2014-03-24, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Nunu och Rene kommer han nog banna. Jag spelar mest support så jag är inte så bra på de här riktiga 1on1 champsen. Tanken är att vi ska köra summoners rift och den som downar nexuset först vinner.
Kör Ziggs sen sitter du och waveclearar tills motståndaren tröttnar. Athene's plus kanske ett till mana/mana regen item, resten AP. Var inte rädd att använda ulten för att rensa om han kommer lite för nära.

Banna typiska siege-champs som caitlyn och dylikt.
Citera
2014-03-24, 15:57
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Har börjat spela Zed mer och mer nu, tycker fortfarande har är riktigt stark. Sjukt enkel att farma med, bra poke, bra escape, och bra 1v1. Dessutom kan man göra sjuka outplays

Gjorde en igår där jag lyckades dodgea tre av Ahri's abilities och enkelt vinna trade genom att jukea allt

Påtal om Ahri har jag även börjat spela henne. Förstår inte varför ingen kör henne längre? Hon är fortfarande sjukt stark, sätter man en charm I lane tar man lätt halva HP:t. Känns som folk slutat spela dessa endast för att de inte spelas I LCS eller OGN, visst, Zed kanske spelas då och då, men Ahri har jag inte sett någon spela än, eller har jag fel?

Ahri spelas en del i LCS. Mest av Shiphtur men även av Link igår.
Citera
2014-03-24, 17:23
Medlem
Robinthebeasts avatar
Vad tycker ni om reworken på gragas som kommer snart?
Citera
2014-03-24, 17:32
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinthebeast
Vad tycker ni om reworken på gragas som kommer snart?
Jag tycker att det är en rätt nödvändig rework, även om Gragas är jättebra just nu så när dem släppte honom hade dem ju tänkt att han skulle vara en "Bruiser/Tank" så det är väll bara bra att dem gör om det.
Citera
2014-03-24, 19:38
Medlem
Citat:
Alltid lika imponerad utav din koll

En fråga till er alla: Vilka (runt dussinet) champs är extremt bra i 1on1? Ska nämligen möta en person i 1on1 i bo3 och vi tävlar om 16K kr :S Min vän har inte kört mkt LoL alls, typ 30 matcher, dock så ska han få hårdnöta i 8 veckor innan vår duell kickar in. Han har säkert spelat 10K dota matcher så han är inte ny inom moba genren. Har spelat 2-3K LoL matcher men 1on1 har jag inte kört många matcher.

Dessa har jag i åtanke:

Nunu
Irelia
Poppy
Ahri
Morgana
Galio
Tryndamere
Yi
Vi
Renekton
Nasus

Vad tror ni om min line-up?

Lee sin kan vara rätt jävlig 1v1. Jag personligen gillar Riven och Cho Gath 1v1
Citera
2014-03-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Ahri spelas en del i LCS. Mest av Shiphtur men även av Link igår.

Hade för mig att Shiphtur spelat det men var inte helt säker, men utöver honom spelas hon knappt och är aldrig bannad? Karthus och Orianna har blivit pickade fler gånger, Jayce och Soraka har blivit bannad fler gånger. Känns inte som någon ser hennes potential alls, hon borde vara en rätt bra counter-pick till Gragas, Orianna, Ziggs... Det enda hon inte har är extremt bra waveclear, hon måste komma relativt nära för att göra det, men det kan lösas med exempelvis en Sivir eller någon jungle med bra waveclear.
Citera
2014-03-24, 23:03
Medlem
Robinthebeasts avatar
Tips på några bra champs som inte många kör?
Citera
2014-03-24, 23:13
Medlem
CEBZs avatar
Citat:
Alltid lika imponerad utav din koll

En fråga till er alla: Vilka (runt dussinet) champs är extremt bra i 1on1? Ska nämligen möta en person i 1on1 i bo3 och vi tävlar om 16K kr :S Min vän har inte kört mkt LoL alls, typ 30 matcher, dock så ska han få hårdnöta i 8 veckor innan vår duell kickar in. Han har säkert spelat 10K dota matcher så han är inte ny inom moba genren. Har spelat 2-3K LoL matcher men 1on1 har jag inte kört många matcher.

Dessa har jag i åtanke:

Nunu
Irelia
Poppy
Ahri
Morgana
Galio
Tryndamere
Yi
Vi
Renekton
Nasus

Vad tror ni om min line-up?
Riven är verkligen ingen att leka med i early game
Citera
2014-03-25, 07:46
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinthebeast
Tips på några bra champs som inte många kör?
Spelar i silver och möter ej dessa ofta.

Jayce, pantheon, zed, nidalee
Citera
2014-03-25, 09:51
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Spelar i silver och möter ej dessa ofta.

Jayce, pantheon, zed, nidalee

Lol, på riktigt? Alla fyra spelas väldigt ofta i platinum iaf
Citera
2014-03-25, 10:05
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Lol, på riktigt? Alla fyra spelas väldigt ofta i platinum iaf

Iaf de matcher jag spelar xD

I mid är det typ enbart gragas, ziggs och LB som spelas ibland akali och kata

Top är det nasus (om ej bannad) rene och mundo

Jag själv försöker spela lite olika champs beroende på vad mitt lag behöver, men det känns verkligen som många enbart tänker på sig själva för att sedan klaga om laget förlorar :/

Tex igår trollade folk för att de inte fick spela på sin position som de ville :@ är det så i platinum också?

Är amumu ofta bannad i högre divisioner? för han är typ perma bannad här i silver :P
hur gör ni för att vinna mot ett lag med amumu? splitpusha som är effektivast så han ej kan stunna hela laget?
Citera
2014-03-25, 10:13
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Är amumu ofta bannad i högre divisioner? för han är typ perma bannad här i silver :P
hur gör ni för att vinna mot ett lag med amumu? splitpusha som är effektivast så han ej kan stunna hela laget?

Haha, varken Amumu eller Nasus blir bannade. Men ja, finns väl folk som trollar om de inte får spela vad de vill här också även om det inte är så vanligt, haha.
Mot amumu kan man split pusha, helt klart effektivt, man kan även försöka dodgea hans Q och sen kitea honom om han träffar ett target han inte vill ulta, vilket nog är det vanligaste. Typ att man har en Renek/Shyvana/Trundle långt fram som bara tar emot hans stun och sen slår på honom så att han inte vågar engagea igen. Lite mer risky men jävligt mycket mer frustrerande för Amumu :>
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in