl.a. Eventuell förudmjukelse. Svaren finns i mh370 och svarta lådan.
Nu skulle vi inte fortsätta på mörkningsspåret visserligen, men jag undrar bara om jag missuppfattat något angående Inmarsats data. Det kommer väl inte från Malaysiska myndigheter, utan från Inmarsat själva vars servrar tar emot dessa "pingar" som skickas ut från satelliten. OK: Man har fått en del data angående planets startkurs och så att jämföra med, men det är väl uppgifter som ingen ifrågasätter.
Att Inmarsat skulle vara inblandade i någon konspiration tycker jag definitivt är långt över alla foliehattsgränser, än mindre att brittiska haverikommissionen för flyg skulle vara det. Därmed kan vi räkna med att planet flugit i drygt 6 timmar efter sista kända observationen och svarat på pingar från satelliten på ett sätt som gör att det är uteslutet att det aldrig skulle ha vänt, utan störtat någonstans i sydkinesiska sjön.
Jag tror du har gjort misstaget att förälska dig i en teori som du själv bidragit till och nu inte klarar av att inse att du hade fel.