2014-03-25, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Hittar inte den rätta källan för tillfället.

http://www.theguardian.com/world/2014/mar/08/malaysian-airlines-plane-live#block-531b1373e4b0d71f92a45e11

Oljespiller och det flytande skräpet verkar inte ha kommit från mh370.

http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2014/03/10/singapore-aircraft-spots-orange-life-raft-or-vest/

Om man nu kan lita på malaysisk media.
Citera
2014-03-25, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Skulle inte bli nåt oljebälte att prata om du jetbränsle hade avdunstat från ytan tämligen fort.. Eventuellt lite hydralolja hade väl guppat vidare
Som sagt. Hata slumpen.
Citera
2014-03-25, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Oljespiller och det flytande skräpet verkar inte ha kommit från mh370.

http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2014/03/10/singapore-aircraft-spots-orange-life-raft-or-vest/

Om man nu kan lita på malaysisk media.
Herregud, det är ju min poäng. Du kan inte lita på deras media.
Citera
2014-03-25, 15:50
Medlem
Citat:

Men om du påstår att malaysia på nåt sätt mörkar om fynden nära vietnam får du gräva fram fakta som stödjer det om du vill bli tagen på allvar.
Citera
2014-03-25, 15:53
Medlem
Citat:

Så din slutsats är att eftersom man inte kan lite på deras media så måste planet ha störtat utanför Vietnams kust. Det är en ganska märklig slutsats. För det första är det inte ovanligt med bråte som flyter omkring på haven och oljefläckar kommer oftast från fartyg.
Sedan undrar jag över motivet. Om planet hade störtat här, vad skulle motivet vara att mörklägga det?
Citera
2014-03-25, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Men om du påstår att malaysia på nåt sätt mörkar om fynden nära vietnam får du gräva fram fakta som stödjer det om du vill bli tagen på allvar.
Eftersom jag varken har resurser eller tillstånd att söka på botten utanför vietnams kust så får jag helt enkelt ta på mig foliehatten och lägga mh370 öde i händerna på framtiden. Hoppas någon fiskare får något på kroken alternativt att något flyter upp till ytan.

Och skulle det visa sig att jag har fel och dom hittar mh370 nån annanstans så har jag absolut inget emot det. Då får jag helt enkelt be den malaysiska regimen om ursäkt och behålla foliehatten. Det kan jag leva med iom att denna mörkläggning torde vara uppenbar.
Senast redigerad av P-o-beln 2014-03-25 kl. 16:00.
Citera
2014-03-25, 15:54
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertOhlsson
Vill bara bifoga bilder av jetplanet som flög över Maldiverna 8 mars. Enligt följande twitterkälla (fem dagar gammal) skall en öbo på Kuda Huvadhoo ha tagit dessa av planet den 8 mars!

http://www.veooz.com/photos/5G_Xa4U.html

San
#MH370 #MalaysiaAirlines islander of kuda huvadhoo (Maldives)has taken a pic of low flying jet.????? http://t.co/1nZyfOto1w

Kan detta stämma?

(FB) TYST! Ni såg ingen jumbojet!

Som tidigare nämnts, kan vara en hoax.
Jag noterar att det är på morgonen, men knappast vid 06-tiden med tanke på skuggorna, planet går åt det håll som vittnena angav, (kom in norrifrån och gick sydöst), så med den riktningen missar den Diego Garcia illa fall. Planet har ställen ute, liknar mh 370, kan vara en 767 från United också men det fanns som sagt inga plan enligt myndigheterna. Kameran verkar vara en övervakningskamera eftersom vinkeln inte ändrats, eller så är den på stativ, men om det nu varit denna borde det ha blivit ett jävla liv samma dag som bilden släpptes. Kan vara värt att hålla öga på denna mystiska bild i alla fall.
Citera
2014-03-25, 16:10
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
20km långt oljetäcke i närheten där planet försvann. Oljearbetarens observation. Bråte/delar som observerats av pilot som rapporterat till atc hongkong + sattelitbilder på bråte i vattnet. Allt detta kan inte vara en slump. Sedan har vi utredarnas sätt att hantera detta.
Naturligtvis kan det vara så att de som undersökt detta har mörkat.

Det kan också vara så att Inmarsat bluffar.

Det kan också vara så att Malysias regering inte lagt fram alla data eller tom lägger fram vilseledande data.

Men: Detta har redan ventilerats i tråden ett antal gånger och resultatet blir detsamma: Vi kan inte få någon konstruktiv diskussion som leder någon vart.

Därför är det lika bra att vi avstår från att spekulera i mörkningar tills det kommer fram något (t ex en Cargolista) som på ett mera handfast sätt antyder att något verkligen är fel.

Och tills det inträffar så kommer upprepningar av påståenden om eventuella mörkningar att raderas.

/Moderator
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2014-03-25 kl. 16:16.
Citera
2014-03-25, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Så din slutsats är att eftersom man inte kan lite på deras media så måste planet ha störtat utanför Vietnams kust. Det är en ganska märklig slutsats. För det första är det inte ovanligt med bråte som flyter omkring på haven och oljefläckar kommer oftast från fartyg.
Sedan undrar jag över motivet. Om planet hade störtat här, vad skulle motivet vara att mörklägga det?
Ekonomiska bl.a. Eventuell förudmjukelse. Svaren finns i mh370 och svarta lådan.

edit: nåja, nu baseras inte min slutsats enbart på det.
Senast redigerad av P-o-beln 2014-03-25 kl. 16:23.
Citera
2014-03-25, 16:24
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ekonomiska bl.a. Eventuell förudmjukelse. Svaren finns i mh370 och svarta lådan.

Nu skulle vi inte fortsätta på mörkningsspåret visserligen, men jag undrar bara om jag missuppfattat något angående Inmarsats data. Det kommer väl inte från Malaysiska myndigheter, utan från Inmarsat själva vars servrar tar emot dessa "pingar" som skickas ut från satelliten. OK: Man har fått en del data angående planets startkurs och så att jämföra med, men det är väl uppgifter som ingen ifrågasätter.

Att Inmarsat skulle vara inblandade i någon konspiration tycker jag definitivt är långt över alla foliehattsgränser, än mindre att brittiska haverikommissionen för flyg skulle vara det. Därmed kan vi räkna med att planet flugit i drygt 6 timmar efter sista kända observationen och svarat på pingar från satelliten på ett sätt som gör att det är uteslutet att det aldrig skulle ha vänt, utan störtat någonstans i sydkinesiska sjön.

Jag tror du har gjort misstaget att förälska dig i en teori som du själv bidragit till och nu inte klarar av att inse att du hade fel.
Citera
2014-03-25, 16:30
Medlem
Citat:

edit: nåja, nu baseras inte min slutsats enbart på det.

Misstänker du att planet blev nedskjutet eller?
Citera
2014-03-25, 16:31
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nu skulle vi inte fortsätta på mörkningsspåret visserligen, men jag undrar bara om jag missuppfattat något angående Inmarsats data. Det kommer väl inte från Malaysiska myndigheter, utan från Inmarsat själva vars servrar tar emot dessa "pingar" som skickas ut från satelliten. OK: Man har fått en del data angående planets startkurs och så att jämföra med, men det är väl uppgifter som ingen ifrågasätter.

Att Inmarsat skulle vara inblandade i någon konspiration tycker jag definitivt är långt över alla foliehattsgränser, än mindre att brittiska haverikommissionen för flyg skulle vara det. Därmed kan vi räkna med att planet flugit i drygt 6 timmar efter sista kända observationen och svarat på pingar från satelliten på ett sätt som gör att det är uteslutet att det aldrig skulle ha vänt, utan störtat någonstans i sydkinesiska sjön.

Jag tror du har gjort misstaget att förälska dig i en teori som du själv bidragit till och nu inte klarar av att inse att du hade fel.
Och därmed sätter vi punkt för denna diskussion tills dess någon kan visa fram mer handfasta belägg för att någon part mörkar.

Tills dess för man istället denna och liknande diskussioner i denna tråd: (FB) Alternativa förklaringar Malaysian airlines MH370 försvinnande

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in