2014-03-25, 02:30
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är inte därför mördare invaderat Syrien från länder runt omkring och från Europa. Det är inte orsaken heller varför dessa mördare skjuter 10-åriga pojkar, eldar upp barn levande, halshugger folk och filmar. De mördar Syriens befolkning även sunni. De skiter fullständigt i religion. Det är människor utan framtid som drar ner andra i skiten medan de själva får kriga, knarka, mörda och känna sig som män med makt, inte förståndshandikappad arbetslösa loosers.

De rebeller som kämpade i början har ersatts/mördats av dessa zombies. Det finns säkert normala människor bland rebeller men patrasket utan liv och framtid är de som styr nu med självmordsbomber, shariahot och bestraffning av vanliga civila. Eller hur?

Det är Assads brutala attacker mot demonstranterna som gjorde att radikala islamister har vällt in över Syriens gränser. Som jag har skrivit många gånger innan, Assad hade kunnat undvika detta krig genom att införa reformer men den maktgalna åsnan vägrade.

Visst är de extrema islamisterna ett problem med sina brott, men så länge de försvagar SAA kan de agera som nyttiga idioter.
Citera
2014-03-25, 03:08
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Det är Assads brutala attacker mot demonstranterna som gjorde att radikala islamister har vällt in över Syriens gränser. Som jag har skrivit många gånger innan, Assad hade kunnat undvika detta krig genom att införa reformer men den maktgalna åsnan vägrade.

Visst är de extrema islamisterna ett problem med sina brott, men så länge de försvagar SAA kan de agera som nyttiga idioter.

Du är otroligt naiv. Om du verkligen tror att Qatar, Saudi, USA, Turkiet och Israels agerande är rent impulsivt så bör du avlägsna dig från tråden med det samma.
Citera
2014-03-25, 03:15
Medlem
Citat:

De extrema islamisterna är de enda som kan kriga någorlunda mot SAA. Jag räknar in IF i denna kategori.
https://www.youtube.com/watch?v=tfEjTgUmeWw

Deras kordinerade anfall mot halvt övergivna baser har varit ett enormt nederlag för SAA. De förväntar sig säkerligen att man ger dem något tillbaka vid en eventuell vinst . då dessa babariska undermänniskor gör mest jobb för FSA. Detta kan bevisas med nederlagen FSA hade då de började kriga mot ISIS. Visst går det framåt för FSA i Daraa men då får man inte glömma att de samarbetar öppet med JAN i denna provins (Som nu många rebellanhängare hyllar öppet) Assad har all rätt att kalla FSA för terrorister, deras samarbete med JAN går ej att förneka. Usa-sponsrade/tränade rebeller som krigar vid samma sida som terrorister med nära anknytningar till Al-Qaeda, vad mysigt.
Citera
2014-03-25, 05:05
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Kan någon namnge stridsvagnen 1.55 in i videon, scorpion ?

http://www.youtube.com/watch?v=MKxZl9UCixg#t=115

Det där är en ryskbyggd 2S3 Akatsiya. Ingen stridsvagn utan bandartilleri. (self-propelled gun) En mycket bra sådan med en 152 mm kanon som ryssarna fortfarande har i tjänst. Syrien har 100 stycken inköpta 1995 och 2006.

http://weaponsystems.net/weapon.php?weapon=DD04%20-%202S3%20Akatsiya

http://en.wikipedia.org/wiki/2S3_Akatsiya
Senast redigerad av fernebo 2014-03-25 kl. 05:23.
Citera
2014-03-25, 08:51
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Det är inte Assads fel att Saudi och Qatar finansierar dessa dödspatruller. De hade tagit över i alla fall om "FSA" hade vunnit mot Assad. Det hade blivit ett skräckvälde som vi ser i Raqqa och alla andra platser där ISIS, nusra eller IF har kontrollen. Massgravar med Syriens befolkning, skitsamma om det är sunni, shia, kristen eller ateist. Tjetjener, kosovoalbaner och mentalsjuka bosnier väller in för att få döda vanliga civila på de sjukaste sätt de kan hitta på och skylla på att Islam säger att de ska göra det. De är inga NYTTIGA idioter. Gillar du dessa grupper? Vad tror du skulle hända med dig om du kom i närheten av dom eller din släkt? Vad händer med sunni som vill ta avstånd från extremisterna, de mer moderata sunni? De blir slaktade. I Egypten har de lyckats få ganska bra stopp på extremisterna och jag hoppas att det blir så i Syrien.
Citera
2014-03-25, 12:23
Bannlyst
Citat:
Visst, du kanske tycker att inte ni kristna har diskriminerats men tyvärr känner inte landets sunnimuslimer som utgör en stor majoritet utav landet samma sak som ni kristna.

Fast vad i helvete vet du om det, bosniakdjävel som du är?
Citera
2014-03-25, 12:45
Bannlyst
Citat:
Gillar du dessa grupper?

Det är klart att han gör. De "europeiska" islamisterna: albaner och bosniaker och tjetjener (om man nu ska räkna dem som "europeiska") är världens bottenskrap och njuter av sånt här. Genomvidriga människor och är psykiskt störda i grunden. De njuter av att åka till länder de har noll anknytning till för att våldta kvinnor och döda barn.
Citera
2014-03-25, 13:08
Bannlyst
terroristerna förstör flyktingläger för palestinierna i damaskus, de visar att de är duktiga hundar åt israel och gör livet ännu svårare för palestinierna

http://www.youtube.com/watch?v=1mPSdp2imdM

palestinier är sunni

så terrorister som påstår sig vara sunni attackerar sunni-palestinier

terroristerna är inte sunni, de är inte muslimer, de är horor åt väst och israel
Senast redigerad av joghd 2014-03-25 kl. 13:17.
Citera
2014-03-25, 13:15
Medlem
sorias avatar
Citat:
Visst, du kanske tycker att inte ni kristna har diskriminerats men tyvärr känner inte landets sunnimuslimer som utgör en stor majoritet utav landet samma sak som ni kristna.
Samma korkade påstående har vi hört från från islamister utanför Syrien, fråga dig varför åker 10tusen tals jihadister till Syrien för att kriga när det finns ca 16-17000000 sunni i Syrien, tycker du inte att dessa 16-17m sunni kan lätt bilda egen arme om det va emot regeringen?

Öppna ögonen och inse att majoriteten av landets sunni är på regeringens sida

Citat:
Tyckte för mig att jag läste här i forumet att Syriens president måste vara muslim enligt den nya konstitutionen, snacka om att Assad ger sina kristna anhängare likt dig en spottloska i ansiktet
Och enligt islamister som dig är alawiter inte muslimer ....ändå har vi en alawi president

Citat:
Arab förbundet hade skickat observatörer till Syrien i början av konflikten, deras rapport säger annat och hade du följt tråden skulle du läst deras rapport, jag postade den på engelska .
Jag har även postat textad video på en av observatörerna (en sunni ifall det spelar roll) berättar sanningen på tunisisk-TV .
Citera
2014-03-25, 13:22
Medlem
sorias avatar
Citat:
Mellanöstern är inte en plats där det finns rättvisa. Det är mycket hat, rasism och hämnd.
Europa var inte en paradis på jorden, kontinentens historia är fylld av krig, det var europeerna som startade två världskrig och det är det som MÖ behöver....ett världskrig eller två, visst det har varit flera krig det senaste tiden men det gällde några få länder, ett stort krig där alla är inblandade kommer ändra tankesättet för människorna ....precis som världskrigen gjorde europeerna mer fredliga.
Citera
2014-03-25, 13:29
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tango1
Källa på detta skitsnack?
Flera sidor skrev om detta tex denna som även visar en karta på området där striderna pågår
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=504260509684263&set=a.5036422864127 52.1073741828.503635459746768&type=1

men för en turk som dig är bästa källa en annan turk , det har denna turk sagt i en TV-debatt med en syrier, debatten handlade om nedskjutningen av syriska flyget, videon är inte textad!
https://www.youtube.com/watch?v=qLsCZasuAxg#t=588
Senast redigerad av soria 2014-03-25 kl. 13:35.
Citera
2014-03-25, 13:34
Medlem
sorias avatar
Citat:
Vem är det pajasen syftar på i sekund 50? Ska han hämnas på turkarna?
Han syftar på fienden, och ja om turkarna går in i Syrien så kommer han få sin hämnd .

Citat:
Som jag skrev innan, hoppas verkligen SAA bestämmer sig för att attackera Turkiet, ska bli en ära att bevittna hur turkarna smular sönder Syrien på några veckor.
Japp du har rätt , vi vet hur effektiv den turkiska armen är och hur snabbt den stora,mäktiga och extremt duktiga armen utrotade PKK på några dagar

Citat:
Har du källa på det fetmarkerade?
Din turkvän har fått källor .

Citat:
Har inte Turkiet en giltig anledning att invadera Syrien nu om det stämmer att SAA har bombat inne i turkiskt territorium?
De hade det redan när Syrien sköt ner deras F-16 ...... vad hände då?

Citat:
Jag har inga problem med att erkänna att jag kan ha fel, källan som någon annan postade i detta forumet skrev att Assad gömmer sina nära och kära.
Tro inte på allt skit du läser på islamist sidor, eller sånt som islamiströvslickare skriver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in