2014-03-25, 11:14
Medlem
highfives avatar
Kanske denna kniv kan ge skarpa sårkanter ibland och mer avrundade ibland? Tri Dagger?

http://d3abshvzignbqk.cloudfront.net/wp-content/uploads/2012/03/Jagkommando-Tri-Dagger-Knife.jpg

Denna kniv verkar ha ett syfte, nämligen att döda något:..."The 'Jagdkommando Integral Tri-Dagger' is a controversial knife because its twisted blade is intended for killing only. The design of it essentially saves a step in the killing process. With a straight blade dagger, a person must stab and then twist. This dagger combines the two for a clean and efficient kill. When sheathed and flipped around, it also acts as a glass breaker..."

Film: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yqNONLo7doE
Senast redigerad av highfive 2014-03-25 kl. 11:21.
Citera
2014-03-25, 11:30
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Överensstämmelsen med AB:s beskrivning tänkte jag inte på faktiskt. "Som en penna som är delat längs med", eller hur var det? Det här vapnet är möjligen intressantare än jag först trodde, även om jag inte ger så mycket för AB:s vittnesmål. Han har, som jag ser det, en tendens att slå samman olika minnesbilder.

En sak som stör mig med "pipe dagger" är den skada som är 0,9 cm och som är så djup att den trängt in ca 1 cm i lungan. Se här för hänvisningar till FUP: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) Jag får bilden av ett föremål som är mer långsmalt än denna "rördolk". Här ser man spetsen bra: http://ant-supplies.co.uk/siteimages/CONDOR-PIPE-DAGGER-SPEAR-STANDARD-MAIN.jpg Inte omöjligt, men inte helt övertygande tycker jag. Den som känner sig sugen får gärna göra en uppskattning av vinklar och längd och jämföra med de uppgifter som finns i FUP.

Men vi ska inte glömma att det också kan röra sig om ett hemmabygge. Ett stålrör och tillgång till kap- och slipverktyg är allt som behövs. Se här: http://www.youtube.com/watch?v=0ZI2rwsxo8U

Ett av rygghuggen stötte tydligen på ett revben efter 1,5 cm. Ett revben kan väl vara cirka 1 cm tjockt. Hur långt det sen är till lungan vet jag inte men om lungan ligger mot revbenet så är vi nu uppe i 2,5 cm. Lägger på 1 cm för lungan så 3,5 cm. Ungefär vad du fick fram.

Citat:
Av dessa är skadan H särskilt intressant eftersom den är påfallande smal, endast 0,9 cm. Nån som har anatomisk kunskap och kan upp ungefär hur djupt in lungan sitter på en person i VB:s ålder och kroppsbyggnad? Jag antar (så rätta mig om jag har fel) att det borde röra sig om minst 3 cm. Vi lägger på en cm för skadan i lungan, då har vi en skada som är totalt 4 cm djup och 0,9 cm bred.
Citera
2014-03-25, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Båda åklagarna bor i Luleå. Avstånd mellan Luleå och Boden = 35 kilometer. Risken att de skulle ha något gemensamt med MB är ganska liten.

Är väl det jag försöker påvisa...eller?
Citera
2014-03-25, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Nja, om du tänker lite längre så kan han mycket väl dragits in i en situation på grund av sin otrohet, JA. Absolut.
AN var som bekant mycket svartsjuk. MB och VB hade ett förhållande. AN tror kanske de har "separerat" men tyvärr är inte så fallet. MB vill knulla, men inte ha ett förhållande med VB. VB vill ha barn och ett liv med MB. Hon kan till och med tänka sig att han behåller AN bara hon får vara med honom också. En del lever så i Thailand. Man har enb fru och en Mia noi (liten fru på sidan om). Inget ovanligt i VBs tankesätt. Men till saken;
En konfrontation mellan dessa tre kan eskalera från 0 till 100 på 1 minut. Håller du med mig?
Och med alkohol i kroppen. VBs "sista chans"...ja, jag kan då se det framför mig med enkelhet.
Den som inte ser det, förnekar sig själv, och har antagligen en annan agenda här på formuet än vi andra. Att rätt man ska sitta bakom lås och bom, vare sig det är KJ eller MB.
Förminska inte allvaret i att ha ett förhållande på sidan om. Svartsjuka är antagligen det största skälet i världen till gräl, bråk och mord.

Du har helt rätt!!

Svartsjuka (i synnerhet i kombination med den förrädiska drogen alkohol) leder tyvärr alltför ofta till vanmakt och raseri, som kan sluta riktigt illa precis som du skriver.

AN ljuger om färden till Lakaträsk. De har mordhotat förut... Förekom det hot i MBs sista sms till VB?
De ger ytterst tvivelaktiga "alibin" till v a r a n d r a .

VB hade polisanmält MB för att ha hotat att döda AF(VBs expojkvän... stämmer detta? Han hade väl skrämt henne igen och hon trodde att det skulle hjälpa att polisanmäla och hotade med en sådan........... ju fler gånger man anmäls....................................
Citera
2014-03-25, 11:41
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ett av rygghuggen stötte tydligen på ett revben efter 1,5 cm. Ett revben kan väl vara cirka 1 cm tjockt. Hur långt det sen är till lungan vet jag inte men om lungan ligger mot revbenet så är vi nu uppe i 2,5 cm. Lägger på 1 cm för lungan så 3,5 cm. Ungefär vad du fick fram.
De bredaste såren i din förra lista var 10 och 11 mm. Men 9 mm ligger antagligen inom felmarginalen.
Vad har vi då. Ett verktyg som är format som en halv kon med en eggvinkel på 30° upp till diametern ungefär 10 mm vilket motsvarar en höjd på ca 20 mm. Och sedan är det format som ett halvt rör med konstant diameter 10 mm.

EDIT:
Condor Pipe Knife Dagger verkar vara ca 25 mm bred. Så den kan troligtvis inte gjort såret in till lungan som bara var 9 mm.
Senast redigerad av Clavell 2014-03-25 kl. 11:47.
Citera
2014-03-25, 11:53
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Du har helt rätt!!

Svartsjuka (i synnerhet i kombination med den förrädiska drogen alkohol) leder tyvärr alltför ofta till vanmakt och raseri, som kan sluta riktigt illa precis som du skriver.

AN ljuger om färden till Lakaträsk. De har mordhotat förut... Förekom det hot i MBs sista sms till VB?
De ger ytterst tvivelaktiga "alibin" till v a r a n d r a .

VB hade polisanmält MB för att ha hotat att döda AF(VBs expojkvän... stämmer detta? Han hade väl skrämt henne igen och hon trodde att det skulle hjälpa att polisanmäla och hotade med en sådan........... ju fler gånger man anmäls....................................

Är du inte klok, vad svamlar du om, du har ju inte ett enda rätt.

Var ljuger AN om Lakaträsk?

Vem har DE mordhotat förr?

På vilken grund anser du att deras alibi är tvivelaktiga?

Varför påstår du att VB har polisanmält MB?

Var tusan hämtar du din fakta ifrån?
Citera
2014-03-25, 11:54
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
De bredaste såren i din förra lista var 10 och 11 mm. Men 9 mm ligger antagligen inom felmarginalen.
Vad har vi då. Ett verktyg som är format som en halv kon med en eggvinkel på 30° upp till diametern ungefär 10 mm vilket motsvarar en höjd på ca 20 mm. Och sedan är det format som ett halvt rör med konstant diameter 10 mm.

EDIT:
Condor Pipe Knife Dagger verkar vara ca 25 mm bred. Så den kan troligtvis inte gjort såret in till lungan som bara var 9 mm.

Det dödande hugget var 19 mm brett och 9 mm högt. Sen finns Pipe Daggers i olika storlekar. Condor är bara ett av fabrikaten.
Citera
2014-03-25, 11:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell

EDIT:

De bredaste var 15 och 18 mm. Tog bara med de där djupet angavs i klartext i FUP.
Citera
2014-03-25, 11:57
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
"Du kan gå nu lille plutte-nutte Majk" låter onödigt personligt tilltal. Kristoffer tlltalas inte "kribbe" fast det är mycket kortare.
Har åklagarna eller någon annan i rätten sagt "pluttenutt Micke? Eller ens liknande?
Citera
2014-03-25, 12:01
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Är du inte klok, vad svamlar du om, du har ju inte ett enda rätt.

Var ljuger AN om Lakaträsk?

Vem har DE mordhotat förr?

På vilken grund anser du att deras alibi är tvivelaktiga?

Varför påstår du att VB har polisanmält MB?

Var tusan hämtar du din fakta ifrån?

AN har hotat VB enligt styvpappan som fått reda på det genom Yngves fru.
MB har hotat ett ex och en Alex.
Hämta källvatten låter som ett dåligt argument.
Citera
2014-03-25, 12:01
Medlem
highfives avatar
Citat:
De bredaste var 15 och 18 mm. Tog bara med de där djupet angavs i klartext i FUP.

Har du noterat detta? Skada 44 (det dödande hugget) "Den vänstra änden har en närmast kommateckenformad liten svans nedåt".

Hur passar det med en tri Dagger eller pipe Dagger?
Citera
2014-03-25, 12:03
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Har åklagarna eller någon annan i rätten sagt "pluttenutt Micke? Eller ens liknande?

Liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in