2014-03-23, 23:56
Medlem
tjenaretjenares avatar
Varför funkar inte skiten nu? Vill spela min PROMO!
Citera
2014-03-24, 00:02
Medlem
Kombinations avatar
Varför spelas alltid samma champs i LCS? Försöker inte Riot få balanserade champs eller? Det är alltid Renekton/Shyvana i top och Caitlyn/Lucian/Sivir som adc medan Morgan/Thresh/Zyra supportar. Matcherna blir ju så jävla tråkiga att se på till slut när det alltid är samma match-ups...
Citera
2014-03-24, 00:05
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Varför spelas alltid samma champs i LCS? Försöker inte Riot få balanserade champs eller? Det är alltid Renekton/Shyvana i top och Caitlyn/Lucian/Sivir som adc medan Morgan/Thresh/Zyra supportar. Matcherna blir ju så jävla tråkiga att se på till slut när det alltid är samma match-ups...

Jayce spelas just nu t.ex. Zyra spelas dessutom väldigt sällan, i sådana fall är väl både Leona och Karma vanligare.
Citera
2014-03-24, 00:13
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Jayce spelas just nu t.ex. Zyra spelas dessutom väldigt sällan, i sådana fall är väl både Leona och Karma vanligare.
Ja så är det kanske men faktumet kvarstår ju ändå, man växlar mellan 3-4 champions på alla positioner, känns som att 80 champions blir orörda i pro-matcherna. Lite synd tycker jag.
Citera
2014-03-24, 00:53
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ja så är det kanske men faktumet kvarstår ju ändå, man växlar mellan 3-4 champions på alla positioner, känns som att 80 champions blir orörda i pro-matcherna. Lite synd tycker jag.
På 84 games i NA Lcs så har 64 gubbar spelats & i EU är det 70 gubbar på 88 games så..

Sen är det klart att vissa gubbar spelas mera & vissa mindre, ska vi ta toplane tillexempel så är renekton "the god" för han är så pass säkert kort medans kanske Nasus är ett mycket mera osäkert pick.
Citera
2014-03-24, 00:55
Medlem
ze_bandits avatar
Citat:

LCS är sjukt jävla tråkigt att kolla på just nu. Jag lirar hellre själv, med undantag för nån Gambit/TSM match då och då. Alltid samma skit, det handlar inte om att göra plays utan allt kretsar kring att inte göra misstag, vilket i sig resulterar oftast i monoton sörja. Finns inget tråkigare än Renekton/Shyvana/Trundle.....
Citera
2014-03-24, 01:01
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
På 84 games i NA Lcs så har 64 gubbar spelats & i EU är det 70 gubbar på 88 games så..

Sen är det klart att vissa gubbar spelas mera & vissa mindre, ska vi ta toplane tillexempel så är renekton "the god" för han är så pass säkert kort medans kanske Nasus är ett mycket mera osäkert pick.

Alltid lika imponerad utav din koll

En fråga till er alla: Vilka (runt dussinet) champs är extremt bra i 1on1? Ska nämligen möta en person i 1on1 i bo3 och vi tävlar om 16K kr :S Min vän har inte kört mkt LoL alls, typ 30 matcher, dock så ska han få hårdnöta i 8 veckor innan vår duell kickar in. Han har säkert spelat 10K dota matcher så han är inte ny inom moba genren. Har spelat 2-3K LoL matcher men 1on1 har jag inte kört många matcher.

Dessa har jag i åtanke:

Nunu
Irelia
Poppy
Ahri
Morgana
Galio
Tryndamere
Yi
Vi
Renekton
Nasus

Vad tror ni om min line-up?
Citera
2014-03-24, 01:08
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Alltid lika imponerad utav din koll

En fråga till er alla: Vilka (runt dussinet) champs är extremt bra i 1on1? Ska nämligen möta en person i 1on1 i bo3 och vi tävlar om 16K kr :S Min vän har inte kört mkt LoL alls, typ 30 matcher, dock så ska han få hårdnöta i 8 veckor innan vår duell kickar in. Han har säkert spelat 10K dota matcher så han är inte ny inom moba genren. Har spelat 2-3K LoL matcher men 1on1 har jag inte kört många matcher.

Dessa har jag i åtanke:

Nunu
Irelia
Poppy
Ahri
Morgana
Galio
Tryndamere
Yi
Vi
Renekton
Nasus

Vad tror ni om min line-up?
Tack!

Erhm, det beror väll lite på hur det går ut. Är det först till 100 cs/första killen/första turret'n eller vad är det för någonting?

Jag skulle rent generellt säga att i varje fall att dem i din line-up som är starka i 1v1 är nog bara;
Nunu
Renekton

resterande gubbar är si så där & väldigt "late-game"scalade (Typ Nasus, Tryndamere, Poppy, Yi).
Beror som sagt på vad ni ska göra för 1v1 tävling, i en "vanlig" 1v1 tävling så brukar man ju försöka cheesa level 2 eller 3 för att få first-blood och vinna och då har du inga speciellt starka champs förutom kanske Irelia emot en bruiser, Renekton & Nunu.
Citera
2014-03-24, 08:57
Medlem
Caprice110s avatar
Jag och en Körde 1vs1 och då farmade vi 10 min
Jag lulu han jinx, jag vann ganska lätt

Hur tycker ni zed är nu för tiden? Ser honom ej längre
Citera
2014-03-24, 10:15
Medlem
Jag tycker Zed är stark, igenom alla faser. Nu är jag inte high-elo spelare så det kanske är annorlunda där uppe. Den enda jag haft problem med som zed är kayle.

Under laningfasen är det riktigt lätt att farma med honom, samt poke'a fienden. Om man är försiktig med sin W så är man väldigt svårgankad också. Lvl 6 kan man oftast fixa sin första kill om man inte fått ganks tidigare.

Sen vet jag inte riktigt vad man ska göra mid/end-game. Jag brukar pusha lanes, ta ner torn. När teamfights bryter ut satsar jag såklart allt på den som är farligast i deras lag

Har lyckats får rätt bra winrate med honom ^^
Citera
2014-03-24, 10:45
Medlem
Prövade för första gången igår med några kompisar att verkligen köra en split-push taktik.
Jag var Shyvana top och jag stannade där och pushade fram till inhibitor, sedan roterade jag bot och gjorde samma sak där. Spelade tre matcher med den taktiken och jag mötte Renekton två gånger samt Riven en gång. När jag väl fått botrk, sunfire samt randuins så kunde dom inte stoppa mig utan det krävdes minst två personer för att stoppa min push. När det var två personer top/bot så pushade resten av laget mid och så höll vi på. Alla tre matcher var enkla vinster.

Hur fan stoppar man ett lag som samarbetar så som vi gjorde? Dom andra tog det jävligt lugnt och startade aldrig en fight eftersom dom ibland var 4v5 mid medans jag pushade, och sen när det blev 1v2 top/bot så gick dom på offensiven. Hur skulle ni ha stoppat mig? Jag vet själv inte hur jag skulle ha gjort om jag var fienden.
Citera
2014-03-24, 11:02
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exeptionel
Prövade för första gången igår med några kompisar att verkligen köra en split-push taktik.
Jag var Shyvana top och jag stannade där och pushade fram till inhibitor, sedan roterade jag bot och gjorde samma sak där. Spelade tre matcher med den taktiken och jag mötte Renekton två gånger samt Riven en gång. När jag väl fått botrk, sunfire samt randuins så kunde dom inte stoppa mig utan det krävdes minst två personer för att stoppa min push. När det var två personer top/bot så pushade resten av laget mid och så höll vi på. Alla tre matcher var enkla vinster.

Hur fan stoppar man ett lag som samarbetar så som vi gjorde? Dom andra tog det jävligt lugnt och startade aldrig en fight eftersom dom ibland var 4v5 mid medans jag pushade, och sen när det blev 1v2 top/bot så gick dom på offensiven. Hur skulle ni ha stoppat mig? Jag vet själv inte hur jag skulle ha gjort om jag var fienden.

Antingen forcear man engages eller så sätter man någon som kan åtminstone wave-cleara mot dig så att du aldrig kommer åt torn. Typ en ad carry med statikk shiv eller en mid laner med lite wave clear.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in