Ja, det är nog definitivt ett sådant vapen. Jag får inte ihop beskrivningen av såren med något annat. Ändarna på såren är spetsiga och det passar ju inte med vapen/verktyg som tagits upp tidigare. Nu har jag inte riktigt sett hur ändarna på C:et ser ut på denna dolk.
Nedan har jag plockat ut de sår som har ett bestämt mått på sårkanalen. Den första tabellen är sorterad efter sårdjup och den andra efter sårbredd. Med de uppgifterna kan en skicklig matematiker räkna fram hur spetsigt vapnet är. Finns ju fler sår men de har gått genom lungan och då måste man mäta bredden på såret inne i lungan och på huden på ryggen. Spetsen på vapnet är tydligen 3 mm i trekant 5 mm upp på spetsen. Väldigt udda om det nu är samma vapen.
I: Liksidig triangel med sidan 0,3 cm och djupet 0,5 cm
J: Bredd: 0,5 cm, Anm: Stickkanal 0,5 cm
K: Bredd: 1,1 cm, Anm: Stickkanal 1,5 cm
B: Bredd: 0,6 cm, Anm: Stickkanal 1,8 cm
F: Bredd: 1,0 cm, Anm: Stickkanal 2 cm
I: Liksidig triangel med sidan 0,3 cm och djupet 0,5 cm
J: Bredd: 0,5 cm, Anm: Stickkanal 0,5 cm
B: Bredd: 0,6 cm, Anm: Stickkanal 1,8 cm
F: Bredd: 1,0 cm, Anm: Stickkanal 2 cm
K: Bredd: 1,1 cm, Anm: Stickkanal 1,5 cm
Vapnet som gjort dessa sår är så unikt så hittar man en ägare som innehar/innehaft ett sådan vapen så har man mördaren. Lite märkligt att när polisen konstaterat detta inte associerar detta med en knivsamlare som har motiv.
Angående Y-kromosom-DNA så ärvs ju de på faderslinjen. Den kan alltså komma från en anfader långt tillbaka i tiden. Hur många som har samma anfader idag kan ju röra sig om tusentals personer.
Exempel:
Om varje far får tre söner som i sin tur får tre söner i 10 generationer så blir det 531441 personer med samma Y-kromosom-DNA.
Obs, detta är bara ett räkneexemel för egentligen fattar jag ingenting. Kromosomen kan finnas i fler generationer än tio. En mutation bryter kedjan. En del fäder får ingen son medan andra får flera.
http://www.genealogi.se/wiki/index.php/DNA-genealogi
Plantering av blod eller fosfor tror jag inte på. De har kommit till på annat sätt men identifiering av vapnet är viktigare.