Citat:
Ursprungligen postat av
blackjackk
Visst, du kanske tycker att inte ni kristna har diskriminerats men tyvärr känner inte landets sunnimuslimer som utgör en stor majoritet utav landet samma sak som ni kristna.
Samma korkade påstående har vi hört från från islamister utanför Syrien, fråga dig varför åker 10tusen tals jihadister till Syrien för att kriga när det finns ca 16-17000000 sunni i Syrien, tycker du inte att dessa 16-17m sunni kan lätt bilda egen arme om det va emot regeringen?
Öppna ögonen och inse att majoriteten av landets sunni är på regeringens sida
Citat:
Ursprungligen postat av
blackjackk
Tyckte för mig att jag läste här i forumet att Syriens president måste vara muslim enligt den nya konstitutionen, snacka om att Assad ger sina kristna anhängare likt dig en spottloska i ansiktet

Och enligt islamister som dig är alawiter inte muslimer ....ändå har vi en alawi president
Citat:
Ursprungligen postat av
blackjackk
Det är Assads brutala attacker mot demonstranterna som gjorde att radikala islamister har vällt in över Syriens gränser. Som jag har skrivit många gånger innan, Assad hade kunnat undvika detta krig genom att införa reformer men den maktgalna åsnan vägrade.
Arab förbundet hade skickat observatörer till Syrien i början av konflikten, deras rapport säger annat och hade du följt tråden skulle du läst deras rapport, jag postade den på engelska .
Jag har även postat textad video på en av observatörerna (en sunni ifall det spelar roll) berättar sanningen på tunisisk-TV .