2014-03-24, 13:06
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exeptionel
Prövade för första gången igår med några kompisar att verkligen köra en split-push taktik.
Jag var Shyvana top och jag stannade där och pushade fram till inhibitor, sedan roterade jag bot och gjorde samma sak där. Spelade tre matcher med den taktiken och jag mötte Renekton två gånger samt Riven en gång. När jag väl fått botrk, sunfire samt randuins så kunde dom inte stoppa mig utan det krävdes minst två personer för att stoppa min push. När det var två personer top/bot så pushade resten av laget mid och så höll vi på. Alla tre matcher var enkla vinster.

Hur fan stoppar man ett lag som samarbetar så som vi gjorde? Dom andra tog det jävligt lugnt och startade aldrig en fight eftersom dom ibland var 4v5 mid medans jag pushade, och sen när det blev 1v2 top/bot så gick dom på offensiven. Hur skulle ni ha stoppat mig? Jag vet själv inte hur jag skulle ha gjort om jag var fienden.

Det bästa är egentligen att sätta en mid mot dig med bra waveclear som aldrig kommer att bli caught. Exempelvis Gragas är ett bra exempel. Annars kan man själv ta ett lag med antingen Jayce eller Nidalee som kan poke:a ner och sedan engagea på resten av ditt team. Oavsett vilket av de 2 alternativen du möter kommer du att få mycket svårt att pusha längre än inhib-torn.
Citera
2014-03-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Varför spelas alltid samma champs i LCS? Försöker inte Riot få balanserade champs eller? Det är alltid Renekton/Shyvana i top och Caitlyn/Lucian/Sivir som adc medan Morgan/Thresh/Zyra supportar. Matcherna blir ju så jävla tråkiga att se på till slut när det alltid är samma match-ups...
Nämnde detta för ett par veckor sedan i matchprattråden och kollar man på statistik så har bara ca 25 st champions blivit pickade eller bannade 5 gånger eller mer(!!!) i typ 70-80 matcher. Just top lane är en katastrof i det här läget. Shyvana eller Renekton är bannade eller pickade i 95% av matcherna. Sjukt rent av. Det är inte att andra top laners are dåliga eller inte viable utan det beror helt och håller på communitien.
Citera
2014-03-24, 13:46
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Nämnde detta för ett par veckor sedan i matchprattråden och kollar man på statistik så har bara ca 25 st champions blivit pickade eller bannade 5 gånger eller mer(!!!) i typ 70-80 matcher. Just top lane är en katastrof i det här läget. Shyvana eller Renekton är bannade eller pickade i 95% av matcherna. Sjukt rent av. Det är inte att andra top laners are dåliga eller inte viable utan det beror helt och håller på communitien.

fast shyvana är lite broken i teamfights just nu. en bra shyvana-ulti så vinner man teamfights i princip
Citera
2014-03-24, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
fast shyvana är lite broken i teamfights just nu. en bra shyvana-ulti så vinner man teamfights i princip
Hon är en av de bättre självklart men det finns så mycket mera att välja emellan.

Jag tänker inte gå in i den här diskussionen igen, kommer att utveckla sig som den förra
Citera
2014-03-24, 14:33
Medlem
mazdaqs avatar
Håller verkligen med om communityn/prosen. Sjukt rädda att testa nya saker.
Citera
2014-03-24, 14:35
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Hon är en av de bättre självklart men det finns så mycket mera att välja emellan.

Ja, typ 110 andra champs, men få som har lika mycket presence som Shyvana mid/late game.
Citera
2014-03-24, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Ja, typ 110 andra champs, men få som har lika mycket presence som Shyvana mid/late game.
Jag säger bara att om det vore så enkelt så hade Shyvana haft nära en 100% win rate men det är så mycket mer som spelar roll än en champions potentiella styrka i någon av spelets stadier.
Citera
2014-03-24, 14:52
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Jag säger bara att om det vore så enkelt så hade Shyvana haft nära en 100% win rate men det är så mycket mer som spelar roll än en champions potentiella styrka i någon av spelets stadier.

Lol, ja, alla andra lanes spelar rätt stor roll..? Det finns ju dock en anledning till att Shyvana pickas så mycket som hon gör och vinner så ofta som hon gör.
Citera
2014-03-24, 15:18
Medlem
MrBajs414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
En pantheon kan vara bra att vara beredd med, sjukt bra early 1vs1.
Citera
2014-03-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Jag och en Körde 1vs1 och då farmade vi 10 min
Jag lulu han jinx, jag vann ganska lätt

Hur tycker ni zed är nu för tiden? Ser honom ej längre

Har börjat spela Zed mer och mer nu, tycker fortfarande har är riktigt stark. Sjukt enkel att farma med, bra poke, bra escape, och bra 1v1. Dessutom kan man göra sjuka outplays

Gjorde en igår där jag lyckades dodgea tre av Ahri's abilities och enkelt vinna trade genom att jukea allt

Påtal om Ahri har jag även börjat spela henne. Förstår inte varför ingen kör henne längre? Hon är fortfarande sjukt stark, sätter man en charm I lane tar man lätt halva HP:t. Känns som folk slutat spela dessa endast för att de inte spelas I LCS eller OGN, visst, Zed kanske spelas då och då, men Ahri har jag inte sett någon spela än, eller har jag fel?
Citera
2014-03-24, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Har börjat spela Zed mer och mer nu, tycker fortfarande har är riktigt stark. Sjukt enkel att farma med, bra poke, bra escape, och bra 1v1. Dessutom kan man göra sjuka outplays

Gjorde en igår där jag lyckades dodgea tre av Ahri's abilities och enkelt vinna trade genom att jukea allt

Påtal om Ahri har jag även börjat spela henne. Förstår inte varför ingen kör henne längre? Hon är fortfarande sjukt stark, sätter man en charm I lane tar man lätt halva HP:t. Känns som folk slutat spela dessa endast för att de inte spelas I LCS eller OGN, visst, Zed kanske spelas då och då, men Ahri har jag inte sett någon spela än, eller har jag fel?
Jag lirar en hel del Ahri när jag väl har tid att spela. Tycker att hon är rätt bra på det mesta; ordna picks, teamfights, laning och hennes ganks/roaming är extremt starka.
Citera
2014-03-24, 15:54
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Tack!

Erhm, det beror väll lite på hur det går ut. Är det först till 100 cs/första killen/första turret'n eller vad är det för någonting?

Jag skulle rent generellt säga att i varje fall att dem i din line-up som är starka i 1v1 är nog bara;
Nunu
Renekton

resterande gubbar är si så där & väldigt "late-game"scalade (Typ Nasus, Tryndamere, Poppy, Yi).
Beror som sagt på vad ni ska göra för 1v1 tävling, i en "vanlig" 1v1 tävling så brukar man ju försöka cheesa level 2 eller 3 för att få first-blood och vinna och då har du inga speciellt starka champs förutom kanske Irelia emot en bruiser, Renekton & Nunu.

Nunu och Rene kommer han nog banna. Jag spelar mest support så jag är inte så bra på de här riktiga 1on1 champsen. Tanken är att vi ska köra summoners rift och den som downar nexuset först vinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in