Kom att tänka på en sak jag gjorde häromdagen då jag var fjuttad, och tvättid stod på schemat!
Tvättstugan i vårt hyreshus är styrd att från elcentralen automatiskt stängas av då den inte får användas, exempelvis nätter och sena kvällar.
Klockan var halv nio och på kvällen ifråga var tvättrummet schemalagt att stängas av klockan nio. Med andra ord var jag sent ute, så nu var det handling som räknas!
Jag hade tagit amfetamin kort dessförinnan, och jag började redan känna hur de psykotropiska substanserna förknarkade mitt intellektet.
Beväpnad endast med mina två dödsknarkmarinerade hjärnhalvor, en i stort sett obefintlig impulskontroll, (att tvätta en annan dag var uteslutet!) och en skruvmejsel - skred jag till verket. Jag hanterade skruvmejseln med stor frenesi och skåpet stod snart helt vidöppet.
Efter att ha kastat ett par snabba blickar på innanväldet och komponenterna i skåpet framställde jag snabbt en skiss av skåpet i huvudet, bytte snabbt plats på exakt rätt trådar, skruvade fast dem, och i och med detta så var jag kung över det kissdoftande utrymmet som vi här hemma kallar "tvättstugan", och det viktigaste av allt: jag hade tagit sett vardagen i vitögat och förpassat mitt bekymmer till dåtid.
Det som nu låg framför mig var en hög svettiga kalsonger.
Ja, hur det går med dem får vi se en annan dag.