2014-05-28, 21:10
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Fast han har ju alltid haft stealth, frågan är ju vad som är skillnaden nu. Ända jag kan se är att assassins är svagare nu.
Jo, exakt. Metan har ju ändrats rätt så mycket sen s3, Pick-comps har fallit av lite medans det har blivit 5v5 comps mera och mera och att ha en AD som kan assasinatea ändå är ju bara .. positivt. Han var stark förut också, men i dagsläget i och med att det nästan inte spelas några riktiga assassins midlane gör det mycket lättare för honom att kunna lanea & helt enkelt överleva bra. Sen har väl folk också kommit på att han kan använda som "pick"AD carry och att han kan splitpusha okej om han hamnar före.
Man har ju slutat med siege comps jättemycket också så det gör honom lite bättre också.
Citera
2014-05-28, 23:06
Medlem
pozies avatar
kan man se vad som händer med ens reports? hade en ahri precis som feedade alla lanes med mening bara för att han är en efterbliven horunge. communityn på LoL är så sjukt efterbliven.
Citera
2014-05-28, 23:31
Medlem
Robinthebeasts avatar
vilka är dom bästa ap gubbarna som kan gå top just nu?
är gragas bra top?
Citera
2014-05-29, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robinthebeast
är gragas bra top?

Ryze är stark mot dem flesta meta champsen som spelas top. Scalear bra till late game gör han också. Inte världens roligaste att spela kanske, men definitivt en av dem bästa 'ap gubbarna som kan gå top just nu'.

Man kan spela Kayle också, men hon auto pushar minion waven så lite mer riskfyllt att spela henne top.
Citera
2014-05-29, 10:04
Medlem
Hej FB! Varför dör jag hela tiden och ibland inte alls? Det måste vara med mitt mindset att göra. Har nyligen börjat spela ranked sen 2012 ungefär. Vissa games går det jättebra och jag dör 1-3 gånger bara. Men ibland feedar jag verkligen upp till 8-9 deaths. Jag försöker förstå varför jag gör detta. Anledningen till varför jag dör är att jag dels overextendar så att junglern eller någon annan gankar, eller att jag ofta missförstår hur mycket skada motståndaren gör.

Sitter det i mitt mindset? Eller hur ska jag råda bot på detta? Det känns omöjligt att försöka säga åt mig själv att "INTE OVEREXTENDA NU XENNAH" osv. Jag underskattar konstant fienden i alla fall. Är det någon annan i samma sits som mig?
Citera
2014-05-29, 10:24
Medlem
Silversteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinthebeast
är gragas bra top?
Vladimir
Cho'gath
Kennen(?)
Citera
2014-05-29, 11:33
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Hej FB! Varför dör jag hela tiden och ibland inte alls? Det måste vara med mitt mindset att göra. Har nyligen börjat spela ranked sen 2012 ungefär. Vissa games går det jättebra och jag dör 1-3 gånger bara. Men ibland feedar jag verkligen upp till 8-9 deaths. Jag försöker förstå varför jag gör detta. Anledningen till varför jag dör är att jag dels overextendar så att junglern eller någon annan gankar, eller att jag ofta missförstår hur mycket skada motståndaren gör.

Sitter det i mitt mindset? Eller hur ska jag råda bot på detta? Det känns omöjligt att försöka säga åt mig själv att "INTE OVEREXTENDA NU XENNAH" osv. Jag underskattar konstant fienden i alla fall. Är det någon annan i samma sits som mig?

Hade samma problem men har förbättrat mig. Försök kolla på minimap ofta ! Typ efter varje cs. Detta gör du får reda på vart alla är och då vet du om du kan pusha eller inte. Sedan beror det på vad du möter för Champions. Spelar du mid vs LB så kan du dö lätt då hon gör bra dmg.

Tänk på när du använder dina summoners. Tex flasha inte om du vet du kommer dö.

Tänk på vad du för för fel och minimera dem
Citera
2014-05-29, 11:41
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstein
Vladimir
Cho'gath
Kennen(?)
Tyvärr så är varken någon utav dem där tre speciellt bra toplane längre, utan det är väl mest Ryze, Lulu & Kayle som är bäst toplane just nu. Okaend förklarade det bra.
Cho & Vlad har knappt några bra lane-matchups längre (Emot meta-tops dvs) och Kennen får inga riktigta lanes där han kan bullyea.
Citera
2014-05-29, 17:09
Medlem
Citat:

Det finns flera olika anledningar till att det kan bli så. Jag tror att många spelar överaggressivt när man har ett övertag, sen kommer deras jungel eller nån och gankar. Försök att spela säkrare hela tiden, sen när du ser/vet vart alla är på minimapen och du vet att ingen kan överaska dig så kan du spela aggressivt en liten stund.

Tänk hela tiden på vad för risk du tar och om belöningen för det är värt det.

Något annat man kan försöka göra är att inte spela instinktivt. Med det menar jag att man ska tänka igenom allt som kan hända i varje situation. Försök att förutspå vad dina motståndare kommer göra innan du går in och tar en fight med dom osv.

Nu tog jag bara upp några saker som jag har/brukade ha problem med så jag vet inte hur mycket av det som kan hjälpa dig, men jag hoppas att det finns något här som du kan använda dig av.
Citera
2014-05-29, 17:10
Medlem
EHellstens avatar
Vladimir funkar jättebra i low elo tycker jag. Sjukt lätt att baita folk att dive:a och så med pool och att man käkar deras HP till lunch. Fått väldigt bra resultat med Vlad :-)
Citera
2014-05-29, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Det finns flera olika anledningar till att det kan bli så. Jag tror att många spelar överaggressivt när man har ett övertag, sen kommer deras jungel eller nån och gankar. Försök att spela säkrare hela tiden, sen när du ser/vet vart alla är på minimapen och du vet att ingen kan överaska dig så kan du spela aggressivt en liten stund.

Tänk hela tiden på vad för risk du tar och om belöningen för det är värt det.

Något annat man kan försöka göra är att inte spela instinktivt. Med det menar jag att man ska tänka igenom allt som kan hända i varje situation. Försök att förutspå vad dina motståndare kommer göra innan du går in och tar en fight med dom osv.

Nu tog jag bara upp några saker som jag har/brukade ha problem med så jag vet inte hur mycket av det som kan hjälpa dig, men jag hoppas att det finns något här som du kan använda dig av.
Jag spelar nog bättre när jag har fått ett övertag. Jag tar spelet mer seriöst, jag ser mig själv som en bra spelare och agerar därefter. Har jag efter 15 min 0/3/0 så blir jag mer.. inte oseriös, men jag spelar bara sämre. Jag blir inte ens arg eller frustrerad. Jag gör bara lättare misstag när det har börjat gå dåligt. Jag önskar jag visste varför. Men jag ska verkligen som du säger att försöka gå igenom varje handling och tänka innan jag gör något.
Citera
2014-05-29, 17:27
Medlem
Citat:
Jag spelar nog bättre när jag har fått ett övertag. Jag tar spelet mer seriöst, jag ser mig själv som en bra spelare och agerar därefter. Har jag efter 15 min 0/3/0 så blir jag mer.. inte oseriös, men jag spelar bara sämre. Jag blir inte ens arg eller frustrerad. Jag gör bara lättare misstag när det har börjat gå dåligt. Jag önskar jag visste varför. Men jag ska verkligen som du säger att försöka gå igenom varje handling och tänka innan jag gör något.

Just när man hamnar efter så är det väldigt många som försöker göra plays för att ta sig in i matchen igen istället för att ta det försiktigt, ta allt man säkert kan ta och hoppas att man har en lagkamrat som är stark nog att carrya.

Man kan vinna många matcher bara på att låta någon annan carrya. Det krävs bara att man slutar spela som om man är i det vinnande laget.

Jag hade lite annat jag skulle skriva, men jag måste gå nu. Återkommer nog lite senare :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in