2014-03-25, 09:49
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Finns väl en anledning till varför man blir bad sport samt får betala om man t.ex. spränger någon annans bil? Så det är uppenbarligen inte grejen med GTA.

Man kan spränga ett tiotal bilar om dagen utan att bli "bad sport", och man kan döda hundratals små gnällspikar och få mellan 100 - 500 GTA$ per skalle och lyckad kill.

Vidare sätter spelet bountys hej vilt när man snor NPC's bilar för att inducera action i freemode.

Så det är uppenbarligen grejen med GTA, om du vill glida runt i en actionfri värld så kör i en privat lobby, det brukar jag fixa en åt min 6-årige brorson när han är på besök.
Citera
2014-03-25, 10:16
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoonenR
Något som är riktigt kul är att leta upp höglevlare på typ 2-300 och leka med dom. För det allra mesta är dom faktiskt riktigt usla på att överleva.

Ja, de som glitchat till sig RP är nog egentligen inget vidare. En tumregel kan man väl säga att om man träffar på någon över 150 som ej har maxat sina stats så är det något lurt.

De som bara kört race kanske inte är asbra i freemode.

Annars tycker jag det är skoj när man möter någon som man får kämpa lite med. Jag har inget emot att dö 15 gånger bara jag får den där killen i en tank enbart med granater och RPG. Det är en seger i sig även om det står 15 - 1 i kills.
Citera
2014-03-25, 10:22
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Du anar inte hur desperata vissa människor är på internet.

http://i.imgur.com/WRVbzD0.jpg
(Källa)

Ha Ha, så patetiskt. Jag är för jämställdhet så jag dödar urskiljningslöst.
Citera
2014-03-25, 11:02
Medlem
Fru.Lindholms avatar
Hur får man egentligen pengar, mer än några fjuttiga tusenlappar som man kommer över om man rånar butiker?
Jag brukar även sälja bilar till Simeon och bilverkstäderna.
Kommer ju aldrig upp i några saftiga summor.
Citera
2014-03-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Finns väl en anledning till varför man blir bad sport samt får betala om man t.ex. spränger någon annans bil? Så det är uppenbarligen inte grejen med GTA.

Suck, ytterligare en som inte läst på, sitter man i en Tank så får den du dödar betala sin egen bil.... , endast om hen är i passive som man får betala...
Citera
2014-03-25, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
Ha Ha, så patetiskt. Jag är för jämställdhet så jag dödar urskiljningslöst.

he he...
Citera
2014-03-25, 11:35
Medlem
Om någon gillar att racea i freeroam och åka på bilträffar så kan jag bara rekommendera Banshee.
Om man kör lite sakta i jämn fart med den och sen släpper upp gasen, trycker till på handbromsen så får man en riktig turbo-boost. Det finns ingen bil som är snabbare rakt fram från rullande start.
Citera
2014-03-25, 12:00
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus31
Man kan inte glida fram till någon i Passive, då dör man, sen är min känsla att man möter nån denna nissen dödar dig sen går han in i Passive, då tycker jag att jag har rätten att döda hen, fegt att döda någon sen snabbt in i passive, sen efter race och missions så är folk idioter, varför ska dem alltid skjuta, dem ser väl att man inte är hotfull om man inte har ett vapen i handen?, då blir man ju butt, då får dem skylla sig själva, skjuter gärna inte först men skjukt tråkigt när man närmar sig nån och inte beter sig hotfullt och dem skjuter, vi är nog ja vi är över tio pers som lirar ja varje dag, dem har jag träffat iom att jag åkt fram och tutat, men det är inte ofta det funkar, kommer du fram och tutar på mig så skjuter jag inte men skulle du skjuta mig så hämnas jag,.. , lirar du på PS3 lr X-box?

Japp blir man dödad och personen sen fegar ur och går passive då förstår jag att man ger sig efter personen.

En sak som hände mig en gång var att en snubbe åkte efter mig, jag åkte runt ett hörn och hoppade ur, beredd att skjuta honom när han kom fram. Han kör fram till mig och tutar, så jag antar att han är fredlig. Jag går till hans bil och hoppar in, han åker iväg. Tio meter senare stannar han, kliver ur och skjuter mig 5 gånger med ett hagelgevär.

Sedan visade det sig att han hade 5 crewmembers i sessionen, det slutade med fullt krig innan jag flydde ut på motorvägen från 2-3 tanks... Haha, det var ett gäng galna finnar tror jag.

Jag lirar på ps3.
Citera
2014-03-25, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Japp blir man dödad och personen sen fegar ur och går passive då förstår jag att man ger sig efter personen.

En sak som hände mig en gång var att en snubbe åkte efter mig, jag åkte runt ett hörn och hoppade ur, beredd att skjuta honom när han kom fram. Han kör fram till mig och tutar, så jag antar att han är fredlig. Jag går till hans bil och hoppar in, han åker iväg. Tio meter senare stannar han, kliver ur och skjuter mig 5 gånger med ett hagelgevär.

Sedan visade det sig att han hade 5 crewmembers i sessionen, det slutade med fullt krig innan jag flydde ut på motorvägen från 2-3 tanks... Haha, det var ett gäng galna finnar tror jag.

Jag lirar på ps3.

Precis så så är det nästan hela tiden, vi hade en igår som var i passive o försökte sno våra tanks, tyvärr var han inte smartare än att han sprang rätt på, vet inte hur många ggr han blev på körd men mot slutet innan vi hoppade in i ett race så var det nog uppåt en femtio ggr, kan inte haft alla indianer i kanoten... , du får haka på o lira nån gång, så får du se att vi inte bara jävlas...
Citera
2014-03-25, 13:34
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus31
Precis så så är det nästan hela tiden, vi hade en igår som var i passive o försökte sno våra tanks, tyvärr var han inte smartare än att han sprang rätt på, vet inte hur många ggr han blev på körd men mot slutet innan vi hoppade in i ett race så var det nog uppåt en femtio ggr, kan inte haft alla indianer i kanoten... , du får haka på o lira nån gång, så får du se att vi inte bara jävlas...

Jo, han lyckades ju sno min tank som var inklämd i en gränd, på sista versen på grund av ***** (fem stjärnor) i nästan 10 minuter. Det enda han kunde göra var klämma av ett skott och på så sätt döda mig och sig själv vilket gjorde att jag fick se kill-scoren mellan honom och mig. Den var 8-1 till mig eller nått. Och alla ni andra hade väl liknande stats mot honom.

Måste säga att han var väldigt envis.
Citera
2014-03-25, 13:39
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru.Lindholm
Hur får man egentligen pengar, mer än några fjuttiga tusenlappar som man kommer över om man rånar butiker?
Jag brukar även sälja bilar till Simeon och bilverkstäderna.
Kommer ju aldrig upp i några saftiga summor.

Just nu är väl uppdragen Coveted och Rooftop Rumble de som folk använder mest för att grinda stålar.

18.000 någonting för relativt snabba uppdrag.

Men de är man galet trött på, race kan ge upp till 20k, men då måste de vara ganska långa och du måste slå minst 7 andra spelare. Och det är ju inte alltid det enklaste om man själv är lågrankad och inte har alla mods som högrankade har.

EDIT: jag kom just på vad jag ska försöka göra ikväll när jag kommer hem från jobbet, jag ska försöka klara Rooftop Rumble "Hard" med bara Pistol och åka Faggio upp till Martin.

Då kanske det blir en liten utmaning.
Senast redigerad av Ghuler 2014-03-25 kl. 13:51.
Citera
2014-03-25, 14:25
Medlem
Jerkstores avatar
Hur kan vissa hosta Rooftop Rumble om och om igen? När en är klar så dyker samma kille upp igen och hostar efter bara en minut. När min polare ringer så får han aldrig upp den så ofta som många andra verkar få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in